Adrian Axinia, liderul europarlamentarilor AUR, parte a Grupului Conservatorilor și Reformiștilor Europeni (ECR), a discutat în Comisia pentru transport şi turism a Parlamentului European despre provocările şi dificultăţile cu care se confruntă transportatorii care deservesc economia europeană.
Europarlamentarul AUR susține că o mare parte a problemei evidenţiate ţine de infrastructura deficitară, mai ales în ceea ce priveşte parcările pentru TIR-uri sau camioane de mare tonaj. Astfel, la nivelul UE, există un deficit de peste 390.000 de astfel de parcări, acestea fiind aproape inexistente în România. Din păcate, nu există niciun plan guvernamental ca lucrurile să se îndrepte.
”Ce nu înţeleg cei care refuză să dezvolte această infrastructură ţine de costurile crescute ale mărfurilor şi de apariţia unor probleme pe lanţurile de aprovizionare pentru că sunt puţini cei care vor să fie şoferi de cursă lungă şi să-şi trăiască viaţa în cabina TIR-ului. De aceea, la nivel european, e un deficit de 600.000 de şoferi, care poate ajunge până la un milion în 2030.
Pentru România, ar fi un bulevard întreg de progres pe această zonă. Dar asta ar necesita ca statul român – condus în continuare de PSD, PNL, USR şi UDMR – să şi acţioneze în acest sens: atât ca sprijin politic la Bruxelles, unde Guvernul şi Preşedinţia lipsesc cu desăvârşire, cât şi ca investiţii. Lor le arde însă doar de tăieri de burse şi de curţi imperiale pentru cei cinci vicepremieri, nu de oportunităţile reale pe care le-am putea fructifica” a declarat Axinia.