Penitenciarul Ploiești a demarat în această perioadă o procedură de angajare din sursă externă. Patru posturi sunt scoase la concurs, data limită de înscriere fiind 21 august 2024.
Potrivit Administrației Naționale a Penitenciarelor, la Penitenciarul Ploiești sunt disponibile două posturi de ofițer – economist și construcții și două posturi de agent – construcții și electrician.
Prezentarea generală a posturilor: ofițer (economist) – financiar-contabilitate
- efectuează calculul şi asigură plata drepturilor salariale lunare şi a altor drepturi băneşti, cu
respectarea prevederilor legale în vigoare; - întocmeşte situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal;
- răspunde de respectarea disciplinei financiare, asigură respectarea normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice;
- răspunde de efectuarea tuturor plăţilor, în limita creditelor bugetare aprobate, numai pe bază de acte justificative, întocmite în conformitate cu dispoziţiile legale, şi numai după ce acestea au fost angajate, lichidate şi ordonanţate, în condiţiile legii;
- verifică documentele justificative primite şi întocmeşte notele contabile pentru toate
operaţiunile economico-financiare; - întocmeşte documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita şi pe structura bugetului aprobat, cu încadrare în prevederile trimestriale aprobate;
- sesizează structura juridică în vederea luării măsurilor ce se impun pentru recuperarea
debitelor şi a pagubelor; - asigură completarea şi depunerea bugetului individual al unităţii în sistemul FOREXEBUG, precum şi înregistrarea angajamentelor legale şi angajamentelor bugetare în sistemul de control al angajamentelor;
- întocmeşte ordinele de plată pentru achitarea obligaţiilor faţă de furnizori, cu respectarea termenului de plată prevăzut de lege;
- întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale, precum şi alte raportări financiare lunare şi trimestriale, conform prevederilor legale;
- ţine evidenţa de gestiune a bunurilor intrate sau ieşite în/din patrimoniul unităţii penitenciare;
Ofițer – construcții
- răspunde de activitatea în construcții din unitate;
- întocmește fișele de proiect împreună cu anexele aferente pentru elaborarea Planului multianual privind lucrările de investiţii şi de intervenţii la imobile de natura invesţiilor/reparaţiilor capitale, justificând din punct de vedere tehnic şi legal necesitatea realizării obiectivelor propuse;
- participă ca membru în colectivul numit prin decizie a directorului unității pentru întocmirea notelor de fundamentare în vederea promovării obiectivelor de investiții și de intevenție, cât și la întocmirea temelor de proiectare, a caietelor de sarcini aferente acestor obiective, în toate etapele de realizare, atât în cadrul unității de bază, cât și din unitățile arondate;
- întocmește și transmite către Compartimentul Urbanism, Amenajarea Teritoriului și Autorizarea Lucrărilor de Construire din cadrul ANP, documentațiile pentru obținerea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire/desființare, precum și pentru prelungirea valabilității lor;
- participă ca membru în comisiile de evaluare a ofertelor pentrun achiziția contractelor de achiziție a serviciilor de proiectare (expertiză tehnică, studiu de fezabilitate, documentele de avizare a lucrărilor de intervenții, proiect tehnic și detalii de execuție), precum și a contractelor de execuție;
- participă ca membru în colectivul desemnat în scopul recepționării și verificării, strict din punct de vedere tehnic, a documentelor aferente obiectivelor de investiții și de intervenții la imobile de natura investițiilor /reparațiilor capitale întocmite de către instituții specializate, elaborate pe baza expertizelor tehnice, a temelor de proiectare, ulterior însușindu-și aceste documentații (studii de fezabilitate/documentații de avizare a lucrărilor de intervenții/proiecte tehnice de execuție);
- semnează procesul verbal de analiză a documentațiilor tehnnico-economice aferente obiectivelor de investiții și de intervenții la imobile de natura investițiilor /reparațiilor capitale și întocmește nota de prezentare aferentă acestora;
- răspunde de realizarea lucrarilor de construcții cu respectarea cerințelor de calitate și încadrarea în termenele și valorile stabilite în contractul de execuție și își exercită atribuțiile în toate fazele privind conceperea, proiectarea și realizarea construcțiilor în limitele atribuțiilor stabilite prin reglementarile în vigoare;
- răspunde, în conformitate cu prevederile legale și/sau deciziile interne, de derularea execuției lucrărilor și recepționarea acestora;
- răspunde de executarea lucrărilor, în conformitate cu documentațiile tehnico-economice, prescripțiile tehnice, prevederile legii privind calitatea în construcții și a contractelor de execuție, fiind direct răspunzător de calitatea, cantitatea și valoarea lucrărilor decontate;
- semnează împreună cu diriginții de șantier, situațiile de lucrări aferente lucrărilor de investiții și intervenții la imobile executate în antrepriză, în cazul în care nu îndeplinește atribuții de diriginte de șantier;
- verifică corespondența dintre situațiile de lucrări și oferta prezentată la contractarea execuției lucrărilor;
- verifică respectarea indicilor /cotelor de închidere de deviz stabiliți în ofertă sau schimbați ca urmare a modificării lor la nivel național prin acte normative;
- verifică lunar și confirmă cantitățile de lucrări executate și înscrise în caietele de măsurători(atașamente);
- efectuează măsurători pentru lucrările care devin ascunse și le înscrie în caietele de măsurători (atașamente) la terminarea fiecărei lucrări de acest gen, odată cu întocmirea procesului verbal de recepție calitativă a lucrărilor ce devin ascunse și le semnează;
- efectuează lunar, măsurători pentru celelalte lucrări care devin ascunse și le semnează;
- verifică prețurile unitare din cadrul articolelor de deviz comparativ cu cele din devizele ofertă;
- verifică analizele de preț, întocmite de către antreprenor, pentru diverse activități complexe, desfășurate în ateliere specializate (betoane, mortare, confecționat și montat armături, etc) sau pentru transporturi proprii sau închiriate;
- urmărește și înregistrează lunar cantitățile de lucrări realizate comparativ cu cele din ofertă, pentru fiecare articol de deviz – fișă limită;
- urmărește respectarea graficului de lucrări (pe categorii de lucrări) prezentat de către antreprenor și actualizat periodic în funcție de alocațiile bugetare și stadiul fizic și valoric și informează, obligatoriu, în scris directorul unității, cu privire la nerespectarea graficului de lucrări, cauzele care au generat decalajele față de grafic, cât și propuneri pentru recuperarea acestor decalaje, sau după caz, termenul estimat de finalizare, inclusiv condițiile de încadrare în acest termen estimat;
- aduce la cunoștință, în scris, ordonatorului de credite, precum și proiectantului, antreprenorului și Biroului Calității în Construcții din cadrul ANP asupra oricăror nereguli sau situații neprevăzute ivite pe parcursul derulării lucrărilor;
- pentru lucrările executate în antrepriză, verifică pe toată perioada de derulare a execuției lucrărilor completarea Cărții tehnice a contrucției de către executant și asigură împreună cu dirigintele de șantier prezentarea acesteia spre analiză comisiei de recepție la terminarea lucrării;
- pentru lucrările executate în regie proprie întocmește Cartea tehnică a construcției și asigură prezentarea acesteia spre analiză comisiei de recepție la terminarea lucrării;
- participă în comisiile de recepție a obiectivelor de investiții și intervenții la imobile de natura investițiilor/reparațiilor capitale ca membru al comisiei, solidar cu dirigintele de şantier (dacă nu are atribuții de diriginte de șantier) sau ca și secretar al acesteia, dacă își exercită atribuțiile de diriginte de șantier, în limitele autorizației emise de către instituția abilitată în acest scop;
- pentru lucrările executate în regie proprie, întocmește devizele pe articole de deviz, în conformitate cu proiectul tehnic de execuție și a măsurătorilor lucrărilor real executate, urmărește executarea lucrărilor, întocmește lunar situațiile de lucrări și borderoul acestora și semnează situațiile de lucrări împreună cu dirigintele de șantier (dacă nu are atribuții de
diriginte de șantier); - supraveghează și verifică executarea lucrărilor de reparații curente aprobate și urmărește ca acestea să se realizeze la un nivel calitativ corespunzător;
- sesizează în scris, directorul unității despre lucrările de reparații curente de proastă calitate și face propuneri de stabilire a răspunderii materiale;
- participă, obligatoriu, în comisiile de recepție a lucrărilor de reparații curente, în calitate de secretar, la toate lucrările pe care le-a supravegheat și verificat;
- întocmește și actualizează dosarul de cadastru și operează modificările aprobate de A.N.P ( fișă de inventariere a corpului de clădire , releveele corpului de clădire și fișa de reparații a imobilului)
Agent electrician
- se informează permanent şi îşi însuşeşte parametrii şi normele tehnice de realizare a
lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, tipurile şi parametrii funcţionali ai utilajelor şi instalaţiilor electrice, tipurile de lucrări, materiile prime şi materialele de bază folosite; - urmăreşte permanent respectarea parametrilor de calitate impuşi prin procedurile specifice de lucru sau prin instrucţiunile tehnologice;
privind controlul, diagnosticarea şi repararea instalaţiilor electrice:
selectează şi foloseşte corect aparatura pentru determinarea curentului, tensiunii şi rezistenţei electrice;
scoate de sub tensiune echipamentele electrice conform normelor tehnice de securitatea muncii şi P.S.I.;
execută zilnic verificări asupra instalaţiilor electrice vizual, auditiv sau cu ajutorul aparatelor de măsură, prin proceduri adecvate, în vederea respectării normelor P.S.I. o identifică echipamentele şi componentele defecte, în vederea remedierii;
înlocuieşte/repară echipamentul electric defect;
repune sub tensiune instalaţia electrică, în vederea verificării calităţii lucrării;
remediază eventualele defecte şi prezintă lucrarea pentru recepţie persoanelor abilitate.
privind executarea / modificarea instalaţiilor electrice
- citeşte şi interpretează corect schema electrică;
- alege materialele, dispozitivele, echipamentele şi aparatele de măsură conform specificaţiilor din schemă;
- stabileşte traseul instalaţiei în funcţie de cerinţe şi disponibilităţi;
- montează tuburile de protecţie, conductorii şi echipamentele şi realizează conexiunile şi izolaţiile conform schemei şi normelor tehnice de securitatea muncii;
- pune sub tensiune instalaţia şi utilizează aparate, tehnici şi proceduri specifice pentru verificarea funcţionării acesteia;
- repară sau înlocuieşte eventualele echipamente defecte, conductori, izolaţii etc. conform cerinţelor.
privind întreţinerea instalaţiilor electrice
- execută inspecţii periodice şi revizii tehnice ale instalaţiilor electrice;
- identifică şi verifică calitatea materialelor şi curăţă părţile accesibile ale instalaţiei electrice;
- stabileşte necesitatea reparaţiei, în funcţie de starea tehnică a instalaţiei electrice şi execută atât reparaţii curente cât şi reparaţii capitale, ce presupun demontarea completă a instalaţiei electrice, vopsirea, ungerea şi recondiţionarea izolaţiilor deteriorate etc.
- să oprească lucrul la apariţia unui pericol iminent de producere a unui accident si sa îl
informeze de îndată pe directorul unităţii; - în cazul unor situaţii de excepţie ce impun rezolvarea operativă a problemelor ivite, va răspunde acestor cerinţe inclusiv în zilele nelucrătoare, la solicitarea conducerii;
- să nu părăsească serviciul înainte de a remedia defectele ivite în ziua respectivă, care ar putea periclita bunul mers al procesului de muncă;
- pe toată perioada sezonului rece, va urmări modul cum sunt exploatate caloriferele electrice sau alte aparate de încălzit;
- este membru în comisia energetică, având ca responsabilitate monitorizarea consumurilor fizice de energie electrică / consumatori, prin întocmirea şi actualizarea, ori de câte ori situaţia o impune a situaţiilor centralizatoare privind consumurile lunare;
- să urmărească şi să comunice zilnic consumul de energie electrică, iar când apar consumuri care nu se justifică să raporteze şefilor ierarhici;
- sa coopereze, atât timp cât este necesar, cu persoanele desemnate din cadrul unităţii sau din afara unităţii, pentru asigurarea condiţiilor de munca sigure si fără riscuri pentru securitate si sănătate, in domeniul sau de activitate;
- răspunde de deteriorarea dispozitivelor de măsură şi control, utilajelor, maşinilor-unelte, sculelor urmare unor acţiuni necorespunzătoare; să nu lase fără supraveghere, în timpul programului de muncă, maşinile şi instalaţiile în funcţiune;
- să asigure (prin sigilare şi încuiere) panourile şi instalaţiile electrice în funcţiune precum şi să folosească panouri de avertizare (PERICOL DE MOARTE; ATENŢIE SE LUCREAZĂ; etc.) în locurile unde se lucrează la instalaţiile electrice;
- să folosească la reparaţiile pe care le efectuează echipamentele de protecţie specifice activităţii sale;
- să întreţină în stare bună de funcţionare generatorul care produce energie electrică, să efectueze reviziile periodice şi să remedieze într-un timp cât mai scurt defecţiunile apărute;
- verifică instalaţiile de protecţie prin legare la nul si/sau legare la pământ, solicită efectuarea măsurătorilor PRAM ori de câte ori este nevoie întocmește și transmite în termenele stabilite toate situațiile solicitate;
- instruiește deținuții de la atelierele de deservire asupra modului de utilizare a tuturor utilajelor sau instalațiilor care pentru funcționare necesită a fi puse sub tensiune, în vederea prevenirii electrocutării;
- întocmeşte necesarul de materiale pentru fiecare lucrare în parte solicitând sa fie aprovizionat la timp cu tot ce este necesar executării lucrării;
- să manifeste preocupare pentru perfecționarea activității profesionale;
- răspunde pentru păstrarea în bune condiții și utilizarea conformă a echipamentului și aparaturii cu care lucrează;
- are obligația să raporteze în scris conducerii direct și în timp util orice nereguli pe care le observă în modul de executare a sarcinilor ce revin oricărui angajat al unității indiferent de funcția pe care o deține, daca din cauza acestor nereguli s-ar putea crea sau s-au creat deja prejudicii instituție
Alte informații cu privire la angajre și cererea de înscriere pot fi consultate AICI