Mi-a fost greu să găsesc un titlu pentru acest articol despre spectacolul, „Scufița Roșie și aventurile ei”, care a avut loc la Ploiești, sâmbătă, 11 mai, și care a fost exemplul clar despre cât de importantă este promovarea unui eveniment… a oricărui eveniment!
Un afiș la Casa de Cultură a Sindicatelor din Ploiești, un afiș pe site-ul aceleiași instituții și… cam atât. Erau trei platforme online pentru achiziționarea biletelor, una cu locurile din față, două cu locurile din spate, pe care le găseai după căutări serioase (practic trebuia să știi care sunt platformele online de achiziționare bilete pentru a ajunge să iei).
Am luat patru bilete, 30 de lei fiecare. Cele din față erau la prețul de 40 de lei. La o căutare ulterioară, pe cealaltă platformă de bilete online pentru locurile din spate, locurile achiziționate de noi apăreau ca libere… Era clar că urmau probleme…
În ziua spectacolului, sala apărea ca ocupată în proporție de 20% maxim, așa că ne-am dus cu inima strânsă, întrebându-ne dacă nu cumva am dezamăgit copiii, promițându-le un spectacol care nu va mai avea loc.
După verificarea biletelor, am intrat în sală. Locurile noastre erau libere, le-am ocupat urgent și am așteptat începerea spectacolului. Bineînțeles că, fix locurile de lângă noi, fiind cele mai bune din aria de bilete „ieftine”, au fost suprapuse așa că, au ieșit câteva discuții. S-au rezolvat însă rapid pentru că, la cât de goală era sala, locuri erau din belșug, pe alese.

Scufița Roșie și aventurile ei, un spectacol interactiv care a meritat cu adevărat
Ce mă enervează oamenii care nu au auzit de „promovare”. Spunea un înțelept, cu ceva vreme în urmă, „Ce-mi plac oamenii care își fac un afiș și apoi cad în extaz în fața lui de cât de bine a ieșit dar uită că trebuie să-l arate și altora!”. Așa și „Scufița Roșie”… Afișul arăta bine și descrierea suna tare bine:
„Cu toții știm povestea Scufiței Roșii: pornește spre bunica, merge prin pădure, iese lupu-n cale și de aici o ia totul razna.
Dar ce se mai întâmplă totuși în acea pădure? Că doar n-ar fi un singur lup în acel loc magic…
Hai să descoperim împreună aventurile Scufiței Roșii, să o vedem interacționând și cu personaje din alte povești, dar cel mai important – să o ajutăm să înfrunte provocările ce îi apar în cale. Vă așteptăm la un spectacol INTERACTIV, cu muzică LIVE, dansuri și multă voie bună!”.
Din toată descrierea, acel „interactiv” suna cel mai bine. Și chiar a fost mișto, și chiar a meritat…
Spectacolul nu durează mult, maxim 40-50 de minute, durata fiind perfectă pentru copii, aceștia fiind captivați de interacțiunea cu personajele, pentru că, da, chiar există interacțiune.
Magul povestește mergând prin sală, printre copii. Scufița Roșie îi întreabă pe ce drum să apuce, și copiii îi spun și îi arată. Lupul vorbește cu ei și încearcă să-i convingă de bunele lui intenții, iar, la final, tot copiii din sală sunt cei care le salvează pe Scufița Roșie și pe bunica din burta lupului. Cum? Mergeți la spectacol (atunci când va mai fi) și veți afla.
Îmi pare rău… îmi pare teribil de rău că au fost atât de puțini spectatori în sală! Îmi pare rău pentru actori, pentru organizatori, dar nu-mi pare rău pentru copiii prezenți. Fiind puțini, au putut să se bucure mai mult, să interacționeze mai mult și, la final, să stea mai puțin la coadă la poze.
Spectacolul este unul simplu, dar care captivează copiii. În plus, pe alocuri, este presărat cu replici haioase pentru adulți, care îi țin și pe aceștia conectați în permanență.
Sper să vină din nou la Ploiești. Sper ca data viitoare să găsească o modalitate de a se promova mai bine și să adune mai mulți spectatori în sală. Este chiar păcat, pentru că spectacolul este ideal pentru copiii mici, de până în 8-9 ani iar micuții ploieșteni au rar ocazia de a lua parte la un asemenea spectacol.