17200070_1573464426027204_901112207_o.jpg

Costin Ilincă, profesorul universitar din cadrul UPG Ploiești, care se pregătește să participe la Campionatul Mondial de Culturism și Fitness, a acceptat să dezvăluie parte din secretele care țin de dieta unui sportiv.

 

Pe lângă pregătirea intensă la sala de sport, Costin susține că o mare importanță o are alimentația prin felul în care combinăm produsele, dar și stilul de viață, iar odihnă, somnul de cel puțin 8 ore pe noapte, făcând parte din programul unui campion. Constin Ilincă a explicat care este meniul său preferat și cum să pregătim carnea fără aport de grăsimi astfel încât să nu aibă un gust fad și pe care să o mâncăm cu plăcere.

 

Citește și Un profesor din UPG Ploiești participă la campionatul mondial de culturism

Curcanul la cuptor cu sos de portocale și sos de soia, este una dintre rețetele preferate de Costin, pe care o pregătește singur. Pieptul de pui se așează în tavă și se stropește cu sos de soia, dar și cu un sos preparat din portocale cu miere. Important ca aportul de sare să fie cât mai redus, pentru a evita retenția de apă. Tava se introduce la cuptor cam 35 de minute la o temperatură de 200 de grade. Se servește cu garnitură de orez alb sau brun, care este o sursă foarte bună de carbohidrați complecși ce ne vor aduce pe parcursul zilei suficient de multă energie.

Dimineața, spune profesorul, trebuie să ne începem ziua cu fructe, care reprezintă principala sursă de carbohidrați simpli, dar și cu o apă. “Există două tipuri de carbohidrați, simpli și complecși, cei simpli îi găsim în fructe care îți oferă energia necesară instantaneu. De aceea, când ne trezim de dimineață, primul lucru pe care trebuie să-l facem este să mâncăm fructe și să ne hidratăm pentru că asta ne oferă cantitate de energie astfel încât să putem porni la drum. Important este și cum combinăm alimentele pe parcursul zilei. Niciodată, de exemplu, nu combinăm, proteină cu carbohidrați, ci, doar cu salate, pentru că și timpul de digerare va fi mult mai mare, iar interesul nostru nu este acesta. Pe noi ne interesează ca alimentul respectiv să se digere mult mai repede să nu stea mult în stomac ”a explicat Ilincă.

Pentru seară, profesorul ne recomandă să evităm carnea de vită, pentru ca procesul de digerare este foarte mare, de 4-5 ore, iar un alt secret este ca niciodată să nu ce culcăm „cu burta plină”. Așadar, ultima masă din zi trebuie să fie cel târziu la ora 19.00, cu cel puțin două ore înainte de culcare.

17236930_1573463122694001_1396912346_o.jpg