La începutul anilor 2000, Primăria Ploiești a primit o donație de la autoritățile din orașul german Postdam mai multe tramvaie Tatra, model KT4D, care urmau să fie casate, acestea fiind fabricate în perioada 1977-1980.
După două decenii, ploieștenii călătoresc în aceleași tramvaie fabricate acum aproape 50 de ani, iar șansele ca acestea să fie înlocuite de pe traseul 101 și 102 cu unele moderne sunt 0.
În lipsa banilor, Primăria Ploiești a încercat în 2019 să rezolve problema tramvaielor prin intermediul Ministerului Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației.
Au trecut patru ani de atunci, iar de programul derulat pe fonduri europene s-a ales praful.
În fapt, municipalitatea ar fi trebuit să primească până la sfârșitul anului 2023 nu mai puțin de 20 de tramvaie noi, fabricate de constructorul polonez PESA.
Citește și Ploieștenii de la bloc plătesc apa caldă la un preț de trei ori mai mare. Cum au fost mințiți [VIDEO]
Acest lucru nu s-a întâmplat din cauza contestațiilor la licitația organizată de minister, compania PESA refuzând să mai semneze contractul din cauza termenului foarte scurt rămas până la livrarea tramvaielor.
Anul trecut, Primăria Ploiești și-a mai încercat odată norocul și a solicitat fonduri pentru cumpărarea de tramvaie noi prin PNRR. Și de această dată, rezultatul a fost 0.
”Deși am depus documentația în primele trei din țară, nu ne-au fost alocate fondurile de la Ministerul Dezvoltării. Vom încerca să obținem finanțare anul viitor, prin Programul Operațional Regional (POR) de Mediu” ne-a declarat Nicolae Alexandri, directorul societății de transport public, TCE Ploiești.
Așadar, ploieștenii vor fi nevoiți să circule și de acum încolo cu tramvaie vechi de o jumătate de secol, neputința autorităților locale în a oferi un transport în comun civilizat.
Reamintim că tramvaiul a fost introdus în Ploiești în 1987 și, potrivit wikipedia, a avut opt rute:
- 101 Spitalul Județean – Gara de Sud;
- 102 Spitalul Județean – Gara de Vest;
- 103 Gara de Vest – Gara de Sud;
- 104 Armoniei – Uztel;
- 105 Gara de Sud – Cablul Românesc;
- 106 Gara de Sud – Uztel;
- 107 Gara de Vest – Uztel;
- 28 Spitalul Județean – UztelÎn prezent, în Ploiești tramvaiele mai circulă doar pe traseele 101 și 102, celelalte fiind desființate în anii 90.
Și cine e responsabil pentru situația aceasta?….nimeni? Angajații din primărie continuă să încaseze salarii și sporuri babane…
Cât timp în administrația publică din România salariul nu este condiționat de criterii de performanță, nu văd cum implicarea angajatilor va fi pe măsura lefurilor pe care le încasează.
Cu banii pierduți pe așa zisa reabilitare a liniilor de tramvai se trăgeau fire de troleibuz în tot orașul. Sunt orașe în EU care se mândresc cu statul de oraș cu transport exclusiv de troleibuz (Arnhem).
Votati Volo si la anu….si tot tramvaiele astea vor circula prin Ploiesti si peste 10 ani.
Psd-pnl aceeasi mizerie !