Povestea și secretul succesului cofetăriilor le Bonbon din Ploiești. ”Am început cu prăjiturile de casă, după rețete adunate și adaptate de mama”

0

Observatorul Prahovean publică astăzi un interviu cu Mihai Bucur, unul dintre oamenii care au pus bazele lanțului de cofetării le Bonbon, unele dintre cele mai apreciate din Ploiești.

Reporter: Cine sunt oamenii din spatele cofetăriilor le Bonbon?

Mihai Bucur: Suntem o afacere de familie, dar cu toate că suntem o familie destul de mare nu le putem face pe toate singuri. Avem alături de noi mulți oameni talentați, serioși, harnici și foarte dedicați, fără de care nu am putea pregăti toate bunătățile pe care le găsiți la noi în cofetării.

Când zic dedicați, vreau să spun că în domeniul ăsta weekendurile sau sărbătorile nu prea sunt pentru relaxare; fie că vorbim de torturi de nuntă, candy bar-uri, cozonaci, pască sau pur și simplu torturi aniversare toate cer timp, iar în spatele fiecărui desert reușit sunt multe ore de muncă și mulți ani de experiență.

Cum v-a venit ideea deschiderii unei cofetării la Ploiești?

Să vă spun sincer – până la vârsta de 20 de ani, când a început povestea Le Bonbon, nu îmi aduc aminte să fi mâncat o amandină sau o savarină de la cofetărie. Mama și sora mea făceau mereu prăjituri acasă, de cele mai multe ori mult mai bune decât cele “de cumpărat”. Asta ne-am dorit să găsim și într-o cofetărie: prăjituri fără gustul acela uniform, cumva industrial, foarte dulce, cu mult sirop și exces de esență de rom sau vanilie.

Ca să revin la întrebare, părinții mei (deloc în domeniul alimentar, fiind amândoi ingineri programatori) au fost întreprinzători încă din anii 90 și au încercat mai multe afaceri, printre care și o patiserie. Cum prăjituri acasă știam să facem, spiritul antreprenorial exista în familie și pe deasupra aveam și această patiserie, ne-am hotărât în 2011 să deschidem și o cofetărie. Ne gândeam atunci “cât de greu sau diferit poate sa fie?..”

Am găsit un spațiu potrivit în Bariera București, lângă Timken, și am intrat în pâine (mă rog, în tort). Bineînțeles că nu eram deloc pregătiți pentru ce avea să urmeze și bineînțeles că a fost și mai greu, și mai diferit.

Vă mai aduceți aminte care a fost prima prăjitură/tort făcut în laboratorul le Bonbon?

Am început cu prăjiturile pe care le făceam cel mai des acasă, cu rețete adunate și adaptate timp de 30-40 de ani de mama mea: tăvălită, caramel, raffaela, cracker cu fulgi de ovăz, ciocolată de casă.

Cum rezistați de atâția ani pe piață?

Cred că rezistăm pentru că noi suntem cei mai mari critici ai prăjiturilor noastre. Cred că întotdeauna este loc să fii mai bun, să îți faci treaba mai bine. Asta nu înseamnă ca nu faci o treabă bună, dar trebuie să cauți mereu să îmbunătățești lucrurile.

Care este secretul succesului?

Nu știu dacă este neapărat un secret, dar dacă muncești din greu și îți faci treaba cât de bine poți, apare și succesul. Știți cum se zice, durează 10 ani să ai succes peste noapte.

Ce prăjituri se află în topul celor mai vândute (dacă se poate spune, evident)?

Mult timp cele mai vândute prăjituri au fost cele clasice în cofetăria românească, Amandina, Savarina, Ora 12 și Eclerele, importate de la francezi; începând de prin 2013 am avut mare succes cu Pavlova, am fost prima cofetărie din Ploiești care a făcut-o și rămâne în continuare în topul celor mai căutate prăjituri ale noastre.

În ultimii 2-3 ani, clienții au început sa fie mai receptivi la nou, așa că acum se vând foarte bine mousse-urile, prăjiturile fără zahăr, iar mai nou am ajuns chiar să fim “certați” pentru că nu scoatem prăjituri noi suficient de des. Ne-ar plăcea și nouă să inovăm mai mult, dar este unul dintre lucrurile mai dificile decât par.

Vrem ca fiecare prăjitură pe care o avem în vitrina să fie cu adevărat unică, iar obiceiul cofetarilor de a schimba puțin decorul folosind aceeași cremă sau blat ca la alte 2-3 sortimente, și de a-i spune Maria în loc de Mariana nu ne place. Spuneam mai devreme că suntem cei mai mari critici ai muncii noastre și dacă ceva nu este chiar bun și inovator nu ajunge nici la vânzare.

Ce fel de ingrediente folosiți pentru ca dulciurile să aibă un gust cât mai apropiat de cele făcute în casă?

Bineînțeles că folosim cele mai bune și naturale ingrediente disponibile, nu așa răspunde toată lumea?
Subiectul ingredientelor a devenit destul de clișeu în ultimii ani. Adevărul din spatele industriei este că poți să cumperi o cremă gata făcută, industrial, care are unt, ciocolată veritabilă și arome naturale și să fie mai ieftină decât să faci tu crema respectiva de la zero. Problema este că cineva atent sau pretențios va observa ceva ce poate nu știe neapărat să descrie, adică gustul “de cumpărat”.

Când am început să facem prăjituri eram printre puținii care foloseau unt sau ciocolată veritabilă. Între timp lucrurile s-au schimbat în bine și calitatea ingredientelor a crescut peste tot, ceea ce e foarte bine; însă ingredientele nu sunt totul, pentru că poți să cumperi premixuri sau creme gata făcute care folosesc ingrediente naturale și să spui, fără să minți, că folosești ingrediente naturale.

Totuși, aceste premixuri sau creme “la găleată” nu vor avea niciodată același gust ca o cremă fiartă, amestecată continuu și cu grija de a nu urca peste 70 de grade dacă nu vrei să îți iasă omletă, sau o bezea mixată 3 ore, sau un blat făcut așa cum trebuie, nu doar un praf amestecat cu apă și băgat la cuptor.

Daca vrei ca prăjiturile să fie cât mai aproape de ce faci în casă, atunci fă-le ca pentru tine. Sigur, poți să ieși mai ieftin folosind un melanj de margarină cu unt in loc de unt sau in loc de ciocolată făcută cu unt de cacao și procentaj mare de cacao(ciocolata veritabilă) cu ciocolată cu grăsimi vegetale și ceva cacao sau poți să pui doar frișcă vegetală pe savarine – dar asta ai vrea să faci pentru tine?
Poți să ai 2% unt sau poți să ai 30% unt într-o prăjitură; atunci când îți faci reclamă poți spune că este făcută cu unt, și nu ar fi neapărat greșit.
Diferența, în final, o face gustul și atât.

Ce le transmiteți clienților fideli?

Le mulțumim din suflet pentru că ne aleg de fiecare dată când au nevoie de zile mai dulci, fie că vin ei personal sau le aducem noi prăjiturile acasă. Pentru noi, comunicarea permanentă e esențială, așa că îi încurajăm să ne sune sau să ne scrie de fiecare dată când ceva nu e bine: promitem să ascultăm și să remediem. Doar așa vom putea face lucrurile din ce în ce mai bune.

Urmărește știrile Observatorul Prahovean și pe Google News!

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0785 075 112 pe WhatsApp sau Signal.

Vreau să mă abonez la serviciul de mesagerie WhatsApp - Trimite un mesaj pe Whatsapp cu textul VREAU SĂ MĂ ABONEZ la numărul de telefon la 0785 075 112

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău