Observatorulph.ro publică răspunsurile formulate cu întârziere de reprezentanții Hidro Prahova la întrebările esențiale privind criza apei de la Câmpina. Operatorul de apă recunoaște că problema datează încă din 2018, așa cum observatorulph.ro a publicat AICI, însă de atunci și până în prezent nu a fost identificată cauza infestării apei cu clostridium și, implicit, nimeni nu a fost tras la răspundere.
Care a fost cauza infestării cu clostridium a apei potabile din Câmpina ?
Până în prezent nu a fost identificată o cauză a infestării apei cu bacteria Clostridium, în punctul de colectare din zona Voila, nici de către Direcția de Sănătate Publică Prahova, nici de operatorul HIDRO PRAHOVA SA.
Câte astfel de incidente s-au înregistrat în Câmpina în ultimii patru ani ?
Conform documentelor studiate, incidente similare de infestare a apei cu bacteria Clostridium au fost raportate astfel: 2018 – 3 incidente, 2019 – 1 incindent și 2020 – 2 incidente.
Care au fost cauzele infestărilor?
Pentru incidentele din perioada 2018-2020, cauza nu a fost identificată de operatorul HIDRO PRAHOVA SA și nici Direcția de Sănătate Publică Prahova nu a făcut o comunicare oficială în acest sens.
Care au fost măsurile aplicate ?
Pentru incidentele semnalate în perioada 2018-2020, operatorul HIDRO PRAHOVA SA a executat procedurile standard prevăzute în astfel de situații, care au constat în lucrări de igienizare și spălare a sistemului vizat de neconformitățile semnalate de Direcția de Sănătate Publică Prahova.
După finalizarea acestor etape, au fost prelevate probe, atât de operatorul HIDRO PRAHOVA SA, cât și de către Direcția de Sănătate Publică Prahova, rezultatele confirmând absența bacteriei. Un caz special este cel din august 2020, când după notificarea cu privire la apariția incidentului, la verificarea imediată a operatorului prin efectuarea de analize, sesizarea Direcției de Sănătate Publică nu s-a confirmat, rezultatul fiind comunicat și acceptat de ambele instituții, la începutul lunii septembrie 2020.
Cu privire la incidentele semnalate, societatea HIDRO PRAHOVA SA a informat autoritățile locale despre apariția neconformităților și rezolvarea acestora, conform planurilor de măsuri existente la datele respective.
Au fost identificați vinovații? Daca da, ce măsuri s-au dispus ?
Dacă întrebările fac referire la măsuri față de cei vinovați de producerea acestor incidente, nu a fost cazul unor decizii specifice, întrucât nu au fost depistate cauze clare în situațiile semnalate, așa cum am precizat, nici din partea operatorului, nici a autorității de control.
