După o lună de zile de restricții, timp în care au fost efectuate lucrări de reparații, circulația rutieră pe podul de la Blejoi, peste Teleajen, de pe DN 1A, a fost redeschisă ieri.
În tot acest interval, șoferii au fost obligați să folosească rute ocolitoare, care au presupus nervi, timp pierdut și un consum crescut de carburant.
Deși până săptămâna trecută au ignorat timpul mare de execuție al lucrărilor, dar și calitatea acestora, autoritățile județene s-au inflamat în ultimele zile pe acest subiect.
Rând pe rând, parlamentarul USR de Prahova, Felix Bulearcă, subprefectul Mircea Tănase (PSD), administratorul public al județului, Emil Drăgănescu (PSD) și prefectul Daniel Nicodim (PNL) au ieșit în spațiul public cu diverse critici la adresa constructorilor.
De altfel, Prefectura Prahova a transmis ieri un comunicat de presă privind identificarea unor nereguli ce pot pune în pericol siguranța pietonilor care tranzitează zona.
”În acest sens, Instituția Prefectului județul Prahova a sesizat privitor la nesemnalizarea corespunzătoare a zonei pietonale, slaba calitate a lucrărilor (acestea nefiind continuizate și pe trotuare) și mobilizarea redusă de personal în execuția lucrărilor, următoarele instituții: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere; Direcția Regională de Drumuri și Poduri București – Secția Drumuri Naționale Ploiești; Inspectoratul Județean în Construcții Prahova și Inspectoratul Județean de Poliție Prahova” se arată în comunicatul oficial.
Reamintim că lucrările la pod sunt executate de Asocierea SC CONSTRUCT ROAD PROJECT SRL și DRUM CONSTRUCT SRL. Șantierul a început în data de 30 aprilie 2024, iar termenul de finalizare din contract pentru întreaga investiție este de 20 iulie 2025.
Valoarea lucrărilor este de 6.696.271,29 lei cu TVA. În cazul depășirii termenului legal se vor aplica penalități în cuantum de 0.1% / zi din valoarea lucrărilor rămase de executat.
Observatorul Prahovean a publicat, în exclusivitate, informația potrivit căreia Inspectoratul de Stat în Construcții (ITC), a amendat constructorul cu 20.000 de lei, în urma verificărilor din teren.
Motivul? După turnarea șapei suport au apărut microfisuri și zone unde era necesară intervenția pentru asigurarea planeității.
Se vede in poza 8 ce minunat arata acest pod. Parca am mai vazut un pod, reabilitat cu polistiren, ce s-a prabusit la scurt timp dupa deschidere ?!? Fiindca…România !
Bordurile sunt din granit? Nu stiam ca suntem asa de bogati!
Bine bine, dar autoritatile astea, pana acum nu au vazut ce se intampla acolo? Nu si-a pus nimeni un semn de intrebare referitor la toate semnalele primite de la toti soferii ca ce e acolo nu e ce trebuie? Si mai mult decat atat, in afara de indignare, ce se intampla? Ca asa si eu sunt indignat de caldurile astea, dar nu ma ajuta cu nimic… Sau ma ajuta la fel de mult cum ma ajuta mestecatul gumei la rezolvarea problemelor de trigonometrie.
Autoritățile au văzut, cu siguranță. Dar tot cu aceeași siguranță spun că și-au luat partea din valoarea totala a reabilitării podului. Cine plătește? Tot noi, cu siguranță!!!
Lucrarea la acest pod este o bătaie de joc!!!
Dpdv tehnic este o „spoială” .
Ar fi bine ca autoritatile locale să intervină cu expeetize tehnice, altfel vorbim degeaba.
Locuiesc in zona si trec zilnic pe pod si pe sub pod si pot sa spun ca a fost o adevarata bataie de joc aceasta lucrare, prima data au tencuit stalpii de sustinere, tencuiala a crapat la o saptamana distanta, iar cineva a mai dat o mana pese crapaturi, i am vazut cum au pus polistiren pe un stalp de sustinere nu stiu daca a facut asa cu toti, dar sunt sigur ca aceasta lucrare este facuta de fatada si ca ce e pe interiorul podului va fi un alt subiect de stiri
Se intampla asta pentru ca sunt contracte cu dedicatie din care politicienii si cei din administratie isi trag partea lor.
Daca paguba s-ar imputa direct celor care au gestionat prost proiectul, nu ar mai exista asemenea situatii.
În România încă există cuvântul șpagă.
Așa arată 1milion+ de €😂