Un elev de doar 13 ani al unei școli din Craiova s-a aruncat de la etaj, după ce a luat un 4 la biologie. Copilul a povestit că amenințase în repetate rânduri că el vrea să moară, întrucât nu mai suportă presiunea pe care școala, prin sistemul de evaluare, o pune pe umerii lui. Consiliul Național al Elevilor, prin vocea președintelui Robert Avram, a reacționat la aflarea mesajului pe care adolescentul l-a transmis.
„Momentele de acest gen ar trebui să ne facă să înțelegem de ce este atât de necesară o reformă de substanță în învățământ, cu acțiune pe mai multe planuri: curriculum, metode prin care putem transforma școala într-un mediu prietenos și propice dezvoltării tinerilor, dar, mai ales, modul în care se desfășoară procesul de învățare -evaluare. Din păcate, notele au ajuns să conteze mai mult decât feedbackul primit în urma evaluării, decât pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a acoperi lacunele și decât competențele pe care ar trebui să le însușești”, a spus ploieșteanul Robert Avram, președinte al Consiliului Național al Elevilor.
Tot acesta a mai adăugat faptul că
„presiunea pe care evaluarea deficitară o pune pe elev are consecințe deosebit de grave asupra stării psiho-emoționale a acestuia. Oare când vom începe cu adevărat să face pași spre o reformă reală”, a concluzionat liderul elevilor.
Nu este pentru prima dată când elevii recurg la gesturi necugetate din cauza presiunii pe care o resimt în școală.
Din fericire, în cazul de față, adolescentul de clasa a VIII -a a supraviețuit, alegându-se, însă, cu multiple fracturi și traumatism cranian sever. Părinții îl duceau de câteva luni la psiholog pentru că spunea că nu mai face față la școală, e presiunea prea mare, nu va da capacitatea și mai bine se omoară.