Lecții online de Istorie, oferite gratuit. Platforma este realizată de profesori ai Colegiului „I.L. Caragiale“ din Ploiești

0
carmen_bajenaru_a06bb.jpg

carmen_bajenaru_a06bb.jpg

Și criza are beneficiile ei, în sensul că ne obligă să vedem noi drumuri de urmat. Dacă în mediul online am pășit până acum doar opțional, în aceste zile el va deveni din ce în ce mai accesat de elevi și profesori. Din fericire, munca de până acum a cadrelor didactice își va arăta din plin beneficiile pentru perioada cât STĂM ACASĂ. O platformă gratuită europeană, disponibilă pentru elevii din clasele a X-a și a XI-a, le oferă acestora lecții de Istorie dintr-o altă perspectivă. Totul, realizat de un grup de profesori de la Colegiul Național „I.L. Caragiale“ din Ploiești.

Mai precis, este vorba despre Hi-story lesson la care au lucrat profesorii Vasile Moga, Carmen Băjenaru, Laura Pandelache , Dragoș Mocanu și Constantin Vrînceanu de la colegiul amintit mai sus.

În meniu, cei interesați vor găsiți si limba română.

Predarea și învățarea istoriei Europei secolului XX este un proiect educațional multilingv online creat pentru profesori și elevi de liceu, respectiv studenți. Proiectul a fost organizat de Rețeaua Europeană Memorie și Solidaritate în colaborare cu Institutul Georg Eckhert.

Scopul Hi-Story lessons este acela de a sprijini procesul de predare și de a facilita o mai bună înțelegere a istoriei europene a secolului XX, utilizând grafice, animații și cronologii interactive care prezintă o listă de evenimente relevante pentru secolul trecut. Alegerea acestor date cu semnificație importantă s-a făcut de către un număr de istorici experți din șase țări – Germania, Ungaria, Polonia, România, Slovacia și Republica Cehă. Totul s-a făcut în spiritul respectului reciproc pentru varietatea de opinii și istorii naționale.

Citește și despre Matematica online, un proiect realizat de un profesor din Ploiești

Proiectul Hi-story lessons este o platformă ce conține mijloace practice pentru integrarea noilor mijloace media în sala de clasă, dar și pentru situațiile de criză, cum este cea prin care trecem și în care totul se întâmplă „la distanță“, care să permită profesorilor să susțină lecții prin care se urmărește conștientizarea multiplelor viziuni existente asupra acelorași fapte istorice.

Acest proiect se concentrează pe învățarea activ-participativă și pe dezvoltarea acelor abilități esențiale care vor ajuta elevii și studenții să devină cetățeni globali toleranți.

Foto: Carmen Băjenaru

carmen_bajenaru_a52f5.jpg

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău