Mihai Tonsciuc, consilier local: „Am înghețat de frig în casă” – Podcast Generația lui John – LIVE

- Publicitate -

icars.ro: Dilema legalității utilizării anvelopelor all season pe zăpadă – Siteul RAR ”recomandă”, în loc să se rezume la ce spune legislația

www.icars.ro – site de anunțuri gratuite auto-moto/blog &vlog– vă propune o temă de sezon, care a stârnit discuții aprinse în spațiul public, în rândul șoferilor: legalitatea utilizării anvelopelor all season pe zăpadă sau gheață.

Siguranța utilizării anvelopelor ar trebui să fie cea care ne ghidează alegerile. Desigur, în fața autorităților primează legalitatea, însă în primul rând trebuie să ne gândim la noi. 

În spațiul public, conform unui comunicat infocons.ro, șoferii sunt avertizați că RAR nu asimilează anvelopele all season cu anvelopele de iarnă, șoferii care le utilizează în condiții de carosabil acoperit cu zăpadă sau gheață riscând să fie sancționați. Informația s-a propagat rapid, stârnind controverse.

Și cum atunci când vrei să verifici o informație te duci la sursă, am consultat atât textul legii, cât și siteul oficial al Registrului Auto Român.

Ce spune legea: Textul Ordonanţei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifică Ordonanţa Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, utilizează termenul „anvelope de iarnă”, anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S.

Anvelopele de iarnă sunt cele care respectă şi sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr.54, după caz.

Anvelopele de iarnă sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderenţă adecvată atunci când temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zăpadă, gheaţă ori polei.

Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG nr. 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S, conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011.

Ce spune siteul oficial al RAR, după ce citează legea: ”Din punct de vedere tehnic anvelopa all-season nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă ca a României, acestea fiind destinate mai degrabă unor ţări cu o climă mai temperată.”

Așadar, RAR spune pe siteul oficial că ”nu recomandă”, chiar dacă pe anvelopele all season nu apare inscripția M+S, deși ar fi trebuit să specifice clar: ”utilizarea este ilegală”. În cazul aplicării unei sancțiuni, șoferul ar putea să o conteste, invocând poziția oficială a unei autorități, prin intermediul siteului instituției.

De menționat că nu pe toate anvelopele all season există inscripția M+S, unele având doar un simbol reprezentând un fulg de zăpadă. În privința acestora din urmă apare nelămurirea.

Ce spun specialiștii care testează calitatea acestor tipuri de anvelope? În primul rând, vorbind despre calitatea anvelopelor de iarnă, așa cum probabil utilizatorii știu deja, diferă foarte mult în funcție de producător, calitatea fiind reflectată de prețurile de vânzare. Principala caracteristică a anvelopelor de iarnă este că acestea nu se întăresc la temperaturi scăzute, pierzându-si astfel proprietățile care asigură aderența.

Marii producători au investit an de an în cercetare, aderența fiind caracteristica vizată. Nu la fel se întâmplă cu zecile de mărci obscure, multe dintre ele provenite de pe piața din China, care deși vin cu inscripția M+S, nu prezintă garanția că asigură menținerea proprietăților în condițiile temperaturilor scăzute. Ajung însă să fie omologate și vândute la noi, având atuul prețului scăzut.

În privința calității anvelopelor all season, prestigioasa publicație Auto Bild a efectuat un test comparativ cu anvelopele de iarnă. Rezultatul: cea mai nouă generație de anvelope all season este la fel de convingătoare pe zăpadă, ploaie sau asfalt uscat. Atenție, rezultatele diferă mult în funcție de producători, așa că vă recomandăm, pentru siguranța voastră, să citiți AICI detaliile testului comparativ al celor de la Auto Bild.

Revenind la legalitate, RAR ar trebui să își revizuiască textele publicate pe siteul instituției, publicând textele de lege, nu recomandări care generează confuzie, putând atrage sancțiuni pentru șoferi. (foto la final)

Articol susținut de www.icars.ro – site de anunțuri gratuite auto-moto/blog &vlog

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0785 075 112, pe WhatsApp sau Signal.

Urmărește știrile Observatorul Prahovean și pe Google News!

Sondaj

Sunteți mulțumiți de activitatea primarului Andrei Volosevici în cei doi ani de mandat?

- Publicitate -

Articole asemănătoare

Cât de greu e să schimbi un bec xenon la o mașină? Exemplificăm pe un Audi A4 | iCars.ro

Periodic, în vlogul ICars România, realizăm episoade practice, care să le fie de ajutor celor care doresc să reducă la maxim cheltuielile de întreținere,...

Valva PCV – cum să evităm problemele majore pe care le poate cauza – iCars.ro

Pentru că știm că problemele generate de valva PCV sunt luate în calcul abia când apar, costurile fiind mult mai mari decât înlocuirea ei...
- Publicitate -

Video Observatorul Prahovean

- Publicitate -

Ultimele știri

Adrian Axinia (deputat AUR): Prahovenii sunt așteptați să participe în număr mare la mitingul organizat de AUR în 2 octombrie la București

Deputatul AUR de Prahova, Adrian Axinia, îi invită pe prahovenii lăsați în urmă de actuala Putere să participe la mitingul din 2 octombrie organizat...

Chirurg renumit din Timișoara, reținut în timp ce primea șpagă 1000 de euro de la un pacient pentru o operație

Unul dintre cei mai cunoscuți chirurgi din Timișoara a fost reținut după un flagrant al procurorilor. Medicul ar fi cerut șpagă de 1000 de...

Lucian Rădulescu, director interimar la CSM Ploiești

Directorul adjunct al Clubului Sportiv Municipal Ploiești, Lucian Rădulescu, a fost numit, începând de luni, director interimar la CSM Ploiești. Funcția a devenit vacantă...

Cum legiferează Sorin Cîmpeanu în interes propriu: a plagiat în 2006, ca universitar, iar în 2022, ca ministru, încearcă să-și auto-amnistieze plagiatul

Emilia Șercan publică plagiatul comis de ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, care și-a însușit 92 de pagini din munca a doi profesori într-un curs universitar....

Cum să despici un BMW, conducând nebunește în oraș. Accidentul mortal a fost surprins de o cameră de supraveghere din Cluj Napoca

Șoferul în vârstă de 25 de ani a fost singura victimă a accidentului. Conducea nebunește prin Cluj Napoca, duminică dimineața, în momentul impactului acul...
- Publicitate -
- Publicitate -
- Publicitate -

Parteneri

- Publicitate -