Un proiect de hotărâre de Consiliu Local, aflat în dezbatere, pe site-ul Primăriei Ploiești, prevede un nou regulament pentru activitatea de taximetrie. Inițiativa prevede inclusiv sancțiuni pentru taximetriștii care păcălesc clienții, prin intervenții la aparatele de taxat, pentru a percepe un preț mai mare pentru călătorie.
Proiectul de hotărâre se află în dezbatere, pe site-ul Primăriei Ploiești, la secțiunea transparență decizională.
Regulamentul propus prevede reglementări clare privind eliberarea autorizațiilor de taxi, dar și sancțiunile care ar urma să se aplice în cazul în care taximetriștii nu respectă legislația în vigoare.
Citește și: Regulament pentru taximetriștii din Ploiești. Tarifele maximale propuse – PROIECT
Potrivit regulamentului propus, în conformitate cu legislația în vigoare, taximetriștii care efectuează transport în regim de taxi cu aparatul de taxat defect, cu lampa taxi scoasă din funcţiune sau fără eliberarea bonului client respectiv la finalul cursei riscă amenzi cuprinse între 500 și 1000 de lei.
Pentru utilizarea de aparate de taxat nefiscalizate sau care funcționeză fără respectarea prevederilor legii, taximetriștii riscă amenzi, dacă proiectul va fi aprobat, cuprinse între 5.000 la 25.000 de lei.
Mai mult, transporturile de persoane sau bunuri în regim de taxi se pot executa ca servicii de interes public pentru populaţie, de regulă, în interiorul unei localităţi, numai pe baza autorizaţiei pentru transport în regim de taxi. În caz contrar amenda aplicată transportatorilor este cuprinsă între 25.000 și 50.000 de lei.
O amendă cuprinsă între 25.000 și 50.000 de lei riscă și dispeceratele de taxi pentru funcționarea fără autorizație de dispecerat taxi valabilă.
Conform legislației în vigoare (Legea 38/2003 modificată și completată, include, de altfel, un set de obligații pentru taximetriști. Aceștia trebuie să aibă un comportament civilizat şi preventiv în relaţia cu clientul, respectând conduita de bună practică, să respecte solicitările legale ale clientului, să elibereze bonuri client la finalul cursei, pe baza cărora va încasa contravaloarea prestaţiei efectuate.
Taximetriștii, totodată, conform legislației în vigoare, nu au voie să pretindă ca plată pentru prestaţia efectuată decât suma prevăzută pe bonul client, iar în cazul în care transportă bagajele clienţilor în limitele spaţiului destinat pentru acestea, nu au voie să perceapă tarife suplimentare.
Totodată, legislația în domeniu prevede că taximetristul este obligat să asigure protecţie clientului cât timp acesta se găseşte în taxi, dar și să transporte clientul la destinaţie pe traseul optim sau pe traseul solicitat de acesta.
Cum ți se pare subiectul?
Pentru așa zisul transport „alternativ” practicat de bolt_uber nimic, sau acolo e totul perfect?