”Să faci ce zice popa, nu ce face popa”, în cazul de față popa fiind Senatul României, instituție a statului care promovează intens achiziția de autovehicule electrice în detrimentul celor cu propulsie generată de motoare care folosesc combustibili convenționali.
”Luați-vă automobile electrice, să salvăm planeta, ca să ne luăm noi pe benzină, că doar nu moare planeta din asta!”
Programul Rabla Plus susține achiziția de mijloace de deplasare (să le spunem mașini…) cu motoare electrice. Infrastructura este deficitară, cu prea puține stații de încărcare, iar mașinile cât de cât accesibile au autonomie foarte mică. Dar, contează mai puțin cât sunt de practice pentru utilizatori, important este să salvăm planeta.
Nu spunem că nu e cazul să reducem poluarea, dar pentru asta nu suntem dispuși să înghițim chiar orice, chiar fiecare narativ care nu are la bază studii serioase. S-a discutat intens despre cât de poluantă este industria care produce acumulatorii pentru mașinile electrice, despre cum reciclarea acestora este mult în urma cerințelor unui mediu mai puțin poluat. Se pare că ar conta mai puțin să avem dezbateri serioase, cu argumente.
În plus, nu vedem politici care să combată poluarea generată de industrie, de transporturile aeriene și navale. Nu vedem stoparea tăierilor masive de păduri. Nu vedem nimic concret și eficient în aceste politici care ar reduce cu adevărat poluarea.
În aceste condiții, te uiți cu atenție la cei care propovăduiesc în fața populației necesitatea alinierii la ”trendul” momentului. Ce faci ei, de fapt??? E foarte simplu de văzut că tocmai cei care fac tot posibilul să ne schimbe în numele unor teorii destul de dubioase, tocmai aceștia fac pe dos.
Senatul României vrea să cumpere 22 de limuzine, pentru care a pregătit 4,5 milioane de lei, fără TVA, iar din cerințele cât se poate de specifice pe care le-a trecut în caietul de sarcini se poate ghici și modelul și marca de mașină pe care și-l doresc aleșii.
Suntem obișnuiți cu licitațiile cu dedicație, deci nu e o surpriză un caiet de sarcini croit după chipul și asemănarea furnizorului, acum fiind interesați de puterea exemplului. Aveau grețuri domnii senatori dacă se orientau către Dacia Spring? Pentru ei nu e bună, respectiv utilă?
Citește continuarea editorialului pe www.icars.ro AICI
Cum ți se pare subiectul?