Candidatul suveranist Călin Georgescu a dat lovitura în primul tur al alegerilor prezidențiale din România. Acesta s-a clasat pe primul loc, devansând competitori politici considerați mult mai puternici precum Ciolacu (PSD), Lasconi (USR) Simion (AUR) sau Ciucă (PNL).
Potrivit ultimelor date oficiale, Georgescu a obținut un scor istoric pentru un candidat independent, peste 2,1 milioane de voturi – 22,92 %, deși în toate sondajele de opinie era încadrat la categoria ”și alții”.
O analiză Expert Forum, care se regăsește integral AICI, arată cum surpriza Călin Georgescu, a realizat în ultimele două luni viralitatea construită de primii trei candidați în 11 luni pe tik-tok. Cum a reușit Călin Georgescu să invadeze obsesiv feed-urile alegătorilor?
Discutăm pe larg în secțiunea dedicată acestuia mai jos, dar pe scurt e vorba de (i) o rețea coordonată de conturi de promovare directă, plus (ii) un grup de influenceri care promovează indirect politicianul, fără a marca în vreun fel publicitatea plătită. Un exemplu în reprezintă campania #echilibrușiverticalitate cu 2,4 milioane vizualizări, unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el.
Un exemplu în reprezintă campania #echilibrușiverticalitate cu 2,4 milioane vizualizări, unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el.
Rețeta tip Stoianoglo rafinată?
Pe modelul campaniei Stoianoglo, există influenceri români fără nicio afinitate față de politică, adică cu conținut exclusiv de modă, machiaj, divertisment, care au început să posteze sub un singur hashtag, fără să numească candidatul beneficiar. Campania e una de promovare a lui Călin Georgescu sub eticheta #echilibrușiverticalitate şi mizează pe ideea unui președinte care crede în neutralitate, vertical, reciclând practic mesajele lui Georgescu din campania de pe TikTok.
Partea interesantă a acestui mesaj e că nu menționează numele lui Georgescu explicit, deci se suprapune şi cu aşteptările publicului AUR, ceea ce duce la o competiție a absurdului între fani care se contrazic în comentariile trendului #echilibrușiverticalitate în privinţa omului care trebuoie de fapt votat.
Pe data de 18 noiembrie, Călin Georgescu avea 92,8 milioane de vizualizări făcute majoritar în ultimele 2 luni. Până pe 22 noiembrie a crescut cu 52 milioane de vizualizări. Mai exact, şi-a adăugat mai mult decât toată vizibilitatea realizată de Mircea Geoană în 11 luni. Explozia de vizibilitate pare creată brusc şi artificial, exact la fel ca sondajele în care a explodat deodată cu un scor între 8-10%.
Aspectele care întăresc ideea unei campanii de promovare coordonată sunt: traficul exagerat fără un număr de urmăritori relevant înainte de ultimele 2 luni. Exemplu: În septembrie 2024, Călin Georgescu avea 31 800 de urmăritori, în noiembrie numărul acestora l-a depășit pe cel al lui Marcel Ciolacu și se apropie de Elena Lasconi, crescând de aproximativ patru ori până la 154 900 de followers în noiembrie
Traficul acestuia de 150 milioane de vizualizări este generat obsesiv doar în jurul hashtag-ului #calingeorgescu și atât. În realitate, traficul organic e mult mai destructurat atunci când nu este exclusiv plătit. De exemplu, chiar și în cazul lui George Simion traficul e împărțit între mai multe hashtag-uri virale precum #georgesimion #georgesimionpresedinte #georgesimionaur, etc.
Tema cu cea mai mare vizibilitate împinsă de Călin Georgescu pe TikTok în ultimele două luni este pacea, mai exact nevoia ca România să oprească sprijinul acordat Ucrainei pentru a nu implica România în război.
Această temă a conflictului de la graniță e prezentă sub forma necesității menținerii suveranității și se combină cu alte narative clasice: România importă 90% din alimente, exportăm calitatea românească străinilor, exportăm grânele noastre și cumpărăm produse procesate de proastă calitate, etc.
Cum ți se pare subiectul?
Asa cum si Johannis a castigat acum 10 ani cu ajutorul platformei Facebook!!..unde este problema?…doar ca unul facea parte dintr-un partid si celalalt este independent!…Unde mai este democratie in ceea ce se intampla acum?