Răcirea vremii, dar mai ales precipitațiile sub formă de lapoviță, i-au determinat pe mulți șoferi să-și schimbe anvelopele de vară cu cele de iarnă. Așa cum era de așteptat, la vulcanizările din Ploiești și localitățile limitrofe s-au format cozi.
Cei care credeau că vor scăpa de cozi și au vrut să-și facă programare telefonică sau online au constatat că primele intervale disponibile sunt abia peste două săptămâni.
La rândul lor, proprietarii de vulcanizări se confruntă cu problema personalului. ”Mi-au plecat doi angajați. Mi-au spus că nu mai rezistă ritmului” ne-a transmis un antreprenor.
În această perioadă aglomerată, un angajat poate câștiga un salariu de peste 5000 de lei, la care se adaugă ”atențiile” lăsate de șoferi.
Reamintim că șoferii care circulă cu mașini care nu sunt echipate cu anvelope iarnă în sezonul rece pot fi sancționați cu amenzi de până la 2000 de lei.
Ieri, specialiștii din cadrul Registrului Auto Român au făcut o serie de precizări cu privire la anvelopele care trebuie utilizate.
„Vă înțelegem nelămuririle, pentru că în fiecare an sunteți bombardați cu informații nereale, menite să genereze panică printre cei care se tem că au omis să citească modificările legislative.
Din acest motiv vă spunem noi tot ce trebuie să știți despre anvelopele de iarnă.
Pe scurt, dacă nu vreți să citiți până la capăt (deși vă recomandăm să o faceți), trebuie să știți că legislația din România nu s-a modificat!
TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (însemnând noroi <> și zăpadă <>), sub forma M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională” au precizat reprezentanții RAR.
Totodată, autoritățile transmir că nu există o perioadă stabilită în care trebuie utilizate anvelopele de iarnă, acestea fiind obligatorii atunci când autovehiculul circulă pe un drum public acoperit cu gheață, zăpadă sau polei.
Cum ți se pare subiectul?