Ai pierdut permisul de conducere sau documentul este deteriorat? Cererea pentru eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă se depune personal la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din țară, indiferent de adresa de domiciliu a solicitantului.
Eliberarea permisului auto cu o nouă valabilitate administrativă are loc în anumite condiții, în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării documentului ori în cazul schimbării numelui titularului, cu păstrarea valabilității administrative.
Cererea privind eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă se depune personal de către titular la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere din țară, indiferent de adresa de domiciliu a solicitantului.
În cazul cetățenilor români care au domiciliul sau reședința în România și se află temporar în străinătate, cererea poate fi depusă și prin mandatar, împuternicit prin procură specială autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
Documente necesare pentru eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă
- Cererea semnată de către solicitant generată, de regulă, de sistemul informatic și care conține datele furnizate de solicitant la ghișeu sau este completată olograf de către acesta (completată corespunzător motivului pentru care se solicită un nou document);
- Actul de identitate al solicitantului din care rezultă că acesta are domiciliul sau reședința în România, în original. Acesta se restituie pe loc solicitantului;
- Dovada de plată a contravalorii permisului de conducere – 89 lei. În situația în care plata s-a efectuat prin intermediul Sistemului național electronic de plată online (pentru modalitățile de plată consultați secțiunea taxe și tarife) nu mai este necesară depunderea unei dovezi la ghișeu;
Citește: Taxele pentru eliberarea şi schimbarea paşapoartelor sau a permiselor auto se vor putea plăti online
- Permisul de conducere, în original. În cazul în care titularul nu mai este în posesia lui, va completa olograf declarația din cuprinsul cererii în raport cu starea de fapt;
- Documentul emis de o unitate medicală autorizată (fișa medicală) din care rezultă că titularul este apt din punct de vedere medical să conducă autovehicule din categoria pentru care solicită eliberarea permisului de conducere.
Cererea pentru eliberarea duplicatului permisului de conducere poate fi transmisă și prin intermediul secțiunii SERVICII ONLINE. Pentru accesarea acestui serviciu aveți nevoie de un cont.
Contul se poate obține prin prezentarea, pentru o singură dată, la ghișeul oricărui Serviciu Public Comunitar Regim Permise de conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. Singurul document necesar pentru crearea contului este actul de identitate.