Întârzierile trenurilor continuă și în 2023. Ba mai mult, timpii cresc și situația nu pare că ar da semne de revenire. Navetiștii se plâng de faptul că nu există predictibilitate și că nu se mai pot baza pe trenuri că ajung la timp.
Dacă acum 6 luni de zile doar jumătate din trenurile de dimineață aveau întârzieri, acum toate au, mai mult sau mai puțin.
În medie întârzierea este cam de 15 minute dar, nu de puține ori, aceasta se majorează astfel încât „nici nu știi când pleci, nici nu știi când vii”, spun navetiștii.
Acum câțiva ani la întârzierile de trenuri din perioada verii se dădea vina pe caniculă, iar la cele din perioada iernii pe ger sau zăpadă. Acum pe ce se mai dă vina?
Nu de puține ori locomotiva se defectează și trenul rămâne în câmp până vine o altă locomotivă, la fel de veche, să o înlocuiască. Și întârzierile în aceste cazuri depășesc o oră. Asta nu se întâmplă o dată pe an, ci mult mai des de atât.
Realitatea este că infrastructura feroviară este la pământ chiar dacă CFR achiziționează trenuri de mare viteză. Acestea chiar nu au pe ce să meargă!
Decât să dea banii pe garnituri de tren nefolositoare, mai bine ar achiziționa locomotive mai noi și ar reface terasamentele. Trebuie găsită o soluție pentru ca aceste întârzieri să nu mai existe, sau măcar să fie diminuate.
Până atunci, cei care aleg acest mijloc de transport nu au garanția că pot lua trenul la ora anunțată în Mersul Trenurilor, de asemenea nu au garanția că ajung unde au nevoie să ajungă la timp. Aceasta este situația în România anului 2023!
