Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat, marți, modalitățile prin care poți afla informații cu privire la amenzile de rovinietă și peaj întocmite de Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN). Există situații în cazul în care amenda poate fi contestată.
Cum se pot obține informații despre amenzile de rovinietă și peaj întocmite de CESTRIN? CNAIR a publicat, marți, modalitatea prin care conducătorii auto pot contacta CESTRIN în situația în care a fost întocmit proces-verbal de constatare a contravenției (PVCC) pentru lipsa rovinietei sau a peajului valabil.
Unde poți cere lămuriri despre amenzile de rovinietă și peaj
- la numerele de telefon 021/317.11.25 și 021/315.15.82;
- prin petiție scrisă, care poate fi transmisă:
- pe e-mail la adresa [email protected],
- la numărul de fax 021/315.15.84,
- prin poștă, la adresa Bd. Iuliu Maniu, nr. 401A, sector 6, București.
„De asemenea, vă informăm că anularea procesului verbal poate fi dispusă numai de instanța competentă, potrivit prevederilor art. 31 alin. (1) din O.G. nr. 2/2001 coroborat cu art. 101 din O.G. nr. 15/2002, împotriva procesului verbal se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia la Judecătoria în a cărei circumscripție aveți domiciliul/sediul”, a precizat CNAIR.
De menționat este faptul că amenda se prescrie în termen de patru luni de la momentul în care s-a constatat abaterea, dacă proprietarul autoturismului nu a primit procesul verbal de sancționare.
Mai mult, potrivit OG 15/2002, un conducător auto poate fi sancționat doar o singură dată din momentul în care a circulat fără rovinietă până când a fost înștiințat de abaterea comisă.
Totodată, trebuie precizat că amenda poate fi contestată în mai multe situații, inclusiv atunci când proprietarul mașinii face dovada că a înstrăinat autoturismul înainte de data la care a fost înregistrat în trafic fără rovinietă, dar și dacă procesul verbal de constatare a faptei nu i-a fost adus la cunoștință.
