Zborul întârziat sau anulat este o situație foarte stresantă. Merită, așadar, să știi drepturile tale și să lupți pentru o despăgubire înaltă din partea companiilor aeriene.
Dreptutrile pasagerilor aerieni și zborul întârziat sau anulat
Mulți pasageri încă nu sunt conştienţi că dacă zborul lor va fi anulat sau întârziat, trebuie să obţină o despăgubire din partea companiilor aeriene. Posibilitatea s-o primești este reglementată de dreptul Uniunii Europene și mai exact de Regulamentul nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului. Conform acestuia despăgubirea trebuie să fie acordată celor cărora zborul:
– a fost întârziat mai mult decât 3 ore – în cazul în care considerăm că durata de întârziere este momentul sosirii la destinație, pentu că avionul poate recupera întârzierea în timpul zborului.
– a fost anulat și companiile aeriene au anunțat pasagerilor decizia de anularea zborului cu mai puțin de 14 zile înainte de plecarea planificată,
– li s-a refuzat pasagerilor urcării pe bordul avionului din cauza overbooking-ului.
Este important să dovedești că vină pentru perturbarea zborului este pe partea transportatorului aerian. Dacă zborul a fost întârziat din cauză așa-numite „circumstanțelor extraordinare”, atunci nu se poate solicita despăgubire.
Valoarea despăgubirii pentru un zbor
În Regulamentul menționat mai sus au fost incluse și ratele despăgubiri care aparțin pasagerilor în situaţiile în care zborul lor va fi perturbat. Ce este important, sumă de despăgubire pentru un zbor anulat sau întârziat depinde de distanţă care separă port aerian de plecare și port de sosire. Și așa, cu privire la distanţă la care a fost planuit să fie realizat zborul, poţi să obţii de la 250 chiar până la 600 euro.
Cum să soliciți despăgubiri pentru un zbor anulat sau întârziat?
Cerere de despăgubire pentru un zbor poți să depui singur, direct la transportator aerian. Totuși, companiile aeriene foarte des refuză să plătească despăgubirea în favoarea clienților individuali. În această situație merită să beneficiezi de ajutorul firmei care se ocupă de executarea drepturilor pasagerilor aerieni.
Despăgubirea pentru un zbor cu AirCashBack
Unul dintre lideri pe piață este AirCashBack care de mai mult de 10 ani luptă cu succes pentru drepturile pasagerilor.
Dacă laşi firmei AirCashBack solicitarea despăgubirii la care ai dreptul, poți să-ţi economisești timpul și banii. Ca să soliciți compensarea financiară de la companiile aeriene, este suficient să completezi formular de raportare a daunelor accesibil pe site și AirCashBack se va ocupa de restul.
Reclamația poate fi depusă pe baza următoarelor date:
− numărul zborului,
– numele aeroportului de plecare și de sosire,
– unui dintre documente: cărţii de îmbarcare, biletului sau (eventual) confirmării online a rezervării zborului.
Ce este important, AirCashBack funcţionează conform principiului „no win – no fee”. Dacă ei nu reuşesc să câştige cazul tău, nu pierzi nimic.
(P)