Impactul economic al pandemiei COVID-19 este incontestabil și am văzut deja că piața de telefonie mobilă a scăzut în ultimul trimestru, finalizând ceea ce a fost considerată cea mai gravă scădere din istorie. Samsung a fost una dintre cele mai afectate companii producătoare de telefoane, dar acum lucrurile s-au schimbat pentru producător și după un trimestru de declin anunță acum un profit trimestrial record.
Vorbim despre un gigant tehnologic printre ale cărui divizii există mult mai mult decât telefoanele mobile și tocmai componentele sunt una dintre cele mai puternice divizii. Dar, de data aceasta, brandul coreean vorbește despre o creștere a cererii de telefoane mobile (pe lângă semiconductori), când tocmai în trimestrul anterior smartphone-urile au suferit cea mai drastică scădere a vânzărilor.
Telefoanele mobile, wearables și tabletele sunt cele care au favorizat revenirea
Într-un raport oferit chiar de compania sud-coreeană, se arată că în trimestrul trei din 2020, adică lunile iulie, august și septembrie, Samsung a înregistrat venituri de 66,96 miliarde de woni coreeni și 12,35 miliarde în pofit operațional.
Samsung Galaxy S20 – oferte eMAG
Cu aceasta, Samsung experimentează o creștere de 52% a profitului operațional comparativ cu trimestrul anterior (8,15 miliarde de won) și 59% față de al treilea trimestru al anului 2019 (7,78 miliarde de won). Potrivit acestor date, asta se datorează creșterii cererii de telefoane mobile și componente (pe lângă o gestionare mai eficientă a operațiunilor).
Este, de asemenea, o cifră record, fiind trimestrul în care coreenii au adunat cele mai multe venituri din istoria lor. Ceva care vine după scăderea profiturilor operaționale în al doilea trimestru cu 4% (comparativ cu primul) și 6% (comparativ cu al doilea trimestru din 2019).
O schimbare a cererii de pe piața de telefonie mobilă (și o ușurare pentru Samsung)
Trimestrul precedent, Samsung și Xiaomi au fost companiile mari care au scăzut cel mai mult în unitățile de telefoane mobile vândute, pierzând cota de piață comparativ cu 2019. Samsung a scăzut cu 27,1% din vânzări (ceea ce a însemnat cu 21 de milioane mai puține smartphone-uri vândute) fiind trimestrul lansării familiei Samsung Galaxy S20, potrivit datelor firmei Gartner.
Dar se pare că situația a fost întoarsă împreună cu familia Samsung Galaxy Note 20 și restul telefoanelor mobile. Samsung vorbește despre un salt de aproape 50% în vânzările de dispozitive mobile, inclusiv aceste ultimele flagship-uri emblematice.
Privind în trimestrul al treilea, o anumită creștere era deja așteptată comparativ cu lunile aprilie, mai și iunie, din cauza tranziției la „noul normal” în multe țări, și tocmai acest lucru pare să fi declanșat cererea pe această piață. Compania dă vina pe creșterea „bruscă” a vânzărilor, în special pentru telefoanele mobile mid-range și entry-level de pe piețe precum India și lansarea Samsung Galaxy Z Fold 2 și Note 20.
Samsung Galaxy S20 – descoperă ofertele
Împreună cu smartphone-urile, Samsung a înregistrat o creștere a vânzărilor de articole wearables, inclusiv Samsung Galaxy Watch 3 și Samsung Galaxy Buds Live. Deși poate mai curios este să vedem că au vândut și mai multe tablete, inclusiv Samsung Galaxy Tab S7, deși am văzut deja că se vindeau mai multe tablete decât în 2019 (în general) poate și pentru că, petrecând mai mult timp acasă, găsisem mai mult spațiu pentru ele în activitatea noastră de zi cu zi.
(P)