Infrastructura feroviară depășită, precum și trenurile ”obosite” transformă o călătorie pe calea ferată pe câteva rute din Prahova într-un test de răbdare pentru navetiști.
De exemplu, pe calea ferată care leagă orasele Ploiesti și Slanic, un tren Transferoviar Călători parcurge distanța de aproximativ 45 de kilometri în aproximativ o oră și jumătate.
Această cale ferată a fost inaugurată la 10 decembrie 1883, fiind una dintre primele linii construite de Serviciul de Lucrări Noi al CFR. Probabil, avea un timp de deplasare aproape ca cel prezent: puțin peste 30 de km/oră.
O călătorie pe Magistrala 304, între Ploiești și Măneciu, pe o distanță de 50 de km, deservită de aceeași companie privată, durează o oră și 49 de minute. Rezultă o viteză medie de deplasare de 27,5 km/oră.
Recordul negativ îl deține o călătorie pe ruta Ploiești-Târgoviște. Trenul face un ocol prin Chitila, iar o călătorie durează 3 ore și 18 minute de trenurile operate de CFR Călători.
În schimb, un microbuz al unui operator rutier de persoane face pe ruta Ploiești-Târgoviște cel mult o oră și 15 minute.
Și pe ruta de 55 de km Ploiești-Urziceni, operată de Regio Călători, un tren face o oră și jumătate.
În ceea ce privește condițiile oferite, cu puține excepții, garniturile de tren sunt vechi, fără un sistem de climatizare performant, iar curățenia lasă mult de dorit atât în vagoane, cât mai ales în grupurile sanitare.
Potrivit legislației în vigoare, Autoritatea pentru Reformă Feroviară acordă subvenții pentru Serviciul Public prestat de operatori.
La nivelul anului trecut, compensația varia între 28,43 lei pe tren și km și 33,21 lei pe tren-km. Așadar, chiar dacă trenurile circulă mai mult goale, din cauza timpilor mari de deplasare, operatorii încasează suficient de multe subvenții cât afacerea să meargă în continuare.
Asta când funcționează, săptămâna trecută la cursa de 6:15 plus,minus min, sa stricat de mai multe ori ,crăpând definitiv aproape de obor,elevii ajungând la liceu cu o ora întârziere, drumul fiind parcurs pe jos prin câmp și exemplele pot continua…
Reclamații peste reclamații. Nu se baga de seama la câteva persoane. Dar când încep să scrie peste 10mii de persoane poate se vor pune pe treabă. Sistemul transport călători CFR lasă de dorit și nu numai. De la Ceaușescu încoace se tot fura dar nu se construiești nimic durabil.