TCE SA, compania de transport public a Consiliului Local Ploiești, riscă insolvența. Primăria Ploiești a anunțat conducerea societății că nu va mai face plăți, solicitând un plan de redresare economică. De partea cealaltă, directorul TCE Ploiești susține că a făcut demersurile legale și că primăria are de plată peste 11 milioane de lei drept subvenții.
Primăria sistează plățile către TCE
Conducerea Primăriei Ploiești a transmis luni, 24 februarie, societății de transport public TCE, o adresă prin care anunță că nu va mai face plăți până nu transmite un plan de redresare financiară.
Anterior, primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a lansat un atac la adresa conducerii TCE pe care a ascuzat-o de umflarea facturilor și alte ilegalități.
Contactat de Observatorul Prahovean, Nicolae Alexandri, directorul TCE, susține că demersul primăriei este un abuz.
”Primăria nu are competența de a aproba sau aviza un plan de restructurare”
”Acum trei săptămâni, atât consiliul de administrație, cât și conducerea executivă au formulat două variante de plan de redresare. Așa cum ne-a cerut primăria, planurtile au fost prezentate sindicatelor, care le-au respins. Primul plan prevedea disponibilizarea a 63 de persoane, din diferite compartimente. Însemna o procedură îndelungată, consultări cu sindicatul, anunțarea ITM-ului. Celălalt plan, aprobat de Consiliul de Administrație, disponibilizarea a 29 de persoane (viitori pensionari) care nu însemna concedieri colective” explică Alexandri.
În ceea ce privește condiția impusă de Primăria Ploiești pentru plata facturilor restante către TCE, directorul susține că aceasta nu poate fi îndeplinită.
”Odată cu depunerea bugetului de venituri si cheltuiei, cu siguranță SC TCE SA va depune un plan de redresare. Acesta va fi supus spre avizare si aprobare, CA-ului si AGA, apoi Consiliului Local, în termenul maxim stabilit de lege. Adică 45 de zile de la aprobarea bugetului local. La această dată, Consiliul Local Ploiești nu a adoptat bugetul pe 2025, deci nu putem depune planul cerut de primărie! Vreau să precizez că Primăria nu are competența de a aproba sau aviza un astfel de plan, conform OUG 165/2024, care are caracter de lege” a declarat directorul TCE Ploiești.
Acesta susține că Primăria Ploiești are restanțe la plata subvenției de 8 milioane de lei, la care se adaugă o factură de alte 3,2 milioane.
În plus, auditul realizat în perioada 2022-2023, din care rezulta că TCE trebuie să primească de la bugetul local 26 de milioane de lei, pentru datoria către ANAF, a fost anulat.
Răspunsul transmis de conducerea TCE Primăriei Ploiești
Semnal de alarmă tras de CA-ul de la TCE
Tot ieri, Consiliul de Administrațșie al TCE Ploiești a trimis o informare către Consiliul Local Ploiești și AGA în care atrage atenția că în lipsa subvențiilor plătite de primărie, compania se află în risc iminent de insolvență.
Potrivit CA-ului, cheltuielile de funcționare ale TCE se ridică la 11,3 milioane de lei/lună, după cum urmează: 4,7 milioane de lei salarii, 3,8 milioane de lei obligații fiscale, 900.000 de lei rată eșalonare datorie ANAF, 500.000 de lei energie electrică, 800.000 de lei carburanți și 625.000 de lei alte cheltuieli (asigurări, utilități, pază etc).
În schimb, veniturile proprii sunt de numai 2,25 de milioane de lei. Diferența de 9 milioane de lei ar trebui acoperită de la bugetul local, însă actuala administrație a transmis că suma maximă pe care o poate deconta este de puțin peste 7 milioane de lei.
Primarul face ce a facut Clotilde la capitală, nu plătește subvenția. A distrus și Gcal, gunoiul menajer la fel,ce mai clocește el știe,de fapt este marca inregistrata USR.