Compania de stat Hidroelectrica a fost amendată de ANPC pentru că nu a înregistrat în termenul legal un contract de energie. „Unicornul” României din domeniul energetic a fost reclamat la ANPC la finalul anului trecut, după ce, mai bine de un an, compania Hidroelectrica a tergiversat soluționarea cazului, emițând un răspuns evaziv. În tot acest timp, clientul a fost la un pas de a fi trimis în judecată de către fostul furnizor, Tinmar Energy, pentru neplata facturilor.
Pe scurt, în luna iunie 2022 am solicitat Hidroelectrica migrarea contractului de furnizare energie electrică de la vechiul furnizor, Tinmar Energy. Solicitarea fost recepționată, a primit număr de înregistrare, contractul a fost transmis pe email, semnat și transmis înapoi către Hidroelectrica.
Potrivit legii, tatăl meu urma să fie client al Hidroelectrica începând cu data de 23.06.2022, lucru care s-a și întâmplat, conform înregistrărilor din POSF, platforma națională de schimbare a furnizorului de energie electrică și gaze naturale.
Din acel moment, lună de lună, clientul a transmis indexul în termenul indicat în contract, neprimind nicio factură de la Hidroelectrica. În Aprilie 2023 a primit acasă o somație de plată de aproape 1.100 de lei de la Tinmar Energy.
Investigațiile ulterioare au scos la iveală faptul că vechiul furnizor a fost anunțat de Hidroelectrica de schimbare furnizorului… abia după șase luni de la semnarea contractului.
Detalii pe larg despre acest subiect puteți citi în articolul: Cum ne-a tras țeapă Hidroelectrica. Aviz ”amatorilor”!
Au urmat demersurile către părțile implicate în furnizarea energiei electrice: Hidroelectrica și ANRE. În plus, am notificat și vechiul furnizor despre schimbarea de contract avută în luna Iunie 2022.
Hidroelectrica nu a răspuns, inițial, la solicitări, motiv pentru care am sesizat ANRE. Autoritatea a răspuns foarte birocratic, trimițând o notificare către Tinmar Energy, Hidroelectrica și Distribuție Energie Electrică România prin care erau somați să facă demersurile necesare pentru rezolvarea situației reclamate, punând și clientul în CC-ul emailui.
Se întâmpla în luna Mai 2023 și, până în prezent, nu am primit niciun răspuns final de la ANRE la solicitare. Singurii care au răspuns au fost cei de la Distribuție Energie Electrică România, care au declarat că Hidroelectrica a depus o solicitare de distribuție energie începând cu data de 06.01.2023.
Răspunsul Hidroelectrica, de-a dreptul evaziv
La începutul lunii Decembrie, anul trecut, am depus o reclamație către ANPC împotriva Hidroelectrica și a ANRE pentru refuz de soluționarea a unei situației.
Curios, pe data de 14 decembrie, după mai multe solicitări de răspuns pe e-mail, a sosit și răspunsul Hidroelectrica, pe care îl puteți citi integral, fără corectură, mai jos:
„Va trasmitem raspuns la solicitarea dumneavoastra inregistrata cu nr. 23340663524.
Locul de consum identificat prin POD 59***************9 a intrat in portofoliul Hidroelectrica la data de 06.01.2023 avand indexul de preluare al energiei active consumate EA= 6158, iar pana la aceasta data furnizarea de energie electrica a fost realizata de vechiul furnizor.
Societatea noastra va emis si transmis pe adresa dvs. de corespondenta facturile fiscale aferente energiei consumate de la data de 06.01.2023 pana la 31.10.2023 conform datelor de masura primite de la Operatorul dvs. de Distributie, respectiv Distributie Energie Electrica Romania.
Pentru orice detalii suplimentare va stam la dispozitie.
Va multumim,
Echipa Hidroelectrica”, este răspunsul transmis de către Hidroelectrica la solicitarea de răspuns.
Hidroelectrica, amendată de ANPC pentru practici comerciale incorecte
Zilele trecute, a sosit și răspunsul ANPC la reclamație. Instituția a concluzionat reclamația ca fiind întemeiată și a soluționat cauza, amendând Hidroelectrica pentru practică comercială incorectă, fiind dispuse măsuri de remediere.
”Referitor la reclamația dumneavoastrã înregistrată la CJPC Cluj , prin care reclamaţi serviciile neconform prestate de către SC HIDROELECTRICA SA, în conformitate cu art. 8, alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor și de art.7.C.liniuța a 3-a din OG.21/1992, vă comunicăm că petiția a fost concluzionată ca fiind întemeiată:
A fost desfășurată acțiunea de control pentru cercetarea reclamației urmare căreia operatorul economic a formulat punctul de vedere.Urmare analizării acestuia și a documentelor atașate ,neconformitățile reclamate vor fi remediate.
În cadrul serviciilor prestate operatorul economic a utilizat o practică comercială incorectă în relația cu consumatorii, fapt pentru care a fost sancționat contravențional cu amendă și au fost dispuse măsuri de intrare în legalitate.
Operatorul economic rămâne în atenția noastră!
Vă mulţumim pentru încrederea acordată instituţiei noastre. Vă garantăm că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor supraveghează permanent piaţa şi se asigură de respectarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor”, este răspunsul transmis de ANPC.
Până în momentul publicării acestui articol, nu am primit nicio propunere de soluționare din partea Hidroelectrica, fostul furnizor Tinmar Energy fiind în continuare în procedură de recuperare a facturilor emise în necunoștință de cauză. De asemenea, nici ANRE nu a furnizat, până în acest moment, un răspuns final, referitor la măsurile dispuse.
Cum ți se pare subiectul?