Într-o perioadă în care consumatorii sunt oricum bulversați de gafele mai mult sau mai puțin intenționate ale furnizorilor de energie, escrocii profită la maxim și apelează la metodele deja clasice pentru a scoate profituri uriașe de la cei care dau curs mesajelor sau emailurilor cu texte tip somații de plată.
Specialiștii în IT fac permanent apeluri pentru a informa și proteja populația în fața acestor tentative. Unii clienți dau curs mesajelor, accesează linkurile și fie își virusează dispozitivele de pe care le accesează, fie oferă direct date ale conturilor bancare.
Ideal este să folosiți aplicațiile oficiale, nu alte căi indicate de escroci. În cazul în care primiți mesaje precum cel din imagine, sesizați poliția dar și furnizorul de energie, ocazie cu care ar trebui să aveți și o confirmare a situației consumului și plăților dumneavoastră.
Din păcate, este știut faptul că nu este tocmai ușoară această comunicare, date fiind multele probleme pe care clienții le sesizează.
Citește și ”Atenție, mesaje false în numele ANAF!”
Mesajele de acest tip sunt ușor de identificat ca fiind tentative de fraudă, pentru că rareori sunt scrise corect gramatical în limba română. Pe lângă greșelile ușor de sesizat, puteți observa și modul de adresare, neconform unui astfel de tip de comunicare.