În urma numeroaselor solicitări primite de la cititori, „Observatorul Prahovean” a solicitat companiei Furnizare Electrica răspunsuri la câteva întrebări care țin de informarea clienților și încheierea noilor contracte după 1 ianuarie 2021, când intră în vigoare noile tarife.
Întrebare: Este nevoie de semnarea unui nou contract dacă rămân client la Serviciul Universal și după 1 ianuarie 2022? Dacă da, este nevoie să mă deplasez fizic la o sucursală Electrica Furnizare sau se poate și online (la ce adresă)?
Electrica Furnizare: Clienții Electrica Furnizare care sunt beneficiari ai Serviciului Universal au fost notificați cu privire la faptul că actualele oferte de preț expiră la finalul anului 2021, iar noua ofertă intră în vigoare în data de 1.01.2022, fiind valabilă pentru o perioadă de 3 luni.
Contractele încheiate de clienții Electrica Furnizare beneficiari ai serviciului universal sunt valabile pe o perioadă nedeterminată și doar oferta de preț este cea care se modifică de fiecare dată când se încheie perioada de valabilitate a celei precedente.
În situația în care clientul nu dorește să notifice furnizorul cu privire la faptul că nu este de acord cu noul tarif, acesta se activează automat, iar clientul nu este nevoit să se mai deplaseze fizic la un punct de prezență Electrica Furnizare sau să efectueze o operațiune/acțiune în mediul online, compania continuând să furnizeze energie electrică la noul preț de serviciu universal.
Este important de reținut faptul că, în conformitate cu reglementările în vigoare, clienții casnici vor beneficia în perioada 01.11.2021 – 31.03.2022 de facilități acordate de statul român pentru plata facturilor de energie electrică și gaze naturale, prețul final fiind limitat, prin plafonare, la 1 leu kWh pentru energie electrică și la 0,37 lei/kWh pentru gaze naturale, indiferent de tariful comunicat în notificarea primită de client cu privire la noua ofertă.
Citește și Electrica majorează tarifele pentru clienții care nu și-au schimbat contractele. Cât va costa un kw de la 1 ianuarie 2022
Dacă nu sunt de acord cu noile tarife, în cât timp și cum pot rezilia contractul?
În situația în care un client Electrica Furnizare nu este de acord cu modificările notificate privind prețul de furnizare, acesta va avea opțiunea de a alege un produs din portofoliul de oferte concurențiale Electrica Furnizare, care să răspundă întocmai nevoilor sale de consum, sau se poate îndrepta spre alt furnizor.
Este important de precizat faptul că decizia de trecere în piața concurențială se poate face în orice moment. Toate detaliile despre produsele din portofoliul companiei în piața concurențială și ofertele de preț pot fi consultate pe site-ul companiei.
Clientul are posibilitatea să denunțe unilateral și în mod gratuit contractul, cu o notificare transmisă furnizorului cu cel puțin 21 de zile înainte, conform contractului cadru.
Care sunt conditiile pentru a beneficia de plafonarea tarifelor pana la 31 martie 2022? Ce trebuie să fac? Există un plafon lunar de kw? Daca da, care este acesta? Cum se va calcula factura daca intr-o luna depăsesc plafonul?
Plafonarea prețurilor la energie electrică și gaze naturale este o măsură care se aplică în mod automat tuturor clienților casnici. Astfel, pentru consumul de energie aferent intervalului 01.11.2021-31.03.2022, toți clienții casnici Electrica Furnizare vor achita următorul preț, indiferent de prețul comunicat în notificări:
- prețul final de 1 leu kWh pentru energie electrică (include componenta de preț a energiei electrice, acciza, tarifele reglementate de transport și distribuție, servicii de sistem, certificatele verzi, contribuția de cogenerare de înaltă eficiență energetică, TVA)
- prețul final de 0,37 lei/kWh pentru gaze naturale (include prețul de vânzare al gazelor naturale, costul de transport, acciza tariful de distribuție, TVA).
Pe lângă plafonare, o parte dintre clienții casnici Electrica Furnizare vor beneficia și de compensare, respectiv achitarea de către statul român a unei cote părți din valoarea consumului de energie electrică și gaze naturale, dacă sunt îndeplinite condițiile stipulate de lege.
Valoarea în lei a compensației pentru un loc de consum se determină ca produs între valoarea unitară a compensației (cel mult 0,291 lei/kWh în cazul energiei electrice și 33% din valoarea componentei prețului gazului natural) și consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensației, dacă acesta este mai mic sau egal cu consumul maxim lunar, precum și cu consumul maxim aferent întregii perioade. De asemenea, prin aplicarea compensaţiilor, preţul final achitat de clientul casnic pentru furnizarea de energie electrică/gaze naturale nu poate scădea sub preţul de referinţă stabilit la 0,68 lei/kWh pentru energie electrică (incluzând tarifele reglementate pentru servicii de reţea, contribuţia pentru cogenerare de înaltă eficienţă, contravaloarea certificatelor verzi, acciză şi TVA, aplicabile la data de 30 octombrie 2021), respectiv 125 lei/MWh pentru gaze naturale (fără a include TVA, taxe şi tarife reglementate, tarife de înmagazinare, precum şi acciza, aplicabile la data de 30 octombrie 2021).
Pentru a beneficia de măsurile compensatorii, un client trebuie să îndeplinească și următoarele condiții:
– consumul de energie electrică din perioada de facturare să nu fie mai mic de 1 kWh pe zi.
– consumul de gaze naturale din perioada de facturare să nu fie mai mic de 7 kWh pe zi.
Limita maximă a consumului pentru care se aplică compensarea, aferentă întregului interval noiembrie 2021-martie 2022, este de:
- 1500 kWh energie electrică, alocat în tranșe lunare;
- echivalentul în kWh a 1000 m3 de gaze naturale la un factor de conversie de 10.6 kWh per m3, alocat în tranșe lunare.
Față de limitele maxime de consum, se acceptă o abatere în plus de 10% în favoarea beneficiarului compensației.
Și clienții noncasnici pot beneficia, la cerere, de anumite facilități acordate de statul român pentru plata facturilor la energie.
Nu prea înțelegem cu gazele de la Electrica..1000 MC sau 100? De fapt cît ar fi MC?!
Eu sunt pe piata concurențială la electrica si am primit aceiasi notificare.Ce ar trebui sa fac eu ???????
Interesant mod de a spune „daca nu iti convine, poti pleca”.
Sunt de parere ca in astfel de cazuri nu trebuie data apa la moara unora care ce au visat noaptea pun in practica a doua zi.
Cum sa stat pana acum, se poate sta si de acum inainte fara sa iti pierzi timpul pe net ori casieriile Electrica.
Sunt în piață concurențiala și am primit acest plic.deci pana la urma noi suntem cei ce pierdem.beneficiarii.furnizorii sunt pe plus
E o mare ,,smechereala ‘” la care furnizorii stau la aceeași masa când stabilesc preturile iar Consiliul Concurentei doarme!. Aceeași infrastructura aceleași resurse și hop preturile explodează!. De ce nici un furnizor nu concurează cum ar fi normal pe celalalt cu preturi mai mici…,de exemplu Electrica are toată rețeaua!. Peste tot se fac restructurări de personal, se fac învestitii în digitalizare , acești furnizori se plâng mereu ca le cresc cheltuielile de exploatare…, iar rețelele sunt praf! indiferent ca vorbim de energie, gaze sau apa. Sa fim serioși !.
Este o hotie pe fata. Un singur lucru e de facut: scosi afara cei de la ANRE si din guvern care au jmpus “liberalizarea” preturilor la energie, nationalizarea resurselor naturale pe motiv de forta majora. Este stupid sa platim atat d mult cand avem resurse proprii si firmele de utilitati si parazitii lor sa faca profituri uriase.
La plata cu voi, nu mai tot comentati atat!
Sunteti prinsi in plasa, avand in vedere ca oriunde mergeti e aceeasi situatie :)))
Daca va puneti speranta in institutiile statului..haha..succes :)))
La plata si ciocu mic, asa merita sa pateasca cei slabi!