- Publicitate -

Ce subiecte au picat la Simularea Evaluării Naționale – Limba Română. Baremul de corectare

Data:

Peste 6000 de elevi prahoveni au susținut, astăzi, simularea Evaluării Naționale, la limba și literatura română. Ministerul Educației Naționale a publicat atât subiectele, cât și baremul de corectare.

Subiecte la Simularea Evaluării Naționale – Limba Română

Citește și: https://www.observatorulph.ro/eveniment/2679866-peste-6000-de-elevi-prahoveni-au-sustinut-astazi-simularea-evaluarii-nationale-la-limba-si-literatura-roma

Subiectul I – 70 de puncte

„Citește fiecare dintre textele de mai jos pentru a putea răspunde la cerințele formulate.

Textul 1 „Examenele de sfârşit de an fuseseră fixate mai devreme […]. Orele de studiu se înmulţiră. Deşi în copilărie timpul e de zece ori mai dens decât la maturitate, programul a trebuit totuşi să fie mai intensiv. O zi de vară, când ai între doisprezece şi cincisprezece ani cum aveau Silvia şi cei doi băieţi, poate să înceapă la ora şase dimineaţa şi să se sfârşească abia la nouă sau zece seara. E adevărat că seara picau de somn şi de oboseală. Dar, în răstimpul acestei lungi zile, aveau timp pentru tot şi toate: călăreau patru ore, studiau (singuri sau cu domnişoara Stela) alte patru sau cinci ore şi tot le mai rămânea timp pentru o baie în lac, o goană prin pădure, o trântă pe iarbă sau o vizită în parc. […]

- Publicitate -

Ultimul eveniment dinainte de examene fu apariţia acelei păsări miraculoase. Lucian o descoperi într-o seară. […] Se întoarse în fugă, ca să-i cheme pe Silvia şi pe Roland.

— Veniţi, le spuse, aşa ceva nu s-a mai văzut: o imensă pasăre roz. Roz ca un trandafir, roz ca o tartă de fragi şi zmeură, roz ca obrazul Silviei când scrie scrisori…

Merseră cu toţii. Şi văzură. Într-un luminiş, sub sălcii, foarte aproape de păpuriş şi apă, aproape vertical, cu ciocul său imens pe piept, obosit şi nemişcat… un pelican. Părea că doarme. Era un pelican adevărat, asta o spunea chiar şi baci Simion, care ştia mai totul despre păsările de apă. „Dar ce caută aici?” se întrebară copiii. Doar toată lumea ştie că pelicanii sunt păsări ale Deltei. Şi Delta e foarte departe… […]

Peste trei zile, într-o seară, în sfârşit, se ridică iar în sus. Cu greu, foarte cu greu. În locul de unde decolase, rămaseră ca amintire câteva pene pe care Silvia le adună şi le făcu buchet. […]

- Publicitate -

Cu cele câteva pene roz se termină şi visul roz de pe marginea lacului. […]

În timpul examenelor, copiii au fost găzduiţi la familia Eneea şi Lili Giurcă, întrucât lucrau aproape de colegiu. Totul a decurs conform aşteptărilor. Profesorii de la colegiu avură răbdarea de a-i examina îndelung pe cei doi băieţi care erau în clasa a patra. Au strălucit la română şi latină […]. La matematici „a mers” – nu grozav, totuşi, destul de onorabil. Restul materiilor li s-a părut o simplă formalitate: copiii ştiau carte, scriau corect […].

Silvia îşi trecu examenele de clasa întâi de liceu la „Domniţa Ileana”. Povesti la română despre lacul codrilor albaştri şi nuferii galbeni, povesti la istorie despre bătălia de la Thermopile, povesti la matematici despre aducerea la acelaşi numitor şi despre calculul suprafeţelor trapezului, povesti la geografie, cu zeci de exemple din vasta ei experienţă, care e deosebirea dintre un pârâu, un râu şi un fluviu, dintre o baltă, un iezer şi un lac, dintre o insulă, o peninsulă şi un istm. Se terminase examenul, ea continua să le povestească doamnelor profesoare cine este Tama, cum de e măgarul Gary un mare filosof şi actor şi cât e de deştept dacă ştii să-l întrebi în limba lui. Le explică de ce nu le place cailor mirosul de usturoi, ce a păţit vidra care a dorit să aibă ochi albaştri, cum e în pădure când plouă şi care e adevărul despre puii de cuc. […] A primit nota zece pe linie.

- Publicitate -

Ar fi urmat vacanţa. Divina vacanţă în pădure, cu cai, nu departe de un lac fermecat. Ce putea fi mai frumos? Cărţile de aventuri îi aşteptau: trecuseră de vârsta şi problemele lui Huckleberry Finn, acum urmau cele ale lui Ionuţ Jder, d’Artagnan, David Copperfield. Îi aşteptau romanul-fluviu „Tarzan” (scris de un lord englez al cărui nume nu se putea pronunţa nicicum), „Omul invizibil”, „Gulliver în Ţara Uriaşilor”. Dar şi „Baltagul”, „La Medeleni”, „Fram, ursul polar”.

Ion D. Sîrbu, Dansul ursului

Textul 2 „O probă deosebit de dificilă a fost cea de-a 15-a a concursului hipic de la Varşovia, la care eram înscrişi din oficiu – pentru „Premiul Învingătorilor” – primii trei clasaţi în probele disputate anterior, astfel că la start s-au prezentat cei mai buni călăreţi şi cai care evoluaseră pe parcursul a 12 zile de concurs.

- Publicitate -

Dintre români au concurat doar doi călăreţi: Toma Tudoran cu calul Rayon de Soleil şi subsemnatul. De partea cealaltă erau majoritatea aşilor germani, francezi şi polonezi.

Lupta se anunţa foarte grea, mai ales că ploua neîntrerupt de cinci zile. Terenul de concurs şi cel de încălzire se transformaseră într-o mlaştină în care picioarele cailor se afundau până peste glezne, iar noroiul lăptos ne stropea, împroşcând totul în jur.

Ajuns la teren, eram convins că juriul concursului va interzice disputarea unei probe atât de grele pe o asemenea pistă desfundată şi pe o ploaie care nu mai contenea.

- Publicitate -

Călăreţii şi caii stăteau zgribuliţi, care pe unde putea, şi nimeni nu mai era dispus să încalece pe o astfel de vreme.

Deoarece regulamentul nu permitea întreruperea concursului, s-a anunţat la megafoane că, după o prealabilă recunoaştere a parcursului de către participanţi, proba se va disputa în orice condiţii. Nimănui nu-i venea să creadă, dar hotărârea era luată, ceea ce i-a determinat pe mulţi dintre concurenţi să nu participe. […]

Proba începuse şi deja câţiva călăreţi alergaseră, printre ei aflându-se şi Toma Tudoran, care, după un parcurs executat într-un timp excelent şi având doar o dărâmare, avea să se claseze pe locul al treilea (!).

- Publicitate -

Îmi mai rămăseseră numai zece minute pentru a-mi pregăti calul şi, deşi nu se mai vedea iarba, totulfiind acoperit de apă, […] eram gata de luptă cu… ploaia, noroiul şi obstacolele.

Faptul că, până să intru în concurs, niciun concurent nu terminase proba cu zero puncte penalizarem-a ambiţionat să fac totul spre a realiza ceea ce nimeni nu reuşise până atunci.

Nu cred ca în cei 650 de metri ai parcursului să fi respirat și eu, şi Jolka mai mult de cinci-şase ori în viteza în care am alergat. Cu un simţ extraordinar al obstacolului, Jolka prindea bătăi excelente, strângea picioarele, îşi arcuia şira spinării şi gâtul în timpul săriturilor cum nu m-aş fi aşteptat. În paranteză fie spus, din cauza greutăţii lui, calul se teme de căzăturile care i-ar provoca neplăceri şi, de aceea, pe terenurile alunecoase aleargă şi sare mult mai atent. Spiritul lui de conservare se manifestă cu atât mai puternic, cu cât condiţiile în care este pus să parcurgă un traseu cu obstacole sunt mai grele. De fapt, majoritatea accidentelor pe care le fac caii se produc nu la obstacolele mari, ci la cele mai mici, la care atenţia este mai redusă; de aceea, când un cal a ajuns să participe pe obstacole de categoria grea (1,50 –1,60 metri), nu este recomandabil să fie pus în situația de a mai sări în probele de categorii inferioare.

Revenind la cursa Jolkăi în „Premiul Învingătorilor”, trebuie să spun că în zborul ei peste obstacole nu a atins niciunul, ceea ce m-a plasat până în acel moment pe primul loc. Vă închipuiţi prin ce emoţiiam trecut în continuare, când urmăream din tribună evoluțiile celor care alergau după mine…“

Felix Țopescu, 30 de ani în șa

A. Notează, din textul 1, două cuvinte din câmpul lexical al culorilor. 2 puncte

Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul

1. Disciplinele de examen la care băieții au cele mai bune rezultate sunt – 2 puncte

  • a) istoria și geografia.
  • b) matematica și istoria.
  • c) româna și latina.
  • d) româna și matematica.

3. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1 – 2 puncte

Școala unde Silvia își susține examenul este:

  • a) „D’Artagnan”.
  • b) „David Copperfield”.
  • c) „Domnița Ileana”.
  • d) „Huckleberry Finn”.

4. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2 – 2 puncte

La concursul de la Varșovia, Toma Tudoran și calul Rayon de Soleil se clasează pe locul

  • a) întâi.
  • b) al treilea.
  • c) al12-lea.
  • d) al 15-lea.

5. Notează „X” în dreptul fiecărui enunț pentru a stabili dacă este adevărat sau fals, bazându-te peinformațiile din cele două texte – 6 puncte

Textul 1

  • Deși studiau pentru examene, copiii aveau și timp de joacă.
  • Lucian vede, într-un luminiș, un pelican.
  • Plecarea în Deltă este ultimul eveniment la care participă copiii înainte de examen.

Textul 2

  • Concursul de la Varșovia a fost anulat din cauza vremii ploioase.
  • Caii se accidentează mai ușor la obstacolele mici.
  • Felix Țopescu era sigur de victorie, de îndată ce a finalizat cursa.

6. Precizează, în unu – trei enunțuri, o trăsătură a personajului Silvia, identificată în fragmentul de mai jos, și mijlocul de caracterizare utilizat, ilustrându-l cu o secvență: „povesti la geografie, cu zeci de exemple din vasta ei experienţă, care e deosebirea dintre un pârâu, un râu şi un fluviu, dintre o baltă, un iezer şi un lac, dintre o insulă, o peninsulă şi un istm. Se terminase examenul, ea continua să le povestească doamnelor profesoare cine este Tama, cum de e măgarul Gary un mare filosof şi actor şi cât e de deştept dacă ştii să-l întrebi în limba lui. Le explică de ce nu le place cailor mirosul de usturoi, ce a păţit vidra care a dorit să aibă ochi albaştri, cum e în pădure când plouă şi care e adevărul despre puii de cuc. […] A primit nota zece pe linie.”. – 6 puncte

7. Prezintă, în minimum 30 de cuvinte, un element de conținut comun celor două texte date, valorificând câte o secvență relevantă din fiecare text. – 6 puncte

8. Crezi că, în condiții dificile, e mai bine să continui sau să renunți la o competiție? Motivează-ți răspunsul, în 50 – 100 de cuvinte, valorificând textul 2. – 6 puncte

9. Asociază fragmentul din Dansul ursului de Ion D. Sîrbu cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o valoare comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text. – 6 puncte

B.. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. – 2 puncte

Conțin diftong ambele cuvinte din seria:

  • a) „aveau”, „studiu”.
  • b) „categoria”, „ciocul”.
  • c) „noroiul”, „evoluțiile”.
  • d) „seara”, „aproape”.

2. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. – 2 puncte

Există doar cuvinte derivate în seria:

  • a) „copilărie”, „lăptos”.
  • b) „descoperi”, „doisprezece”.
  • c) „despre”, „devreme”.
  • d) „ursului”, „greutății”.

3. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. – 2 puncte

Sinonimele cuvintelor subliniate în fragmentul „niciun concurent nu terminase proba cu zero punctepenalizare” sunt, în ordine:

  • a) adversar, nu începuse.
  • b) câștigător, nu absolvise.
  • c) competitor, nu încheiase.
  • d) prieten, nu finalizase.

4. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. – 2 puncte

Există o relație de polisemie între cuvintele subliniate în secvențele din seria:

a) „mai rămânea timp pentru o baie în lac”; Meșterul trebuie să pună faianța în baie.

  • b) „ cai care evoluaseră pe parcursul a 12 zile”; Profesorii îi evaluaseră pe elevii școlii.
  • c) „Restul materiilor li s-a părut o simplă formalitate”; „O probă deosebit de dificilă”.
  • d) „un parcurs executat într-un timp excelent”; „este pus să parcurgă un traseu cu obstacole”.

5. Selectează, din secvențele următoare, trei verbe aflate la timpuri diferite ale modului indicativ, pe care le vei preciza: „Doar toată lumea ştie că pelicanii sunt păsări ale Deltei.” și „Totul a decurs conform aşteptărilor. Profesorii de la colegiu avură răbdarea de a-i examina îndelung pe cei doi băieţi care erau în clasa a patra”. – 6 puncte

6.Alcătuiește un enunț imperativ, în care substantivul „pădure” să fie în cazul dativ (1) și un enunț asertiv în care adjectivul „puternic” să fie nume predicativ (2). – 6 puncte

7. Transcrie propozițiile subordonate din fraza: „Ajuns la teren, eram convins că juriul concursului va interzice disputarea unei probe atât de grele pe o asemenea pistă desfundată şi pe o ploaie care nu maicontenea.”, precizând felul acestora. – 6 puncte

8 Completează enunțul următor cu formele corecte, reprezentând mesajul unui antrenor, adresat unui membru al echipei sale. – 6 puncte

Ca ________ (a fi, conjunctiv, prezent, formă negativă, persoana a II-a, singular) supărat și pentru a nu face _______ (adjectiv pronominal demonstrativ de identitate) greșeli la următoarea competiție, ___ (membru, cazul nominativ, plural, articulat hotărât) echipei ar dori să revezi _______________ (ultim) minute din înregistrarea cursei _______ (întrerupt) din cauza ______ (ploaie, cazul genitiv, singular).

Subiectul al II-lea – 20 de puncte

Scrie, în 80 – 120 de cuvinte, rezumatul textului 1.

Punctajul pentru rezumat se acordă astfel:

• conținutul rezumatului – 12 puncte;

• redactarea rezumatului–8 puncte (coerența textului–1 punct; proprietatea termenilor folosiți – 1 punct; corectitudinea gramaticală – 1 punct; claritatea exprimării ideilor – 1 punct; ortografia – 1 punct; respectarea normelor de punctuație – 1 punct; lizibilitatea – 1 punct; încadrarea în limita de cuvinte – 1 punct).

Notă! Rezumatul nu va fi precedat de titlu sau de motto. Punctajul pentru redactare se acordă doar în cazul în care rezumatul are minimum 80 de cuvinte și dezvoltă subiectul propus“.

Baremele de evaluare și notare publicate de Ministerul Educației

Limba şi literatura română

Simulare

  • Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerințelor. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.
  • Se acordă zece puncte din oficiu. Punctajul total este de 100 de puncte. Nota finală se calculează prin împărțirea la zece a punctajului total acordat pentru lucrare.

 

SUBIECTUL I                                                                                                                    (70 de puncte)

 

  1. Câte 1 punct pentru notarea, din textul 1, a oricăror două cuvinte din câmpul lexical al culorilor (de exemplu: roz, albastru)  2 x 1 punct = 2 puncte

Notă! Nu este necesară formularea răspunsului în enunț.

 

  1. Scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: c 2 puncte
  2. Scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: c 2 puncte
  3. Scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: b 2 puncte
  4. Câte 1 punct pentru fiecare răspuns corect; notarea a două variante de răspuns pentru un enunț – 0 puncte             6 x 1 punct = 6 puncte

Textul 1

EnunțulAdevăratFals
Deși studiau pentru examene, copiii aveau și timp de joacă.x
Lucian vede, într-un luminiș, un pelican.x
Plecarea în Deltă este ultimul eveniment la care participă copiii înainte de examen.x

Textul 2

EnunțulAdevăratFals
Concursul de la Varșovia a fost anulat din cauza vremii ploioase.x
Caii se accidentează mai ușor la obstacolele mici.x
Felix Țopescu era sigur de victorie, de îndată ce a finalizat cursa.x

 

6.Precizarea unei trăsături și a mijlocului de caracterizare, ilustrat cu o secvență din text (de exemplu: inteligența/ea este persuasivă/deșteaptă/atentă la detalii; caracterizare indirectă, prin comportament/relația cu alte personaje; „A primit nota zece pe linie”/„povesti la geografie, cu zeci de exemple din vasta ei experienţă” etc.)    6 puncte

    • precizarea oricărei trăsături a personajului – 2 puncte
    • precizarea mijlocului de caracterizare – 1 punct
    • ilustrarea mijlocului de caracterizare cu o secvență din text – 1 punct
    • respectarea normelor de exprimare, de punctuație și a ortografiei (0 – 1 greșeli – 1 punct; 2 sau mai multe greșeli – 0 puncte) – 1 punct
    • încadrarea în numărul de enunțuri indicat – 1 punct

7. Prezentarea unui element de conținut comun celor două texte (de exemplu: probele de concurs

sau de examen/prezența animalelor/dorința de a reuși etc.)                                                     6 puncte

  • precizarea unui element de conținut comun – 2 puncte
  • câte 1 punct pentru prezentarea elementului de conținut comun din fiecare text (prezentare adecvată, prin valorificarea unei secvențe relevante din text – 1 punct; încercare de prezentare – 0 puncte) – 2 x 1 punct = 2 puncte
  • respectarea normelor de exprimare, de punctuație și a ortografiei (0 – 1 greșeli – 1 punct; 2 sau mai multe greșeli – 0 puncte) – 1 punct
  • respectarea numărului minim de cuvinte indicat – 1 punct Notă! Nu este obligatorie citarea în valorificarea secvențelor.

 8. Motivarea răspunsului la întrebarea dată 6 puncte

    • menționarea răspunsului la întrebarea dată – 1 punct
    • motivarea răspunsului menționat (motivare adecvată – 1 punct; încercare de motivare – 0 puncte) – 1 punct
    • valorificarea textului indicat (valorificare adecvată – 2 puncte; încercare de valorificare – 1 punct; lipsa valorificării – 0 puncte) – 2 puncte
    • respectarea normelor de exprimare, de punctuație și a ortografiei (0 – 1 greșeli – 1 punct; 2 sau mai multe greșeli – 0 puncte) – 1 punct
    • încadrarea în numărul de cuvinte indicat – 1 punct

Notă! Nu este obligatorie citarea în valorificarea secvențelor. Nu este necesară formularea unei concluzii sau utilizarea conectorilor de tipul „în primul rând”, „în al doilea rând” etc.

9. Asocierea fragmentului din Dansul ursului de Ion D. Sîrbu cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prin prezentarea unei valori comune (de exemplu: dragostea pentru animale/ seriozitatea pregătirii pentru examen/educația prin lectură/prietenia/perseverența ) 6 puncte

− numirea unei valori identificate în textul dat – 1 punct

− precizarea unui text literar asociat textului dat, pe baza valorii identificate, menționând titlul și autorul – 1 punct

− câte 1 punct pentru prezentarea valorii comune, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text (prezentare adecvată – 1 punct; încercare de prezentare – 0 puncte)– 2 x 1 punct = 2 puncte

− respectarea normelor de exprimare, de punctuație și a ortografiei (0 – 1 greșeli – 1 punct; 2 sau mai multe greșeli – 0 puncte) – 1 punct

− încadrarea în numărul de cuvinte indicat – 1 punct

Notă! Nu este obligatorie citarea în valorificarea secvențelor.

 

1. Scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: d  2 puncte
2. Scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: a   2 puncte
3. Scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: c   2 puncte
4. Scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: a   2 puncte

 

  1. Selectarea din secvențele indicate a oricăror trei verbe aflate la timpuri diferite ale modului indicativ, cu precizarea timpului fiecăruia (de exemplu: „știe” – prezent, „a decurs” – perfect compus, „avură” – perfect simplu) 6 puncte
    • câte 1 punct pentru selectarea corectă a fiecărui verb – 3 x 1 punct = 3 puncte
    • câte 1 punct pentru menționarea timpului fiecărui verb – 3 x 1 punct = 3 puncte

 

  1. Alcătuirea unui enunț imperativ, în care substantivul „pădure” să fie în cazul dativ (de exemplu: Oferă-i pădurii atenția cuvenită!) și a unui enunț asertiv, în care adjectivul „puternic” să fie nume predicativ (de exemplu: Roland este puternic.) 6 puncte
    • câte 1 punct pentru alcătuirea fiecărui tip de enunț cerut – 2 x 1 punct = 2 puncte
    • utilizarea substantivului la cazul indicat – 1 punct
    • respectarea funcției sintactice indicate – 1 punct
    • câte 1 punct pentru corectitudinea logică și gramaticală a fiecărui enunț – 2 x 1 punct = 2 puncte

 7. Transcrierea propozițiilor subordonate din fraza dată, cu precizarea felului acestora („că juriul concursului va interzice disputarea unei probe atât de grele pe o asemenea pistă desfundată şi pe o ploaie” – completivă prepozițională/propoziție subordonată completivă prepozițională; „care nu mai contenea” – atributivă/propoziție subordonată atributivă) 6 puncte

    • câte 1 punct pentru transcrierea corectă a fiecărei propoziții subordonate – 2 x 1 punct = 2 puncte
    • câte 2 puncte pentru precizarea felului fiecărei propoziții subordonate transcrise – 2 x 2 puncte = 4 puncte

8. Câte 1 punct pentru completarea enunțului cu fiecare formă corectă a cuvintelor scrise între paranteze (să nu fii, aceleași, membrii, ultimele, întrerupte, ploii) 6 x 1 punct = 6 puncte SUBIECTUL AL II-LEA                          (20 de puncte)

 Conținutul rezumatului – 12 puncte 

− formularea ideilor importante, dovedind înțelegerea textului                                                  6 puncte

  • formularea tuturor ideilor importante, menționarea personajelor, dovedind înțelegerea completă a textului – 6 puncte
  • formularea ideilor importante, cu introducerea unor idei nesemnificative, menționarea personajelor, dovedind înțelegerea completă a textului – 4 puncte
  • formularea ideilor importante, cu introducerea mai multor idei nesemnificative, menționarea selectivă a personajelor importante, dovedind înțelegerea parțială a textului – 2 puncte ▪ formularea unor idei lipsite de relevanță pentru lumea textului, transcrierea unor secvențe din text – 1 punct

− prezentarea evenimentelor în succesiune logică: în totalitate – 2 puncte; parțial – 1 punct; lipsa logicii – 0 puncte             2 puncte

− respectarea regulilor de alcătuire a unui rezumat                                                                   4 puncte

  • utilizarea persoanei a III-a, transformarea vorbirii directe în vorbire indirectă – 1 punct
  • prezentarea ideilor cu propriile cuvinte, fără utilizarea citatelor – 1 punct
  • utilizarea verbelor la moduri și timpuri adecvate – 1 punct
  • tonul neutru/obiectivitate – 1 punct

 

Redactarea rezumatului – 8 puncte

– coerența textului: în totalitate – 1 punct; parțial – 0 puncte1 punct
– proprietatea termenilor folosiți: în totalitate – 1 punct; parțial – 0 puncte1 punct
– corectitudinea gramaticală: în totalitate – 1 punct; parțial – 0 puncte1 punct
– claritatea exprimării ideilor: în totalitate – 1 punct; parțial – 0 puncte1 punct
– ortografia: 0 – 1 greșeli – 1 punct; 2 sau mai multe greșeli – 0 puncte1 punct
– respectarea normelor de punctuație: 0 – 2 greșeli – 1 punct; 3 sau mai multe greșeli – 0 puncte1 punct
– lizibilitatea1 punct
– încadrarea în limita de cuvinte1 punct

Notă! Rezumatul nu va fi precedat de titlu sau de motto. Punctajul pentru redactare se acordă doar în cazul în care rezumatul are minimum 80 de cuvinte și dezvoltă subiectul propus.

Cum ți se pare subiectul?

Loading spinner
- Publicitate -

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

„Toată recunoștința mea pentru medicul ORL Gabriela Chiriță”. Scrisoarea de mulțumire a unei ploieștence

Observatorul Prahovean continuă campania „Doctor bun”  dedicată medicilor apreciați...

O farmacistă din Prahova merge din casă în casă pentru a duce medicamente sătenilor care nu se pot deplasa

Farmacista face fapte frumoase pentru localnici, în special pentru oamenii în vârstă, ori cei cu dizabilități.

Scrisoare de mulțumire pentru chirugul Dan Mihalache: „Acest medic este un om desăvârșit”

Femeia, voluntar SMURD în cadrul spitalului ploieștean, spune că fără acest medic pe care îl numește „de excepție”, rudele sale poate astăzi nu ar mai fi fost în viață
- Publicitate -

Antreprenori de succes

Exclusiv

Ce mall se construiește lângă spitalul județean din Ploiești

Ploieștiul va avea un nou mall, în zona de...

Cine sunt parlamentarii AUR, POT și SOS aleși în Prahova

În urma alegerilor de la 1 decembrie, în Parlamentul...

Beznă în Ploiești. Iluminatul public se închide prea devreme dimineața

Mai mulți cititori ne-au semnalat că programul iluminatului public...
- Publicitate -

Știri noi

Ce mall se construiește lângă spitalul județean din Ploiești

Ploieștiul va avea un nou mall, în zona de...

Facebook, WhatsApp și Instagram au picat în România [UPDATE]

Facebook, WhatsApp și Instagram au devenit nefuncționale în această...

Imagini cu BMW-ul înainte să devină un morman de fiare în accidentul mortal din Ploiești

Cu puțin timp înainte de accidentul cumplit petrecut aseară...

Trafic restricționat la noapte, pe DN1B, la Blejoi. Lucrări la calea ferată Ploiești-Măneciu

Traficul rutier va fi restricționat în noaptea de miercuri...
- Publicitate -

Emisiuni

Rezultatele alegerilor parlamentare din Prahova [VIDEO]

Jurnaliștii Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Ștefan Vlăsceanu au...

Mircea Roșca: ”Dacă îl vreți pe Ilie Bolojan premier, votați PNL!”

Candidatul PNL Prahova la Camera Deputaților, Mircea Roșca, a...

Cum își revine PNL după cutremurul de la prezidențiale? Interviu cu Bogdan Nica

Candidatul PNL Prahova la Camera Deputaților, Bogdan Nica, a...
- Publicitate -

Vox Publica

De ce și Primăria Ploiești este vinovată de tragedia produsă pe Bulevardul Independenței

O tragedie s-a petrecut, noaptea trecută, pe Bulevardul Independenței...

Când autoritățile dorm, mor oameni! Ce trebuie făcut urgent, după un nou accident tragic în Ploiești

Accidentul teribil în care doi tineri și-au pierdut viața...

A trebuit să-mi treacă glonțul pe la ureche ca să realizez că România chiar o duce bine

„A trebuit să-mi treacă glonțul pe la ureche ca...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

- Publicitate -

Directorul C.N. Militar din Breaza, decorat de președintele Klaus Iohannis

Directorul Colegiului Național Militar „Dimitrie Cantemir”, Aurel-Constantin Soare, a...

Cât costă vacanța de Crăciun în stațiunile de pe Valea Prahovei

Pe Valea Prahovei, la Sinaia, Bușteni și Azuga, deja...

Percheziții și razie de amploare în Ploiești [VIDEO]

În această dimineață, peste 50 de polițiști din cadrul...