Cardurile de energie dau bătăi de cap atât beneficiarilor, cât și angajaților de la Poștă, din comuna Vâlcănești. Oamenii nu pot beneficia de ajutorul bănesc pentru plata facturilor la energie, motivul fiind acela că adresa locului de consum nu coincide cu domiciliul beneficiarului. „Stăm și plângem unii pe umerii celorlalți”, spune primarul din Vâlcănești care nu știe ce să le spună sutelor de beneficiari, cei mai mulți dintre ei vârstnici.
O situație care pare fără ieșire pentru persoanele vulnerabile din această comună.
Oamenii au primit prin poștă aceste carduri, însă, nu se pot folosi de ele, întrucât există neconcordanțe. Procedura spune că beneficiarii trebuie să prezinte trei documente: cartea de identitate, cardul de energie și factura doveditoare pentru datoria existentă.
„Aici apare problema. Oamenii ăștia nu au mai refăcut contractele cu Electrica, poate și de 30 de ani. Pe facturi apar alte numere de case decât cele reale. Sau titularul de contract e decedat de 9 ani, cum e cazul unei bătrâne ale cărei date de pe factură nu au fost modificate. De la Poștă li s-a spus beneficiarilor să meargă la Boldești Scăieni, la Electrica Furnizare. Eu m-am interesat. Nu au ce face. Cardurile au fost emise deja, iar furnizorul spune că el nu are ce face. Sunt bani europeni, veniți prin MIPE, iar eu nu au nicio competență. Stăm și ne plângem unii pe umerii celorlați”, a precizat primarul din comună, Adrian Manole.
Citește și: Zeci de mii de prahoveni, persoane vulnerabile, primesc sprijin bănesc pentru plata facturilor la utilități
Într-o astfel de situație sunt peste o sută de beneficiari din această localitate.
Ministerul Investițiilor a întocmit un ghid cu situații speciale ce pot fi întâmpinate la plata cu cardul de energie, anticipând majoritatea problemelor pe care le poate avea populația. Printre aceste situații se regăsește și cea cu care se confruntă beneficiarii din comuna Vâlcănești. Dacă adresa de pe card și cea de pe factură sunt diferite, nu se poate efectua plata, nefiind îndeplinite condițiile legale.
„Dacă beneficiarul dorește să efectueze plata la adresa menționată pe factură, trebuie să își clarifice situația locativă prin stabilirea reședinței la adresa pe care o dorește și ulterior va fi realizată verificarea condițiilor de eligibilitate la noul loc de consum. În funcție de rezultatele verificărilor se va emite card pentru noul loc de consum, dar plățile pot fi realizate începând cu tranșa a 2-a”, precizează MIPE.