În ultima emisiune Observatorul Prahovean LIVE, de vineri, 10 ianuarie, jurnaliștii Marius Nica, Ștefan Vlăsceanu, Claudiu Vasilescu și Mihai Nicolae au dezbătut modul în care anumite agenții de publicitate furnizează reclame ”fake”, în care se folosesc ilegal numele și imaginea unor vedete precum Andreea Esca, Delia, Andreea Marin sau Măruță.
Citește și: Cum m-au ajutat Zâna și Măruță să fac bani pe Tik Tok
Schema este simplă: pe site-urile unor publicații online respectabile se afișează reclame care odată accesate conduc utilizatorii pe site-uri obscure.
Citește și: Citește și: Escrocherii în numele unor vedete precum Esca, Delia sau Măruță
Acestea clonează paltformele online ale unor ziare și televiziuni de știri, cu conținut de tip fake-news. Scopul final îl reprezintă colectarea de date cu caracter personal în mod ilegal sau investiții în criptomonede.
În același timp, platformele de socializare, precum Facebook, sunt inundate cu postări realizate cu inteligența artificială care creează curente periculoase.
Citește și: Bobonete cere încadrare penală pentru colesterol și diabet în România
Acestea induc utilizatorilor sentimente de teamă, neîncredere, frustrare, ce sunt folosite ulterior de actorii politici și nu numai în influențarea votuului la alegerile prezidențiale.