Ministerul Educației propune ca pentru reducerea discriminării în școli elevii să schimbe locul în bancă, la fiecare început de modul școlar. Însă directorii și specialiștii în educație au observații.
„Este o nouă idee… interesantă… dar probabil aplicabilă punctual. Dacă ne raportăm la elevii de ciclu primar, sau poate primii ani de gimnaziu, poate fi o variantă fezabilă. Dacă urcăm spre liceu deja, nu cred că dirigintele mai are putere să impună elevului să stea în banca a doua un modul, și apoi să se mute în banca a treia de pe un alt rând.
La noi, la Colegiul Mihai Viteazul, nici nu poate fi aplicată, pentru că elevii se mută în fiecare oră în funcție de disciplina pe care o au în orar”, a transmis Alexandru Croitoru, director adjunct Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București.
„Ca orice pat al lui Procust, este prost. Pentru că nu poți să îi iei și să îi bagi pe toți elevii în același sistem, pe toți profesorii. Rotirea obligatorie în bănci, în condițiile în care dacă studiem un pic de psihologie, știm că există fenomenul de posesie.
Păi, eu am banca mea, eu am locul meu unde mă obișnuiesc, și să se întrebe telespectatorii dacă acasă nu au locul lor unde stau, un scaun al lor, partea patului pe care dorm, și să-mi spună cineva: dute-n partea cealaltă mâine”, a explicat Ovidiu Pânișoara, specialist în Educație.
În același timp, nici părinții nu sunt încântați de această inițiativă. Femeie: Dacă îi mută în fiecrae modul, e mai greu pentru ei să stea concentrați. Femeie: E bine să rămână în același loc.
Cum ți se pare subiectul?