Elevii români au printre cele mai slabe competențe din Europa în ceea ce privește gândirea creativă. O arată rezultatele PISA (Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor). 42% dintre copii nu au atins nici măcar nivelul 3 de competență, considerat de bază pentru ceea ce înseamnă generarea de idei creative.
România rămâne, din păcate, cu rezultate dezastruoase la evaluarea internațională a competențelor elevilor.
În cadrul ultimelor teste PISA, 58% dintre elevii din țară ating cel puţin nivelul trei de competenţă, considerat de bază pentru gândirea creativă, susţine Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) în Volumul III privind prezentarea rezultatelor PISA 2022.
Dintre aceştia 14% se situează la nivelurile 5 sau 6 de competenţă în gândirea creativă (performanţă de top), adică pot genera, evalua şi îmbunătăţi ideile creative din cadrul unor sarcini diverse şi complexe, inclusiv sarcini care presupun proiectarea unor soluţii abstracte sau raportarea la scenariile unor probleme ştiinţifice şi sociale nefamiliare sau caracterizate de anumite constrângeri”, arată Ministerul Educaţiei.
Restul de 42% nu știu să gândească creativ, ceea ce ne plasează cu un scor egal cu cel al elevilor din din Columbia și Jamaica.
Elevii români îi depășesc doar pe cei din Moldova, Cipru, Bulgaria, Macedonia de Nord și Albania când trebuie să își folosească gândirea creativă. Punctajul mediul la nivelul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) este de 33 de puncte, iar scorul obținut de copiii de la noi din țară este de 26 de puncte.
Totodată, în România, elevii proveniţi din medii avantajate au avut rezultate mai bune cu 15,1 puncte la testul de gândire creativă decât elevii dezavantajaţi, scala fiind de 60 de puncte. Această diferenţă este mai mare decât diferenţa medie dintre cele două grupuri în ţările OCDE.
Ei nu sint ian stare sa gindeasca . Nu mai vorbim de ,,gindire creativa ” …..
Cu toate astea imbuibam sistemul public de invatamint sa produca loaze .