Retro Cars România, în parteneriat cu Grupul Observatorul Prahovean și Eurospirit, s-au asigurat că pe 24 și 25 mai 2025, la Hipodromul Ploiești, vizitatorii vor avea parte de experiențe unice, admirând pe viu bijuteriile din istoria auto-moto. Evenimentul ”De la cal la cai putere” revine cu a treia ediție.
Autenticitatea exponatelor, starea tehnică și cea estetică vor fi supuse exigenței unui juriu internațional de prestigiu, care va analiza ”la sânge” mașinile înscrise în concursurile specifice perioadelor din istorie în care au fost fabricate.
Printre cele peste 200 de autovehicule și motociclete de epocă veți putea admira și un Chevrolet Impala Coupe, fabricat în 1969.
Proprietarul bijuteriei pe patru roți, Lucian Drăgan, vorbește cu mândrie despre superbul exemplar, unic în România, din spusele acestuia.
Automobilul a fost adus din Olanda acum un an și jumătate. Lucian Drăgan a decis atunci să își completeze colecția de mașini rare și cu această piesă sport, considerată un adevărat „muscle car american”. Totul datorită robusteții și motorului de 5,7 l, cu o putere de 320 cp”, povestește proprietarul bijuteriei.
„Chevy Impala a fost cea mai scumpă mașină a Chevrolet, până în 1985. Am achiziționat-o deja restaurată. Pot spune că se remarcă prin culoarea îndrăzneață, dar și prin faptul că este o mașină foarte lungă ( 6,30 m).
E un automobil în două uși și ceea ce îl face interesant este că are șase locuri, trei în față, trei în spate. Este o mașină iconică de care sunt foarte mândru. Alături de aște exemplare rare va fi prezentă la evenimentul de la Hipodromul din Ploiești”, a mai spus Lucian Drăgan.
Asemeni Ford A Coupe-ul a cărui poveste poate fi citită aici, și acest superb Chevrolet Impala Coupe face senzație, astăzi, pe străzi. E o adevărată comoară pe patru roţi, care, mai spune pasionatul de mașini de colecție, „stârnește admirație și zâmbete din partea celorlalți participanți la trafic”.
Evenimentul „De la Cal la cai putere” este organizat de Retro Cars România în parteneriat cu Observatorul Prahovean și Eurospirit și va fi realizat grație partenerilor de înaltă ținută: Autoklass, Proleasing, Eurial, La Provincia, Școala de șoferi CCC ADMIS, MRS Residence, La Cocoș, Cis Gaz, Casa Timiș, Habau, Verytas și Feruccio
1. Impala nu e muscle car.
2. Nu e coupe, e hardtop.
3. Nu a fost nici pe departe cea mai scumpă mașină a Chevrolet (Corvette era mai scumpă, la fel și Caprice sau Monte Carlo).
4. Motorul de 5.7 litri era al doilea cel mai mic motor V8 de la Chevrolet in 1969, după cel de 5.4 litri.
5. Mașina din imagine e modelul 1970 (dar ar putea să fi fost fabricată în 1969).
6. Culoarea asta nu a fost niciodată oferită din fabrică pe Chevrolet în anii ’50-’60-’70.
7. Nu este o mașină sport.
8. Mașina nu depășește șase metri lungime, nici măcar 5.5 metri nu are (fix 5.486,5 mm). Nicidecum 6.30 metri.
9. Pe lângă faptul că nu are culoarea corectă, nici jantele și nici suspensia nu sunt standard (un restomod fără gust).
10. Chevrolet Impala nu a fost niciodată o mașină rară. Nu e nici azi.