Aflate la început de drum, mașinile electrice nu sunt pe placul tuturor. Pentru a ne forma o părere în privința fiabilității, a autonomiei și a cât de prietenoase sunt cu buzunarul, este nevoie să treacă timp, să sintetizăm informații cât mai relevante de la utilizatori.
Nu discutăm astăzi despre capitolul poluare, despre cât de prieteni vrem sau nu să fim cu mediul. Ar fi oricum o polemică inutilă în acest moment, raportată la alte informații care ar trebui să ne intereseze cu adevărat.
În aceste condiții, profitând de faptul că temperaturile au scăzut în ultima perioadă până sub -10 grade Celsius, ne-am interesat în privința experiențelor pe care le-au avut posesorii autoturisme electrice.
Vom detalia în câteva articole astfel de experiențe, întrucât sunt diferențe semnificative de la un model/producător la altul. Și vom începe cu modelul full-electric ”autohton” Dacia Spring. Desigur, am folosit ghilimelele, pentru că doar brandul Dacia este autohton, însă produsul este made in China.
Dacia Spring, mai ales prin programul Rabla Plus, a devenit o opțiune accesibilă pentru cei care și-au dorit o mașină electrică. Încântați de raportul preț/calitate promisă, mulți români au considerat că este o opțiune care să le satisfacă necesitățile în anumite condiții.
Pe siteul oficial al producătorului avem garantată o autonomie de 230 km. Am verificat în condiții de vreme caldă și s-a confirmat. Mai mult decât atât, au fost și cazuri în care acumulatorul a ținut 260 de km până a necesitat reîncărcarea. Nu este cazul să împingem limitele, însă este bine de știut până unde am putea ajunge.
În aprilie 2022, într-o ediție specială a vlogului ICars România, am stat de vorbă cu reputatul profesor ploieștean de economie Liviu Drăghici. Am aflat atunci ce a însemnat experiența proaspătului posesor de Dacia Spring, la o lună de la achiziție. Puteți vedea AICI ediția ”Dacia Spring (full electric), după o lună de utilizare”.
Astăzi, am reluat discuția cu profesorul Liviu Drăghici, acum în măsură să ne poată relata cu obiectivitate experiența posesorului de Dacia Spring, în condiții de zile geroase.
Citește continuarea articolului pe www.icars.ro AICI
Cum ți se pare subiectul?