Codul Rutier a cunoscut modificări succesive în ultimul an, iar seria schimbărilor se pare că nu se oprește aici, atât timp cât se depun noi proiecte care trec pe bandă rulantă de legislativul României.
Noul proiect vizează condiții suplimentare în care înmatricularea unui autovehicul va putea fi suspendată.
Suspendarea înmatriculării unui vehicul se putea face până acum dacă inspecția tehnică periodică (ITP) a unui autovehicul nu a fost efectuată la timp sau este anulată. Conform noului proiect depus în Parlament, aceasta va putea fi decisă și în cazul în care asigurarea de răspundere civilă (RCA) nu mai este valabilă.
Înregistrarea suspendării înmatriculării și încetarea acesteia se vor baza pe datele privind inspecția tehnică periodică a vehiculului și asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente, furnizate de Registrul Auto Român și Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, conform unui protocol stabilit, respectiv prin intermediul unei baze de date comune.
Citește și RAR Auto-Pass, documentul fără de care nu-ți vei putea vinde mașina începând de anul viitor. Birocrație fără garanție
În ambele situații, suspendarea din circulație încetează dacă problemele sesizate sunt remediate.
Conform proiectului în cauză, șoferii vor fi atenționați dacă trec trei ani fără ca mașina să aibă ITP sau asigurare, iar autoturismul va fi radiat.
O alta metoda de a fura bani din buzunarul contribuabilului. Atata timp cat se plateste impozit, nu e treaba statului ce se intampla cu masina respectiva. Din varii motive (plecat din tara, proces de restaurare)daca nu se circula cu masina respectiva, este logic sa nu fie nevoie de ITP/RCA. Daca se circula in conditii in afara legii sunt atatea sisteme de monitorizare care pot reglementa situatia.