România eșuată se vede mai bine decât oricând în ultimele zile. Zeci de instituții cu sute de mii de angajați, cu salarii inacceptabil de mari în raport cu ce oferă contribuabililor care le susțin și care nu primesc înapoi nimic pentru banii pe care îi plătesc lună de lună.
Să circuli pe drumurile publice din România este o adevărată aventură. Din ce în ce mai mulți drogați sau bețivi îți pot lua viața oricând. Alții, fără să consume nimic, sunt la fel de periculoși prin maniera iresponsabilă în care conduc. Ți se pare ireal cum aceștia au obținut legal permisul de conducere.
Pe lângă șoferii iresponsabili, la nesiguranța din trafic contribuie în foarte mare măsură și infrastructura rutieră. Și nu vorbim despre drumuri mai puțin importante, deși niciunul nu ar trebui neglijat, ci despre drumuri intens circulate, unde nu ai cum să nu observi și să nu te afecteze ce e în neregulă.
Exemplul de astăzi vine din Prahova, de pe DN1, zona Posada, unde parapetul metalic este atât de vechi și ruginit încât s-a descompus și a ajuns și pe carosabil.
Dacă pe timp de zi poate fi observat mai ușor, pe timp de noapte poate fi în orice clipă un pericol, mai ales pentru cei care nu cunosc zona și încearcă să evite denivelările de pe pod, și ele adevărate capcane pentru șoferi.
Așa cum este firesc, șoferii se întreabă pentru ce plătesc taxe de drum. Unde în afară de salariile foarte mari ale șefilor CNAIR se duc banii, atât timp cât nimeni nu monitorizează măcar starea drumurilor. Este evident pentru toată lumea că a vorbi despre o autostradă pe Valea Prahovei este în continuare o glumă proastă și nimic mai mult.