- Publicitate -

Cum s-a produs tragedia în care un tată și fiul său au fost uciși pe o trecere de pietoni din Bucov. Șoferul vinovat are 19 ani și conducea un Mercedes

Data:

Unul dintre cele mai cumplite accidente din acest an, în Prahova, s-a produs marți seara în comuna Bucov, pe DN1B, sensul spre Ploiești. Lipsit de experiență și aflat la volanul unei mașini mult peste ceea ce putea să strunească, un tânăr de 19 ani a curmat două vieți.

- Publicitate -

Tot aproape 19 ani avea și una dintre victimele sale, un tânăr care lucra la serviceul unuia dintre cele mai mari parcuri de vânzări auto din Prahova. Terminase programul de lucru și fusese așteptat de tatăl său, pentru a merge împreună acasă, în Drăgănești, sat Bărăitaru. Își cumpărase câteva piese pentru mașina personală, pe care voia să o repare. Din păcate, nu a mai apucat…

Ieșit pe poarta firmei, tânărul (19 ani) și tatăl său (43 de ani) s-au îndreptat către trecerea de pietoni din apropiere, angajându-se în traversarea acesteia. O a treia persoană a ezitat o clipă să traverseze cu ei, suficient cât acum să fie în viață.

Venit cu viteză, șoferul de doar 19 ani aflat la volanul unui Mercedes nu i-a văzut la timp și i-a spulberat pe cei doi. Deși au încercat să-i readucă la viață prin manevre de resuscitare, salvatorii au fost nevoiți să renunțe, leziunile grave fiind incompatibile cu viața.

- Publicitate -

Citește AICI știrea inițială despre tragedia din Bucov.

Cercetarea continuă și a doua zi, fiind necesară stabilirea vitezei de deplasare, în condițiile în care legislația îi obligă pe șoferi să încetinească în apropierea trecerilor de pietoni, până la maxim 30 km/h în localități și 50 km/h în afara lor. Greu de crezut că după ce victimele au fost aruncate la o distanță mare de trecere, șoferul ar fi adaptat viteza, luându-și astfel măsurile de precauție.

Publicarea informațiilor acestei tragedii au stârnit un val de reacții din partea cititorilor. Pe lângă fireștile mesaje de compasiune, una dintre teme de discuție a fost felul în care aceste treceri sunt semnalizate. În plus, mulți spun că și separatoarele de sens sunt obstacole în calea vizibilității, mai ales noaptea.

- Publicitate -

Indiferent de scuzele pe care mulți le caută, există o certitudine: prevederea legală. Dacă încetinim în preajma trecerilor, avem toate șansele să evităm astfel de tragedii. Nerespectată, este o obligație care te poate face vinovat de ucidere din culpă.

Trecerea despre care vorbim este una semnalizată, în plus, pe indicatorul ”Trecere pentru pietoni” fiind montate și semnale luminoase intermitente, astfel încât să poată să îi pună în gardă pe șoferi și să aibă timp să-și ia măsurile preventive și mai ales legale. Noaptea, cu atât mai mult, atenția ar trebui să fie sporită.

Tot în discuțiile care apar în spațiul public, în astfel de situații, regăsim și acuzațiile aduse pietonilor, care la rândul lor au și obligații, nu doar drepturi. Este adevărat că mulți pășesc pe treceri fără să se asigure, fără nici cel mai mic instinct de conservare, nesesizând pericolele la care se expun.

- Publicitate -

Și dacă cei care îi acuză pe unii dintre pietoni, uneori justificat, consideră că au dreptate și că asta i-ar putea ajuta cu ceva, avem o veste neplăcută pentru ei: ați lovit un pieton pe trecere… sunteți vinovați. În fond, scopul ar trebui să fie evitarea accidentelor, implicit salvarea de vieți, nu o discuție sterilă despre cine are dreptate. Și dacă pietonul se presupune că a fost neatent, că nu s-a asigurat, la ce-ți folosește dacă l-ai lovit pe trecere?

Din păcate, sectorul de drum unde s-a produs tragedia este unul în care mulți sunt tentați să accelereze, depășind 100 km/h, o viteză care nu îți permite să mai frânezi la timp. Pe cei dispăruți aseară nu-i mai putem aduce înapoi, însă pentru toți ceilalți și această tragedie ar trebui să fie o lecție.

”I se poate întâmpla oricui”, auziți frecvent. Așa este, toți avem momentele noastre mai puțin bune, unori neatenția de o clipă, uneori stresul sau oboseala. La volan toți am greșit și cu certitudine o vom mai face. Important este să încercăm să limităm aceste momente și să nu le potențăm prin acte de teribilism, pornind de la ideea că o mașină mai bună ”ne ajută”, că știm noi mai bine și că nouă nu ni se poate întâmpla. Ni se poate întâmpla cu orice marcă de mașină, în orice moment, indiferent de cum ne numim și ce ocupații avem.

- Publicitate -

Am scris aceste rânduri, reluând o temă pe care o dezbatem cât putem de des, cu speranța că poate mulți dintre noi vor înțelege că prudența poate să ne ofere șansa să anticipăm și să acționăm la timp. O facem în primul rând pentru noi.

Articol susținut de www.icars.ro  

foto observator

- Publicitate -

Cum ți se pare subiectul?

Loading spinner

Ce părere ai? Comentează aici!

Comentariul tău
Numele tău

- Publicitate -

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

- Publicitate -

Antreprenori de succes

Exclusiv

Ce vrea Liviu Drăghici de la administrația locală Ploiești

Observatorul Prahovean începe, la debutul anului 2025, o serie...

Ce se întâmplă cu drumul expres Găești – Ploiești în Prahova

Drumul expres Găești – Ploiești, una dintre investițiile majore...

Stelian Muscalu: „Creșterea TVA e sinucidere!” Cum o evităm

Creșterea TVA este o măsură fiscală care intră în...

Cum se transformă în Prahova microbuze de top – succesul Aveuro Internațional

Campania „Din Prahova pentru România” reunește cei mai de...

Andrei Volosevici, fostul primar al Ploieștiului, rămâne sub control judiciar

Procurorii au prelungit măsura controlului judiciar pentru Andrei Volosevici,...
- Publicitate -

Știri noi

Tanczos Barna garantează cu funcția că nu se mărește TVA-ul

Tanczos Barna, ministrul Finanțelor, a declarat pentru Antena 3...

Contractul pentru mărcile Petrolul a fost prelungit oficial

Reprezentanții clubului Petrolul Ploiești au anunțat marți seara, oficial,...

Ce vrea Liviu Drăghici de la administrația locală Ploiești

Observatorul Prahovean începe, la debutul anului 2025, o serie...

Vechimea în muncă la pensie. Cum o afli fără carte de muncă

Cum poate fi dovedită vechimea în muncă la pensie...

Imagini de la prezentarea lui Adrian Mutu la Petrolul

Adrian Mutu, noul antrenor al Petrolului Ploiești, a fost...
- Publicitate -

Emisiuni

Escrocherii în numele unor vedete precum Esca, Delia sau Măruță

În ultima emisiune Observatorul Prahovean LIVE, de vineri, 10...

Schimbarea de la Ploiești

În prima ediție a emisiunii Observatorul Prahovean LIVE din...

200 de Elevi din Prahova unesc comunitatea pentru a ajuta doi frați orfani

Cel mai recent episod al podcastului „Ploieștiul Nostru” îl...
- Publicitate -

Vox Publica

Domnule primar, o casă din Ploiești se dărâmă peste o stradă

Mi-ar fi ușor să scriu un articol despre cum...

De ce ”ordonanța trenuleț” este o mizerie

Celebra ordonanță trenuleț (OUG 156/2024) a fost publicată în...

Studenții sunt supărați pe limitarea facilităților de transport CFR. De ce?

Românii s-au obișnuit cu pomenile, cu gratuitățile, cu subvențiile,...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

Mașini de lux, la licitație în România. Prețul, mai mic cu 50% față de valoare reală

Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) scoate...

Cu radarele fixe se poate amenda un șofer pe minut

La începutul acestui an a început să funcționeze sistemul...

Razie rutieră pe DN 1, în Prahova. Sunt vizați transportatorii de persoane

O acțiune rutieră este în plină desfășurare, luni dimineață,...

Dilemele șoferilor atunci când se află în sensul giratoriu. Cum se circulă corect?

Sensurile giratorii au fost create pentru fluidizarea traficului. Fiecare...
- Publicitate -