Centuri ocolitoare pentru Bănești – Valea Doftanei, Azuga – Bușteni, Mizil, Păulești și Vălenii de Munte – PROIECT

0

Aleșii județeni sunt convocați, joi, la o ședință extraordinară, pe ordinea de zi figurând aprobarea mai multor parteneriate pentru realizarea unor variante ocolitoare pentru Bănești – Valea-Doftanei, Azuga – Bușteni, pentru Mizil, dar și pentru Păulești și pentru Vălenii de Munte.

Autoritățile județene au găsit o soluție pentru traficul aglomerat de pe principalele artere de circulație din Prahova, dar mai ales pentru eliminarea blocajelor de pe DN1 și DN1A, dar și de pe DN1B.

Propunerea vizează realizarea de variante ocolitoare sau centuri ocolitoare pentru mai multe localități din Prahova, principalul avantaj fiind creșterea vitezei traficului de tranzit.

„Acest avantaj rezultă din folosirea unei secțiuni de drum național, cu vitezele legale si medii aferente, în locul unei secțiuni urbane. De asemenea, costurile de călătorie se reduc pentru traficul care tranzitează orașele, care reprezintă în prezent strangulări majore ale traficului, atât pentru pasageri, cât si pentru transportul de marfă. În final, dar nu în cele din urmă, condițiile de siguranță ale traficului sunt în mod vizibil îmbunătățite”, se arată în raportul atașat la proiectele aflate pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean Prahova.

Variantele ocolitoare propuse sunt Bănești – Valea-Doftanei, Azuga – Bușteni, pentru Mizil, dar și pentru Păulești și pentru Vălenii de Munte.

Variantă ocolitoare Bănești – Valea Doftanei

Viitoarea centură ocolitoare ar urma să asigure o legătură rutieră secundară pentru preluarea fluxurilor majore care tranzitează zona municipiului Câmpina spre Valea Doftanei si, in viitor, spre județul Brașov. Astfel, prin viitorul proiect s-ar reduce blocajele rutiere și s-ar putea devia traficul greu din zonele intens populate.

Proiectul ar urma să fie unul care presupune realizarea de poduri sau pasaje, dar și lucrări de consolidare și amenajare a unor cursuri de apă.

„Pentru ca traficul generat de investiția propusă să nu influențeze traficul local se propune racordarea cu DN1 în zona localității Bănești , traversarea râului Doftana si continuarea pe un traseu paralel cu râul până la intersecția cu DJ102I”, se arată în proiect.

Variantă ocolitoare pentru Azuga – Bușteni

Realizarea acestui obiectiv, considerat o alternativă la DN1, urmărește fluidizarea traficului rutier prin ocolirea orașelor Azuga și Bușteni, astfel, realizarea acestei căi de comunicație moderne pentru scoaterea traficului de tranzit de pe DN 1 în afara orașelor Azuga și Bușteni este necesară avându-se în vedere faptul că, în prezent, DN 1 traversează aceste localități în întregime, se arată în raportul privind proiectul de parteneriat pentru varianta ocolitoare Azuga – Bușteni.

Potrivit propunerii avansate, traseul ar urma să asigure un carosabil de câte o bandă pe sens pentru o viteză de proiectare de 90 km/h.

„Se vor asigura colectarea și scurgerea apelor de pe carosabil și descărcarea lor prin intermediul șanțurilor și a podețelor”, se precizează în raportul atașat proiectului de hotărâre.

Varianta ocolitoare Mizil 

Cea mai importantă arteră rutieră care traversează orașul Mizil este drumul național DN1B, care leagă Ploieștiul de Buzău, orașul aflându-se la jumătatea distanței între cele două municipii.

„Traseul propus și studiat al acestei variantei ocolitoare va fi în lungime de aproximativ 5 km, cu începere din DJ 102 K și se va racorda la DN 1B, acesta va avea caracteristicile unui drum județean conform legislației în vigoare și va fi clasificat astfel. Traseul propus va asigura un carosabil de câte o bandă pe sens pentru o viteză de proiectare de 90 km/h”, se precizează în raportul atașat la proiectul de hotărâre care vizează parteneriatul pentru varianta ocolitoare Mizil.

Varianta ocolitoare Păulești

În raportul atașat proiectului de hotărâre privind încheierea unui acord de parteneriat pentru varianta ocolitoare Păulești se precizează că „traseul propus și studiat al acestei variantei ocolitoare va fi în lungime de aproximativ 10 km, cu începere în zona Unității Administrativ Teritorială comuna Păulești și se va termina în zona Unității Administrativ Teritoriale oraș Băicoi, acesta va avea caracteristicile unui drum județean conform legislației în vigoare și va fi clasificat astfel”.

Pentru ca traficul generat de investiția propusă să nu influențeze traficul local se propune racordarea cu DJ102 în zona de intrare în localitatea Păulești , continuarea pe un traseu adiacent pârâului Dâmbu și zonei împădurite, traversarea căii ferate Ploiești-Slănic și racordarea cu DJ100F.

Variantă ocolitoare Vălenii de Munte

Realizarea acestui obiectiv urmărește fluidizarea traficului rutier prin ocolirea orașului Vălenii de Munte, scopul final fiind scoaterea traficului de tranzit de pe DN 1A în afara orașului Vălenii de Munte, se precizează în raportul atașat proiectului de hotărâre care se va afla în dezbatere.

Reamintim faptul că un astfel de proiect ar reduce traficul rutier pe DN1, care traversează această localitate în întregime.

„În scopul realizării obiectivului de investiții „Variantă ocolitoare Vălenii de Munte” și pentru a se atinge interesul comun atât din punctul de vederea al creșterii gradului de confort al locuitorilor din zonă precum și reducerea gradului de poluare a mediului înconjurător se impune încheierea unui parteneriat între Unitatea Administrativ Teritorială Județul Prahova, Unitatea Administrativ Teritorială orașul Vălenii de Munte, Unitatea Administrativ Teritorială comuna Gura Vitioarei, Unitatea Administrativ Teritorială comuna Măgurele, Unitatea Administrativ Teritorială comuna Teișani, Unitatea Administrativ Teritorială comuna Dumbrăvești”, se precizează în proiect.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0785 075 112 pe WhatsApp sau Signal.

Vreau să mă abonez la serviciul de mesagerie WhatsApp - Trimite un mesaj pe Whatsapp cu textul VREAU SĂ MĂ ABONEZ la numărul de telefon la 0785 075 112

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău