Pasajele subterane, amenajarea de piste de biciclete în zona centrală, fluidizarea traficului spre zona industrială Ploiești Vest, prelungirea legăturii dintre Gara de Sud și Gara de Vest, reabilitarea unor parcuri și supralărgirea străzii Mărășești sau amenajarea intersecției strada Ștrandului cu Centura de Est – DN1B sunt doar câteva dintre marile proiecte ale Ploieștiului care sunt reprogramate în 2021.
Anul 2020 se apropie cu repeziciune de final, iar la momentul bilanțului, cel puțin la capitolul investiții, Ploieștiul nu are motive de bucurie.
Din start trebuie spus că multe dintre marile proiecte ale orașului au fost anunțate încă din 2016. Pentru altele au existat studii de fezabilitate cu mult înainte.
La final de an 2020 singura concluzie este că, în mandatul 2016 – 2020, nu s-a reușit să se facă mare lucru, în afară de alte noi studii de fezabilitate, întocmirea de documentații și demararea unor proiecte care, până la această dată, nu au fost finalizate.
Sub semnul crizei Covid-19 și alegerilor
Anul 2020, ce-i drept, a fost catalogat drept unul atipic din cauza crizei Covid-19, care a venit cu o serie de restricții pentru limitarea răspândirii noului coronavirus.
Atenția principală a fost canalizată pentru investiții la nivelul unităților sanitare. Aproape un an, cu excepția câtorva lucrări, timpul s-a scurs rapid, fără o îmbunătățire a infrastructurii orașului.
În plus, să nu uităm că, în ciuda crizei Covid, au existat două campanii electorale, pentru alegerile locale și parlamentare.
Iar dacă din patru în patru ani, exista un interes major, cel puțin pe ultima sută de metri, să vedem o desfășurare de forțe pentru lucrări de asfaltare, reabilitări de parcuri sau lucrări la nivelul unităților de învățământ, Ploieștiul a ratat și această șansă, pentru că pur și simplu nu a mai existat un interes major.
Excepție au făcut investițiile din cartierul Mitică Apostol și o „zbatere” ușoară când a venit vorba de construirea pasajului în locul așa-zisului pod de lemn, însă nici în aceste cazuri nu a existat o finalitate a lucrărilor.
Marile proiecte ale Ploieștiului, la final de an, vor fi reprogramate în 2021
Preconizata rectificare de buget a Ploieștiului propune și redistribuirea sumelor prevăzute pentru aceste lucrări, în contextul în care multe dintre proiecte nici măcar nu au fost demarate, urmând ca investițiile să fie reprogramate în 2021.
Proiecte nefinalizate în 2016 – 2020:
- reabilitarea și modernizarea pasajelor subterane pietonale Bulevardul București 1 și Bulevardul București 2 (contractul de lucrări a fost încheiat în septembrie 2019, a fost elaborată documentația tehnică – lucrările nu au fost demarate)
- străpungere strada Laboratorului în prelungirea străzii Ghe. Gr. Cantacuzino (nu a fost demarată procedura de achiziție publică)
- reamenajare pasaj Galerii Comerciale (nu a fost inițiată procedura de achiziție publică)
- Modernizare Cartier Mitică Apostol – modernizarea străzilor (din cauza condițiilor meteo nu pot fi continuate lucrările)
- Refacerea străzilor din Cartierul Mimiu (nu au fost demarate lucrările)
- Refacere străzi Cartierul Râfov (nu au fost demarate lucrări)
- Amenajare intersecție Ștrandului cu centura est – DN1B (nu au fost demarate lucrările)
- Supralărgire strada Mărășești (nu au fost demarate lucrările)
- Reparație capitală pavaj în zona centrală (nu au fost elaborate documentațiile tehnice)P
- Reparație pasaj Omnia (nu au fost elaborate documentațiile tehnice)
- Modernizare rețea rutieră – lărgirea la patru benzi Strada Gheorghe Grigore Cantacuzino (SF/ PUZ)
- Prelungirea legăturii între Gara de Sud și Gara de Vest (strada Libertății)
- Creșterea mobilității traficului prin realizarea terminalului multimodal Spitalul Județean
- Reabilitare bază materială transport auto – depou tramvaie
- Documentații Cartier Tineretului (nu au fost întocmite documentațiile tehnice)