Cea mai sigură companie aeriană din lume rămâne, în continuare, firma australiană Qantas, potrivit site-ului de specialitate AirlineRatings.com, care monitorizează 449 de companii, informează CNN, potrivit Mediafax.
Dintre cele aproape 450 de firme monitorizate, 149 deţin maximum de şapte stele, acordate celor considerate cele mai sigure. Un record de 3,3 miliarde de pasageri au călătorit pe 27 de milioane de zboruri în 2014, potrivit site-ului.
În top 10, după compania australiană – în ordine aflabetică precizează CNN – se află Air New Zealand, British Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, EVA Air, Finnair, Lufthansa and Singapore Airlines.
Sistemul de evaluare ţine cont atât de auditele organelor de conducere ale aviaţiei şi celor mai importante asociaţii din domeniu, cât şi de auditele guvernelor şi bilanţul victimelor companiilor aeriene. Sistemul examinează, de asemenea, registrele operaţionale, incidentele înregistrate şi competenţele operaţionale.
În ceea ce priveşte cele mai nesigure companii aeriene din lume, AirlineRatings.com precizează că acesta sunt patru – două sunt din Nepal (Tara Air şi Nepal Airlines), una din Kazahstan (Scat Airlines) şi una din Afganistan (Kam Air). Toate patru se află pe lista cu firme cărora le este interzis să zboare în Uniunea Europeană (UE).
Cel mai mic număr de prăbuşiri din 80 de ani
Potrivit site-ului, în 2014 au avut loc 21 de accidente mortale, soldate cu 986 de victime – date care depăşesc media pe zece ani. Totuşi, în 2014 au fost înregistrate 111 prăbuşiri – cel mai mic număr din ultimii 80 de ani, potrivit Biroului Arhivelor Accidentelor de Avion (BAAA) cu sediul la Geneva. Acelaşi număr de prăbuşiri a fost înregistrat în lume în 1927.
"Raportat la numărul mare de accidente de avion (din trecut), în prezent zborul este mai sigur", este de părere Kane Ray, un analist de la International Bureau of Aviation, un grup de consultanţă în aviaţie.
"În urmă cu 50 de ani se înregistrau 87 de prăbuşiri, soldate cu 1.597 de victime, pe când companiile aeriene transportau doar 141 de milioane de pasageri – reprezentând doar 5% din numărul de azi (3,3 miliarde)", apreciază site-ul.
"Alt aspect este că numărul accidentelor mortale din 2014 a scăzut la un nivel-record de 21 – unul la 1,3 milioane de zboruri", adaugă site-ul, subliniind că două dintre prăbuşirile de anul trecut – ale zborurilor MH370 şi MH17 – "sunt fără precedent în perioada modernă, însumând 537 de morţi".