Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti
prov7

Nu mai puțin de 102 miliarde de lei vechi, fonduri guvernamentale, au fost cheltuite pentru realizarea unui drum comunal care începe de nicăieri și se termină în pădure. Investiția, considerată de localnici absolut inutilă,  a fost realizată de Primăria Provița de Sus, iar cel mai grav este faptul că această stradă are doar 900 de metri, iar pe aici trec zilnic doar câteva mașini.

 

În plus, drumul, aflat la limita dintre județele Prahova cu Dâmbovița este închis șase luni pe an, pentru că iarna nu poate fi folosit din cauza pantelor abrupte greu de deszăpezit.  Provițenii sunt disperați și consideră că ar fi fost mult mai corect dacă această sumă de bani ar fi fost folosită pentru a scoate din noroaie sute de familii care sunt izolate în gospodăriile lor din cauza drumurilor care n-au văzut niciodată pic de asfalt. Tot acest proiect, realizat în vara anului 2011, a culminat cu o altă investiție la fel de inutilă, dar care a costat aproximativ 250 de mii de euro. Drumul de 900 de metri, care traversează practic un deal și se oprește în pădure, este prevăzut cu stâlpi de iluminat public și de o parte și de cealaltă a drumului, doar că aceștia nu funcționează. De cealaltă parte, fostul primar al comunei Provița de Sus, Elena Cosmoiu, în mandatul căruia s-a realizat aceast proiect, susține că drumul a avut un singur scop: dezvoltarea turistică a zonei și atragerea investitorilor. Doar că, de cinci ani de când a fost inaugurat acest drum, zona este la fel de pustie, iar investitorii întârzie să apară.

"Ca să faci niște pensiuni turistice trebuie să ai niște atracții turistice, o mănăstire, o peșteră, ceva. Pentru acest drum pe care trec două-trei mașini s-au investit 102 miliarde vechi, 12 miliarde sunt fonduri pentru iluminat, iar restul de 90 de miliarde sunt fonduri guvernamentale alocate drumului. Ideea a fost a doamnei primar Elena Cosmoiu, părerea mea o minte destul de bolnavă, ca să investești 90 de miliarde pe acest drum pe care trec câteva mașini zilnic, iar șapte luni pe an este închis. Doamna primar avea de partea ei, la acea vreme, un număr de opt consilieri din totalul de 11, ceea ce era imposibil de combătut și a trecut proiectul acesta. Eu știu că a venit și un domn inspector de la Curtea de Conturi și asta pentru niște reparații ale acestui drum, care au costat în jur de trei miliarde, bani veniți pentru situații de urgență, conform ordonanței de urgență care suna cam așa: reparații poduri, podețe, drumuri sătești și comunale, iar doamna primar a binevoit să ia trei miliarde și să-i înmormânteze tot aici, în reparațiile acestui drum care nu făcea parte din cercetarea inspectorilor de la situații de urgență. Au fost bani deturnați cumva. Noaptea lumina nu se aprinde pentru că nici lucrarea nu este plătită în totalitate. Nu știu ce să vă spun cu acești stâlpi, tot o minte bolnavă...

 

La vremea respectivă când s-a venit cu hotărârea în ședința de CL, suna cam așa: extindere iluminat public Provița de Sus. Niciodată, nici secretarul Primăriei și nici primarul nu au spus în ce punct va fi făcut această extindere a iluminatului public. Vă spun, avem peste 800 de gospodării și câteva zeci de case de vacanță, iar totalitatea becurilor de la iluminatul public este în jur la 250 de becuri, montate undeva în anul 2007, între care 40-50 de bucăți nu mai sunt în stare de funcționare cu toate că am făcut nenumărate reclamații pe tema asta. Deci unde nu avem infrastructură în comună nu avem nici iluminat public, iar aici ... unde în urmă cu cinci ani de zile era doar o potecă... Hai să zicem că au făcut drumul, l-au făcut și gata, dar nici măcar nu este bine realizat. Eu nu știu ce inginer a putut să aprobe înclinația acestei pante, nici măcar Transfăgărășanul nu are o înclinația cum are acest drum, cu toate că spațiul permitea executarea unei lucrări de calitate," susține Dragoș Gheorghe David, fost consilier local al comunei Provița de Sus.

Izolați în noroaie, dar cu drum de milioane de euro

Investiția de peste 100 de miliarde de lei este nejustificată, susțin oamenii care locuiesc la Provița de Sus, care se plâng că ei așteaptă chiar și de 30-40 de ani să se îndure primarul și de ei și măcar să le pietruiască ulițele, dacă nu pentru asfalt nici nu se pune problema. Sunt sate, așa cum este Sultanu sau Șchiopota, unde pompierii sau ambulanța nici nu pot interveni decât dacă traversează pârâul, pentru că nu există un drum de acces, doar o punte pietonală, veche din anii 70 și care abia se mai ține într-o improvizație din sârme și lanțuri pe care tot localnicii o întrețin. Supărarea este mare și justificată, susțin localnicii și tot ei povestesc cât de greu le este atunci când își cară rudele bolnave pe brațe până la stradă până unde are acces mașina sau cum au fost nevoiți să se uite cum le ard casele pentru că pompierii nu au putut ajunge până la ei. Toți sunt de acord că acel drum care duce în pădure și care a costat atât amar de bani este o bătaie de joc la adresa tuturor și că cel mai bine, acele milioane de euro ar fi trebuit folosite pentru prioritățile arzătoare ale comunei, adică drumurile pe care le folosesc zilnic sute de oameni și poduri peste pârâul care rupe localitatea în două.

Drumul construit cu dedicație pentru o pensiune agroturistică?

Eliberați de teama de a nu păți ceva, oamenii din sat au început să vorbească despre această investiție imediat după ce Elena Cosmoiu nu a mai câștigat un nou mandate de primar, al patrulea. La capătul acestui drum exorbitant se află un teren de aproximativ 4 hectare concesionat unei societăți private. Aici ar fi trebuit să se amenajeze o pensiune agroturistică, doar că acel contract a fost reziliat după ce o parte dintre consilierii locali au solicitat acest lucru, invocând faptul că terenul face parte din islazul comunei, iar legea nu permite schimbarea destinației. Așa că provițenii au rămas pe cap cu o stradă lungă de 900 de metri, care traversează pădurea și care nu folosește nimănui, dar și fără perspectiva intrării comunei într-un circuit agroturistic.

"Dacă nu exista acest drum, asfaltarea drumului din satul Plaiu pe SAPARD, noi nu puteam să facem parte din asociația GAL Dealurile Sultanului și pe baza căruia am făcut proiecte pe fonduri europene. Au fost proiecte europene care au venit după. Noi am fost prima localitate din Prahova care am făcut parte dintr-un grup de acțiune locală cu alte patru localități din Dâmbovița tocmai pentru că exista acest drum de legătură, după care am făcut două drumuri în satele Gorănești și Luncă, dotare grădinițe pe fonduri europene cu mobilier și IT,  fără cofinanțare. (...)Pentru viitor acel drum înseamnă foarte mult, pentru cine poate să înțeleagă asta. Șapte luni pe an acel drum nu este închis. Cea mai tare pantă pe care ați văzut-o dumneavoastră este pusă către soare și este singurul loc unde se duce zăpada din start. Iluminatul de acolo este făcut tot pe fonduri europene, tot pe GAL (GRUPUL DE ACTIUNE LOCALA DEALURILE SULTANULUI n.r.).Știți de ce nu funcționează? Vreți să vă spun? Pentru că în 2012-2014, din păcate am avut un consiliu local care nu a vrut să facă treabă și știe asta și Consiliul Județean și fostul Prefect și toată lumea....," a explicat Elena Cosmoiu, fostul primar al comunei Provița de Sus.

Întrebată fiind cum comentează faptul că multe dintre familiile din comună sunt aproape izolate în gospodării din cauza drumurilor impracticabile, Cosmoiu a precizat că nu este singura localitate din țară unde se întâmplă astfel de lucruri, iar poduri rupte se mai pot observa și în alte comune. (Vezi video)

prov

prov2

prov3

prov4

prov5

prov6

prov7

prov8

prov - aici se termina drumul

 

prov 10

 

prov drumu