O nouă metodă prin care abonaţii serviciilor de telefonie mobilă sunt înşelaţi a început să apară în Prahova. O cititoare a ziarului nostru ne-a relatat o convorbire telefonică pe care a avut-o cu un aşa zis angajat al companiei Vodafone.
„Joi seara am primit un telefon de la un bărbat care s-a recomandat a fi un reprezentant al Vodafone, care mi-a spus că nu mi-am plătit factura la abonament şi că trebuie să îi comunic ultimele patru cifre ale codului numeric personal. Ce m-a şocat a fost faptul că îmi ştia cu exactitate valoare ultimei facturi pe care oricum eu o achitasem. Ce mi s-a părut ciudat a fost faptul că agentul nu s-a recomandat şi că m-a sunat de pe un număr de Cosmote. Mai mult, insista cu tărie să-i comunic ultimele patru cifre ale CNP-ului. În momentul în care am insistat să-mi spună cum se numeşte şi discuţia a luat o altă întorsătură. A început să-mi vorbească urât şi să mă ameninţe cu moartea, mi-a adresat injurii. Numărul de la care am fost sunată e 0762 140 XXX.”
Observatorul Prahovean a sunat la numărul de telefon indicat de cititoare noastră şi a avut parte de o conversație surprinzătoare. La celălalt capăt al firului a răspuns un bărbat care s-a recomandat din Bucureşti și care ne-a declarat că cineva se foloseşte de numărul lui de telefon pentru a înşela oameni. Acesta s-a jurat că nu are nicio legătură cu cele relatate de cititoarea noastră și a lansat chiar un apel ca cei care primesc astfel de telefoane să nu comunice datele personale. Interlocutorul a susținut că a încercat să reclame acest lucru la Secția 21 din Capitală, doar că nimeni nu l-a luat în seamă.
Contactat de reporterul observatorulph.ro, purtătorul de cuvânt al IJP Prahova, Alexandru Ursu, a declarat: ”folosirea fără drept a datelor personale ale altor cetăţeni constituie infracţiune mai ales în măsura în care acestea produc consecinţe juridice sau prejudicii titularilor sau unor terţi”.
Cititoarea care a reclamat această situație a promis că va face o plângere la Secţia 3 de Poliţie din Ploiești.