De ani de zile ploieștenii se plâng de lipsa locurilor de parcare. În tot acest timp, sute de garaje (pentru care unii plătesc impozit pe teren, este adevărat) ocupă domeniul public, spațiu care ar putea fi folosit pentru amenajarea de locuri de parcare.
Sesizări și articole nenumărate au curs în tot acest timp. Am trimis solicitări la Primăria Ploiești, bineînțeles, fără răspuns. Câte locuri de parcare s-ar putea amenaja pe locul acestor garaje ridicate și date în folosință pe vremea când numai șmecherii aveau mașini în Ploiești? Care mai este acum utilitatea lor?
Multe din garajele din zona Parcului Eminescu sunt folosite pe post de depozite, unele adăpostesc rable… Și, în tot acest timp, ploieștenii care au mașini caută soluții pe spațiile verzi de lângă blocuri, atunci când ajung prea târziu acasă.
Nu, nu sunt ilegale, ca cele de la Vest, care au fost dărâmate de SGU, dar… sunt pe domeniul public și nu sunt eficiente. Într-un oraș atât de aglomerat poate că ar trebui luate măsuri pentru eficientizarea spațiului existent ca să nu se mai ajungă la distrugerea spațiului verde, și așa deficitar.
Citește și: SGU a început operațiunea de demolare a garajelor ilegale din Ploiești [FOTO-VIDEO]
Vrem parcări de reședință! Vrem ca ploieștenii să nu se mai omoare, la propriu, pentru un loc de parcare! Vrem să nu mai trebuiască distrus spațiul verde pentru ca unii să beneficieze de aceste „garaje” doar pentru că plătesc impozit. Cu siguranță, mulți ploieșteni ar plăti locul de parcare, doar să-l aibă… Dar primăria, evident, nu este în stare să găsească o soluție!
De ce oare, de garajele de la Sud – Eminescu, mult mai multe decât în alte zone, nu se poate „atinge” nimeni? Birocrație, lipsă de interes sau, din contră, „interese”?
În loc de proiecte mari pe hârtie, ar trebui să se înceapă cu proiecte mici, în teren. Pas cu pas ploieștenii să poată avea ceea ce le este necesar pentru un trai decent. Și da, printre aceste necesități se numără și locul de parcare.
În timpul administrației Dobre, exista un proiect prin care să se acorde locuri de parcare de reședință, plătite. Președinții asociațiilor de proprietari chiar începuseră să strângă semnături Bineînțeles că administrația care a câștigat alegerile în 2020 a îngropat (și) acest proiect și, astfel, am ajuns să ne omorâm la propriu pentru a lăsa mașina undeva.
SGU a început să se „miște”
Odată cu preluarea șefiei SGU de către Dragoș Machițescu, lucrurile au început să se miște în această instituție care părea inertă în urmă cu jumătate de an. Este mai greu însă având o administrație locală potrivnică dar, chiar și așa, lucrurile prin contur.
În urma demolării garajelor de la Vest, locuitorii zonei vor beneficia de locuri de parcare de reședință. Astfel, numărul celor care vor putea să parcheze acolo va fi triplu față de numărul garajelor, eficientizându-se astfel spațiul disponibil.
Este bine ca această acțiune să continue în tot Ploieștiul. Astfel ar fi rezolvată, parțial măcar, problema locurilor de parcare de reședință și, poate, traiul în oraș ar deveni mai simplu și mai frumos.
Deocamdata, administratia se ocupa de demolare-desfiintare. De construit ceva-ciuciu! Tarabele minoritarilor nu deranjaza, nici scaunele scoase in fata frizeriilor, la fel nici magazinele de haine vechi si ” cazinourile „. Standurile anticarilor din Centru au fost desfiintate, iar ei au primit niste cotete la Hale.
Da, eu sunt 100% de acord cu eliminarea tuturor garajelor construite pe domeniul public, astfel făcându-se loc pentru parcarea mai multor mașini.
Sunt foarte multe garaje construite între blocuri, unele goale, altele folosite ca depozite, magazii sau mici ateliere de reparații. Beneficiarii acestor garaje le consideră ca făcând parte integrată din apartamentul proprietate personală, pe motiv că plătesc chirie (sau impozit) la primărie pe terenul pe care este amplasat garajul.
Îndepărtarea acestor garaje construite pe domeniul public ar elimina inechitățile create între proprietarii mai noi sau mai vechi ale blocurilor construite înainte de 1990, plus că mult mai multe mașini ar putea fi parcate în spațiile libere dintre aceste blocuri.
In sfarsit 🙏🏻 Eu cel putin locuiesc in vest si in spatele blocului sunt garaje, nu stiu cati isi tin masinile in garaje, dar cert e ca traim la bloc, un vecin care are garaj parcheaza in afara lui. Si nu iti e confortabil nici sa parchezi masina in fata garajului sa dai masina la o parte cand vor muschii lor. Mai ales ca majoritatea garajelor sunt transformate in “garsoniere” sau terase…
Cu trotuarele ocupate de terase ad-hoc (Str.Basarabilor) ce facem? Muzica, fum de țigare, zgomot și lipsa de spațiu pentru pietoni.
Garajele din Baicoi , Urlati , Mizil , Campina , Plopeni , …. cind vor fi demolate ?
Mai eficient era sa ridicati rablele care blocheaza trotuarele, nemiscate de ani de zile dar folosite ca depozite…numai pe strada Crisan am semnalat existenta a 16 ,masini”, iar in oarcarile din spatele blocurilor sunt alte cateva zeci, plus autobaze ale celor cu firme de transport sau Securitas
In vest avem o parcare mare, pe locul fostului Prola, in sud o parcare foarte generoasa, pe locul fostului 1Mai, si la fostul Extrapan avem altceva nou… Ce ne mai trebuia nouă pîine… Daca s-au distrus fabricile, vorbim degeaba despre niste mici constructii, garaje care incomodeaza viata Ploiestiului. Si la Flacăra avem o parcare frumoasa… Cam inghesuita, dar avem, este chiar si subterana… Probabil nu mai avem fabrici de distrus!? Si acum au fost descoperite aceste garaje, unde se vor face locuri de parcare, pe care o sa ni le vanda primaria, pentru ca cetateanul are o vaca de muls, care este masina lui. Si statul iti impoziteaza la maxim vaca din ograda.
Asta e unu cu garaj de smecher