- Publicitate -

CFR-ul nu este în stare să ofere o călătorie sigură: „De data asta, la Periș, măcar nu ne-au mai dat jos printre linii…”

14 februarie 2023, dimineață. Regio Express-ul 5004 pleacă din Ploiești Sud și trebuia să ajungă în București Nord, dar s-a oprit de tot, puțin după ora 7:00, în Periș. Motivul? „S-a stricat locomotiva, domnule!”, conform spuselor controlorului.

- Publicitate -

Trenul era plin cu călători, majoritatea navetiști. După ce CFR-ul a scumpit abonamentele și biletele, puțini sunt cei care își mai permit abonamente la Interregio, așa că trenurile Regio și Regio Express sunt cele mai căutate.

Ce au avut de făcut călătorii aflați în R-E 5004? „Mai aveți un particular acum, sau stați la următorul CFR care este la ora 9!”, au fost informați.

Așa că oamenii, mulți dintre ei aflați în drum spre serviciu, s-au dat jos din trenul CFR și s-au urcat în RE11028, aparținând Regio Călători, care a plecat din Periș la ora 7:22. Prețul biletului până la București Nord, de 5,5 lei, a trebuit plătit, pentru că Regio Călători nu este de vină că CFR-ului i se strică locomotivele.

„De data asta măcar am coborât pe peron și ne-am urcat la același peron, nu ne-au mai dat jos printre linii…”, a comentat unul dintre călătorii aflați în RE 5004.

Nu, nu este prima dată când se întâmplă asta. Nici măcar a doua oară… Nici a treia… și tot așa.

Uneori, întâmplări de genul acesta, au urmări tragice, cum a fost cu un an și jumătate în urmă, când, tot din cauza unei defecțiuni, călătorii au fost dați jos din tren, printre linii, când, la scurt timp, urma să treacă un alt tren. Majoritatea au apucat să urce pe peronul din Gara din Periș. Nu a fost însă și cazul unui bărbat de 70 de ani, care mergea la control la București (conform documentelor medicale împrăștiate pe peronul din Periș). Acesta a fost de-a dreptul spulberat de trenul care venea, deoarece nu a mai apucat să se urce pe peronul gării.

- Publicitate -

Citește și: Întârzieri din ce în ce mai mari ale trenurilor care trec prin Ploiești și în 2023

Iresponsabilitate sau cum poate fi catalogată atitudinea reprezentanților CFR-ului, care nu dau doi bani pe siguranța oamenilor.

Cine răspunde pentru un eventual accident? Ca de obicei „mortul e de vină”, nu? Trebuia să rămână în tren. Nu avea voie să coboare dacă nu era peron. Dar dacă omul se grăbea? Dacă întârzia la serviciu? Dacă avea o programare la doctor? Îi rezolva CFR-ul problemele astea?

Situațiile cu garniturile de tren sau locomotivele care se strică, sunt curente în viața navetiștilor. Exact ca și întârzierile, din ce în ce mai dese și din ce în ce mai mari.

- Publicitate -

„În comparație cu altele (majoritatea?), locomotiva care s-a defectat acum era destul de tinerică: 1985”, comentează un navetist, deja obișnuit cu desele probleme ale CFR-ului.

Dacă o locomotivă este considerată „tinerică” din 1985, ce pretenții să mai avem de la transportul feroviar românesc?

Citește și: CFR solicită navetiștilor completarea unei ”cereri” pentru cumpărarea abonamentelor

Infrastructură nu avem, vagoane nu avem, locomotive nu avem, dar plătim bani grei să mergem cu trenul. Unde sunt acești bani? Că nu se văd în investiții…

- Publicitate -

Ultima majorarea a tarifelor la abonamente a făcut ca pentru un abonament lunar pe ruta Ploiești – București, valabil pentru trenurile Regio și Regio Express, să fie de 198 de lei. Ce obțin călătorii pentru acești bani? Un drum Ploiești – București și retur cu un tren care nu știi când vine sau când ajunge, în care vara nu poți să stai de cald, pentru că aerul condiționat de obicei nu funcționează, și, în plus, nici nu ai garanția că nu se strică până la destinație. Unde mai pui că mai ai parte, în perioada sărbătorilor de iarnă, de toți colindo-cerșetorii care poluează fonic și olfactiv aerul din vagoane.

Cam asta este „oferta de nerefuzat” pe care CFR Călători o pune la dispoziția călătorilor săi. Și aceștia chiar nu o pot refuza deoarece nu au de ales: trebuie să ajungă la serviciu! CFR-ul știe că oamenii au nevoie să meargă cu trenul, așa că își bate joc cu nonșalanță. Până când?

Sondaj Observatorul Prahovean

1 COMENTARIU

  1. O aventură cauzată de idioți de la CFR.

    Pentru ca sunt solutii de preluare a călătorilor navetiști.

    Nu inteleg cum: regulatorul, armata de împiegati, inspectori , revizori nu pot da niste dispoziții ca trenurile care vin din urma de pe Ploiesti Vest sau Sud sa opreasca la Peris sa preia călătorii din trenurile defecte.

    Nu contează că au alt rang, ca nu pot opri la Peris, Buftea,etc important e sa salveze onoarea CFR.

    Si pe retur e la fel!

Comments are closed.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0785 075 112, pe WhatsApp sau Signal.

Urmărește știrile Observatorul Prahovean și pe Google News!

- Publicitate -

Articole asemănătoare

Greva de avertisment din CFR s-a încheiat la ora 9. Nu și problemele legate de întârzierile generate de protest

Vineri dimineața, între 7 și 9, angajații CFR au fost în grevă de avertisment timp de două ore. În acest interval orar trenurile nu...

CFR anunță lucrări de defrișare a buruienilor de pe calea ferată din Prahova. Unde vor fi efectuate

CFR Infrastructură anunță că pe raza SRCF București este în derulare programul săptămânal de defrișare a vegetație din zona liniilor, pe mai multe intervale...
- Publicitate -
- Publicitate -
- Publicitate -

Ultimele știri

Pățania unui ploieștean care și-a uitat aparatul foto profesional într-o cafenea. ”Noroc cu camerele de supraveghere…”

Fotograful ploieștean Bogdan Vasilescu a povestit pe Facebook experiența prin care a trecut după ce și-a uitat aparatul de fotografiat într-o cafenea din oraș....

De ce avem dependenți de droguri, alcool sau ”păcănele”? Opinia psihoterapeutului Eugenia Popovici

Observatorul Prahovean a solicitat opinia psihoterapeutului Eugenia Popovici cu privire la un fenomen care pare scăpat de sub control: dependența, în special a tinerilor,...

Un tânăr de 24 de ani din Lipănești a fost dat dispărut în Prahova. L-ați văzut?

Niță Romeo Gabriel, în vârstă de 24 de ani, a plecat din mod voluntar de la locuința tatălui său din Lipănești și nu a...

Ce trebuie să știi dacă te sună un ”operator” în numele BNR pentru împrumuturi online

Banca Națională a României atrage atenția asupra unui atac de tip spoofing (utilizarea frauduloasă a numărului de telefon) în care este folosit numele instituției. Comunicatul...

Naționala României a aflat verdictul după incidentele din meciul cu Kosovo

UEFA a înștiințat Federația Română de Fotbal cu privire la sancțiunile acordate în urma incidentelor din partida cu Kosovo, din preliminariile pentru Campionatul European...
Emisiuni
- Publicitate -

S-a întors omul fără adăpost în zona Parcului Eminescu din Ploiești. Au reînceput urletele și înjurăturile

Cazul omului fără adăpost care și-a găsit „o casă” în zona Parcului Eminescu din Ploiești a fost prezentat pe larg de Observatorul Prahovean. Modul...

Controale ale Consiliului Concurenței la Enel România. Compania ar limita concurența pe piață

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la Enel România SA, la operatorii de distribuție a energiei electrice din cadrul grupului (E-Distribuție Muntenia SA, E-Distribuție...

Amenzile ANAF nu vor mai putea fi plătite la jumătate, în termen de 15 zile

Amenzile ANAF nu vor mai putea fi plătite la jumătate, potrivit noilor măsuri publicate de Guvern. Dacă până acum, amenzile contravenționale aplicate de ANAF puteau fi...

El este șoferul microbuzului strivit între două tiruri pe A 1. ”Drum lin spre Cer, George!”

Cinci oameni au murit, ieri, într-un teribil accident rutier petrecut pe A 1, la Ciorogârla. Aceștia se aflau într-un microbuz care a fost strivit...

Se schimbă prioritatea de trecere pe strada Bobâlna din Ploiești. Ultimele măsuri luate pentru fluidizarea traficului

Închiderea Bulevardului Independenței din Ploiești a dus la îngreunarea circulației rutiere pe străzile adiacente. În acest context, miercuri după amiază, Primăria Ploiești a anunțat...
Emisiuni