14 februarie 2023, dimineață. Regio Express-ul 5004 pleacă din Ploiești Sud și trebuia să ajungă în București Nord, dar s-a oprit de tot, puțin după ora 7:00, în Periș. Motivul? „S-a stricat locomotiva, domnule!”, conform spuselor controlorului.
Trenul era plin cu călători, majoritatea navetiști. După ce CFR-ul a scumpit abonamentele și biletele, puțini sunt cei care își mai permit abonamente la Interregio, așa că trenurile Regio și Regio Express sunt cele mai căutate.
Ce au avut de făcut călătorii aflați în R-E 5004? „Mai aveți un particular acum, sau stați la următorul CFR care este la ora 9!”, au fost informați.
Așa că oamenii, mulți dintre ei aflați în drum spre serviciu, s-au dat jos din trenul CFR și s-au urcat în RE11028, aparținând Regio Călători, care a plecat din Periș la ora 7:22. Prețul biletului până la București Nord, de 5,5 lei, a trebuit plătit, pentru că Regio Călători nu este de vină că CFR-ului i se strică locomotivele.
„De data asta măcar am coborât pe peron și ne-am urcat la același peron, nu ne-au mai dat jos printre linii…”, a comentat unul dintre călătorii aflați în RE 5004.
Nu, nu este prima dată când se întâmplă asta. Nici măcar a doua oară… Nici a treia… și tot așa.
Uneori, întâmplări de genul acesta, au urmări tragice, cum a fost cu un an și jumătate în urmă, când, tot din cauza unei defecțiuni, călătorii au fost dați jos din tren, printre linii, când, la scurt timp, urma să treacă un alt tren. Majoritatea au apucat să urce pe peronul din Gara din Periș. Nu a fost însă și cazul unui bărbat de 70 de ani, care mergea la control la București (conform documentelor medicale împrăștiate pe peronul din Periș). Acesta a fost de-a dreptul spulberat de trenul care venea, deoarece nu a mai apucat să se urce pe peronul gării.
Citește și: Întârzieri din ce în ce mai mari ale trenurilor care trec prin Ploiești și în 2023
Iresponsabilitate sau cum poate fi catalogată atitudinea reprezentanților CFR-ului, care nu dau doi bani pe siguranța oamenilor.
Cine răspunde pentru un eventual accident? Ca de obicei „mortul e de vină”, nu? Trebuia să rămână în tren. Nu avea voie să coboare dacă nu era peron. Dar dacă omul se grăbea? Dacă întârzia la serviciu? Dacă avea o programare la doctor? Îi rezolva CFR-ul problemele astea?
Situațiile cu garniturile de tren sau locomotivele care se strică, sunt curente în viața navetiștilor. Exact ca și întârzierile, din ce în ce mai dese și din ce în ce mai mari.
„În comparație cu altele (majoritatea?), locomotiva care s-a defectat acum era destul de tinerică: 1985”, comentează un navetist, deja obișnuit cu desele probleme ale CFR-ului.
Dacă o locomotivă este considerată „tinerică” din 1985, ce pretenții să mai avem de la transportul feroviar românesc?
Citește și: CFR solicită navetiștilor completarea unei ”cereri” pentru cumpărarea abonamentelor
Infrastructură nu avem, vagoane nu avem, locomotive nu avem, dar plătim bani grei să mergem cu trenul. Unde sunt acești bani? Că nu se văd în investiții…
Ultima majorarea a tarifelor la abonamente a făcut ca pentru un abonament lunar pe ruta Ploiești – București, valabil pentru trenurile Regio și Regio Express, să fie de 198 de lei. Ce obțin călătorii pentru acești bani? Un drum Ploiești – București și retur cu un tren care nu știi când vine sau când ajunge, în care vara nu poți să stai de cald, pentru că aerul condiționat de obicei nu funcționează, și, în plus, nici nu ai garanția că nu se strică până la destinație. Unde mai pui că mai ai parte, în perioada sărbătorilor de iarnă, de toți colindo-cerșetorii care poluează fonic și olfactiv aerul din vagoane.
Cam asta este „oferta de nerefuzat” pe care CFR Călători o pune la dispoziția călătorilor săi. Și aceștia chiar nu o pot refuza deoarece nu au de ales: trebuie să ajungă la serviciu! CFR-ul știe că oamenii au nevoie să meargă cu trenul, așa că își bate joc cu nonșalanță. Până când?
O aventură cauzată de idioți de la CFR.
Pentru ca sunt solutii de preluare a călătorilor navetiști.
Nu inteleg cum: regulatorul, armata de împiegati, inspectori , revizori nu pot da niste dispoziții ca trenurile care vin din urma de pe Ploiesti Vest sau Sud sa opreasca la Peris sa preia călătorii din trenurile defecte.
Nu contează că au alt rang, ca nu pot opri la Peris, Buftea,etc important e sa salveze onoarea CFR.
Si pe retur e la fel!