- Publicitate -

CFR-ul nu este în stare să ofere o călătorie sigură: „De data asta, la Periș, măcar nu ne-au mai dat jos printre linii…”

Data:

14 februarie 2023, dimineață. Regio Express-ul 5004 pleacă din Ploiești Sud și trebuia să ajungă în București Nord, dar s-a oprit de tot, puțin după ora 7:00, în Periș. Motivul? „S-a stricat locomotiva, domnule!”, conform spuselor controlorului.

- Publicitate -

Trenul era plin cu călători, majoritatea navetiști. După ce CFR-ul a scumpit abonamentele și biletele, puțini sunt cei care își mai permit abonamente la Interregio, așa că trenurile Regio și Regio Express sunt cele mai căutate.

Ce au avut de făcut călătorii aflați în R-E 5004? „Mai aveți un particular acum, sau stați la următorul CFR care este la ora 9!”, au fost informați.

Așa că oamenii, mulți dintre ei aflați în drum spre serviciu, s-au dat jos din trenul CFR și s-au urcat în RE11028, aparținând Regio Călători, care a plecat din Periș la ora 7:22. Prețul biletului până la București Nord, de 5,5 lei, a trebuit plătit, pentru că Regio Călători nu este de vină că CFR-ului i se strică locomotivele.

- Publicitate -

„De data asta măcar am coborât pe peron și ne-am urcat la același peron, nu ne-au mai dat jos printre linii…”, a comentat unul dintre călătorii aflați în RE 5004.

Nu, nu este prima dată când se întâmplă asta. Nici măcar a doua oară… Nici a treia… și tot așa.

Uneori, întâmplări de genul acesta, au urmări tragice, cum a fost cu un an și jumătate în urmă, când, tot din cauza unei defecțiuni, călătorii au fost dați jos din tren, printre linii, când, la scurt timp, urma să treacă un alt tren. Majoritatea au apucat să urce pe peronul din Gara din Periș. Nu a fost însă și cazul unui bărbat de 70 de ani, care mergea la control la București (conform documentelor medicale împrăștiate pe peronul din Periș). Acesta a fost de-a dreptul spulberat de trenul care venea, deoarece nu a mai apucat să se urce pe peronul gării.

- Publicitate -

Citește și: Întârzieri din ce în ce mai mari ale trenurilor care trec prin Ploiești și în 2023

Iresponsabilitate sau cum poate fi catalogată atitudinea reprezentanților CFR-ului, care nu dau doi bani pe siguranța oamenilor.

Cine răspunde pentru un eventual accident? Ca de obicei „mortul e de vină”, nu? Trebuia să rămână în tren. Nu avea voie să coboare dacă nu era peron. Dar dacă omul se grăbea? Dacă întârzia la serviciu? Dacă avea o programare la doctor? Îi rezolva CFR-ul problemele astea?

Situațiile cu garniturile de tren sau locomotivele care se strică, sunt curente în viața navetiștilor. Exact ca și întârzierile, din ce în ce mai dese și din ce în ce mai mari.

- Publicitate -

„În comparație cu altele (majoritatea?), locomotiva care s-a defectat acum era destul de tinerică: 1985”, comentează un navetist, deja obișnuit cu desele probleme ale CFR-ului.

Dacă o locomotivă este considerată „tinerică” din 1985, ce pretenții să mai avem de la transportul feroviar românesc?

Citește și: CFR solicită navetiștilor completarea unei ”cereri” pentru cumpărarea abonamentelor

Infrastructură nu avem, vagoane nu avem, locomotive nu avem, dar plătim bani grei să mergem cu trenul. Unde sunt acești bani? Că nu se văd în investiții…

- Publicitate -

Ultima majorarea a tarifelor la abonamente a făcut ca pentru un abonament lunar pe ruta Ploiești – București, valabil pentru trenurile Regio și Regio Express, să fie de 198 de lei. Ce obțin călătorii pentru acești bani? Un drum Ploiești – București și retur cu un tren care nu știi când vine sau când ajunge, în care vara nu poți să stai de cald, pentru că aerul condiționat de obicei nu funcționează, și, în plus, nici nu ai garanția că nu se strică până la destinație. Unde mai pui că mai ai parte, în perioada sărbătorilor de iarnă, de toți colindo-cerșetorii care poluează fonic și olfactiv aerul din vagoane.

Cam asta este „oferta de nerefuzat” pe care CFR Călători o pune la dispoziția călătorilor săi. Și aceștia chiar nu o pot refuza deoarece nu au de ales: trebuie să ajungă la serviciu! CFR-ul știe că oamenii au nevoie să meargă cu trenul, așa că își bate joc cu nonșalanță. Până când?

Cum ți se pare subiectul?

1 COMENTARIU

  1. O aventură cauzată de idioți de la CFR.

    Pentru ca sunt solutii de preluare a călătorilor navetiști.

    Nu inteleg cum: regulatorul, armata de împiegati, inspectori , revizori nu pot da niste dispoziții ca trenurile care vin din urma de pe Ploiesti Vest sau Sud sa opreasca la Peris sa preia călătorii din trenurile defecte.

    Nu contează că au alt rang, ca nu pot opri la Peris, Buftea,etc important e sa salveze onoarea CFR.

    Si pe retur e la fel!

Comentariile sunt închise.

Urmărește Observatorul Prahovean pe canalul de social media preferat

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

- Publicitate -

Antreprenori de succes

- Publicitate -

Exclusiv

Prahoveni bătuți în casă de vecini. Agresorii sunt liberi

Scene de o violență ieșită din comun s-au petrecut...

Tarifele Apa Nova Ploiești vor crește anual, până în 2037

După Hidro Prahova, care a majorat tarifele cu 30% la...

Doar 10 locuri pentru bolnavii terminal, la stat, în Prahova

Înființarea unor secții de paliație pentru bolnavii în stadiu...

RAR Auto-Pass NU e obligatoriu! Efectul protestului din Ploiești

Protestul comercianților de autoturisme din Ploiești, care a avut...

Concursul cu dedicație de la Schuller a ajuns în instanță

În primăvara anului trecut, când primar al Ploieștiului era...
- Publicitate -

Știri noi

Primarul Polițeanu cere reducerea personalului TESA la TCE

Angajații de la TCE Ploiești au protestat, vineri, nemulțumiți...

Exproprieri pentru DJ 102 I Valea Doftanei – Brădet

Modernizarea DJ 102I, drumul care va face legătura între...

Echipele de robotică din Ploiești participă la SRLT Pitești

Echipe de robotică de la școlile și liceele din...

Cum va fi vremea la Ploiești. Prognoza ANM până în martie

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, vineri, prognoza...

Cine este noul operator de salubritate din Ploiești

Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a anunțat astăzi, oficial, cine...
- Publicitate -

Emisiuni

Banchetul, mai scump ca o nuntă la un colegiu din Ploiești

În ultima emisiune Observatorul Prahovean LIVE, Marius Nica, Claudiu...

De ce plătesc prahovenii tarife uriașe la apă și canalizare

Astăzi, în emisiunea Observatorul Prahovean LIVE, Marius Nica, Mihai...

Bianca Mirică, eleva din Ploiești acceptată cu bursă în SUA

Bianca Mirică este eleva din Ploiești care a fost...
- Publicitate -

Vox Publica

Cine conducea Bentley-ul răsturnat în Ploiești? Poliția tace

De ce oamenii cred, pe bună dreptate, că Bentley-ul...

Domnule Polițeanu, dacă nu o reparați, mai bine închideți-o

Strada Cosminele din Ploiești este una dintre zecile de...

Ordin pe unitate, la PSD: Iubiți-l pe Crin!

E oficial. Crin Antonescu va fi candidatul unic al...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

Cine conducea Bentley-ul răsturnat în Ploiești? Poliția tace

De ce oamenii cred, pe bună dreptate, că Bentley-ul...

Domnule Polițeanu, dacă nu o reparați, mai bine închideți-o

Strada Cosminele din Ploiești este una dintre zecile de...

Ordin pe unitate, la PSD: Iubiți-l pe Crin!

E oficial. Crin Antonescu va fi candidatul unic al...

2025, an de răscruce pentru România

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR, publică în Observatorul Prahovean un...
- Publicitate -

Bilele lui Mihai Polițeanu. Albe și negre

Ne așteptam cu toții ca independentul Mihai Polițeanu să...

Separatoarele de sens chiar au sens. Ca să nu mai moară oameni

La mijlocul săptămânii trecute, două persoane și-au pierdut viața,...

Depresia și paranoia, efecte ale excesului de informare

Știrile, rețelele sociale, e-mail-urile, reclamele și notificările concurează simultan...

Bugetarii protestează. Cum ar fi să-și caute job la privat?

Măsurile anunțate de noul Guvern lovesc și acolo unde...