După ce Observatorul Prahovean a publicat ieri articolul Clienții Electrica, ținuți în frig, la coadă, pentru facturi reprezentanții companiei au reacționat. Aceștia recomandă clienților să își programeze în avans, online, vizita la sedii. Mulți dintre ei sunt însă persoane vârstnice, pentru care o astfel de operațiune este dificilă.
”Priviți respectul pentru cei care au ales să fie clienții Electrica Furnizare din Ploiesti. Azi dimineață, la fel ca săptămâna trecută. la temperaturi între – 9 și – 5 grade Celsius, cetățeni din Ploiești erau ținuți în frig, afară, cu orele, ca să poată afla informații despre facturile și somatiile primite în ultima săptămână.
Unii au primit și 4 sau 5 facturi deodată, iar unele dintre ele cu somații care expiră azi sau sunt deja expirate. Majoritatea somațiilor au fost făcute pe estimări și depășesc cu mai mult de o lună consumul lor” a fost mesajul unui cititor, care ne-a trimis imaginea de mai jos.
La solicitarea Observatorului Prahovean, reprezentanții Electrica Furnizare au transmis următorul punct de vedere:
Electrica Furnizare derulează procesul de stonare a facturilor aferente lunilor octombrie și noiembrie 2024, ce vizează eliminarea contribuției CfD în conformitate cu prevederile Legii nr. 312 din 16 decembrie 2024. Ca urmare a procesului de stornare, vor ajunge la clienți următoarele facturi:
• 2 facturi storno: cele două facturi au valoare negativă și stornează întreaga contravaloare a facturilor emise pentru consumul de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024.
• 1 factură recalculată: factura cuprinde contravaloarea consumului de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024 fără contribuția CfD, alături de contravaloarea consumului de energie electrică aferent lunilor decembrie 2024 și ianuarie 2025, după caz (în funcție de luna de emitere a acesteia).
De exemplu, dacă factura recalculată este emisă în luna februarie 2025, aceasta va cuprinde contravaloarea consumului de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024 fără contribuția CfD, alături de contravaloarea consumului de energie electrică aferent lunilor decembrie 2024 și ianuarie 2025.
Precizăm faptul că orice client care nu poate achita integral factura la termenul de plată agreat în contract, ne poate transmite solicitare de eșalonare a plății utilizând secțiunea dedicată din formularul de contact online disponibil la link-ul: https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/.
Din cauza volumului mare de facturi în curs de procesare, este posibil ca emiterea facturilor recalculate să întâmpine întârzieri, procesul de stornare desfășurându-se până la finalul lunii februarie 2025.
Clienții Electrica Furnizare au fost informați cu privire la situația actuală prin intermediul mai multor canale de comunicare, inclusiv prin site-ul electricafurnizare.ro, unde a fost creată o pagină dedicată ce conține toate informațiile de interes:
https://www.electricafurnizare.ro/cms/comunicate-de-presa/2025/facturile-storno-emise-ca-urmare-a-modificarilor-legislative-privind-colectarea-contributiei-cfd-pe-intelesul-tau/
Referitor la situația prezentată în solicitarea de presă, Electrica Furnizare își încurajează clienții să contacteze furnizorul de energie din confortul casei, fără a se deplasa într-un punct de lucru Electrica Furnizare.
Metodele de contact online care stau la dispoziția clienților sunt:
• Portalul și aplicația mobilă MyElectrica
• Formular de contact online – pentru obținerea de informații cu privire la contractul de furnizare, facturile emise, plățile efectuate, termenele de plată, metodele de facturare, tarifele ori echipamentele de măsurare a energiei electrice, Electrica Furnizare pune la dispoziția clienților săi formularul de contact online, care poate fi accesat la link-ul: https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/.
• Linii telefonice dedicate – atât linia dedicată comunicării indexului autocitit (0800 800 048, Telverde, apel gratuit, non-stop), cât și linia de Call center pentru informații comerciale (0244 406 006, apel taxabil, tarif normal, de luni până vineri) sunt disponibile pentru a contacta furnizorul.
Dacă totuși clienții preferă să se deplaseze într-un punct de prezență Electrica Furnizare, le recomandăm acestora să își programeze în avans vizita prin intermediul platformei E-programare, disponibilă la link-ul www.electricafurnizare.ro/e-programare.
Astfel, aceștia pot evita timpii de așteptare și pot beneficia de consultanța solicitată la ora pentru care au realizat programarea.
În fiecare dimineață ii vad pe amărâții care stau la coada. Nu contează anotimpul, ei sunt prezenți acolo, mereu aceeași oameni, dar de fiecare data alții…
Este înjositor, iar domnul de la paza cu chelie, petic și plin de tupeu este cireașa de pe coliva.
Rușine electrica pentru modul în care își bate joc de oameni, de obicei în vârstă și fără apărare, care nu vor sa rămână fără curent.
Rușine!