Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică și Asociația Română a Băncilor au lansat, marți, o avertizare cu privire la riscul de fraudă de tip spoofing. „Atenție la apelurile false”!, este atenționarea autorităților pentru a nu deveni victimă.
„Ai grijă să nu devii victimă!” Aceasta este atenționarea Poliției Române cu privire la apelurile false.
Infractorii apelează, potrivit IGPR, potențiale victime și se prezintă drept angajați ai unor bănci din România. Mai mult acestora li se transmite că a fost făcut un credit în numele lor.
Pentru a evita riscul de a deveni victimă ar trebui să ți cont de anumite sfaturi ale Poliției și DNSC-ului.
Sfaturi pentru a nu pica în capcana spoofing-ului
- Banca nu va apela niciodată utilizatorii pentru a le promite oportunitatea de recuperare a sumelor pierdute
- Banca nu va cere niciodată utilizatorilor să furnizeze telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare sau carduri bancare) în urma unor apeluri efectuate de companie. Evitați furnizarea de date la telefon
- Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau companie, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil
- Raportați astfel de apeluri către organizația în numele căruia s-a efectuat apelul, pentru a atrage atenția asupra noilor scenarii folosite de atacatori.
- În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau alert@dnsc.ro)
- Contribuiți la răspândirea acestor avertizări și către alți utilizatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes.