În perioada mini-vacanței de 1 Decembrie ne-a scris la redacție un ploieștean, Cosmin S., care trimisese prin Fan Courier, în Olanda, un pachet pentru fiica sa, la sfârșitul lunii septembrie, iar pachetul nu ajunsese.
Vezi articolul inițial aici: Pățania unor ploieșteni care au trimis un colet în străinătate, prin Fan Courier, și coletul nu a ajuns la destinație
Mai mult, reprezentanții firmei de curierat, în corespondența cu soția ploieșteanului, nu făceau altceva decât să tărăgăneze lucrurile și să răspundă evaziv.
După două luni de zile, deoarece coletul era de negăsit, celor doi soți li s-a propus o despăgubire, conform normelor legale, care se ridica la aproximativ 1.400 de lei. Aceasta în condițiile în care conținutul coletului depășea 5.000 de lei, deoarece înăuntru era, printre altele, și un laptop.
După ce Cosmin S. ne-a pus la dispoziție documentele de proveniență a obiectelor din colet și corespondența cu cei de la Fan Courier, am demarat și noi propriile demersuri, pe data de 4 decembrie, după perioada de mini-vacanță, contactând reprezentanții companiei de curierat pentru un punct de vedere cu privire la situația descrisă.
Aceștia, foarte amabili, ne-au răspuns practic în aceeași zi, pe 4 decembrie.
„Pentru fiecare expediție pe care o realizează prin intermediul FAN Courier, orice client, persoană fizică sau juridică, își exprimă acordul că a luat la cunoștință și este de acord cu „Condițiile generale privind furnizarea serviciilor poștale” unde sunt mentionate următoarele:
„FAN COURIER EXPRESS S.R.L. răspunde pentru trimiterile poştale în caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare, după cum urmează: …….. cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, în caz de pierdere parţială, distrugere parţială sau deteriorare a trimiterilor poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată.”
În același timp, conform legislației în vigoare, FAN Courier nu cunoaște conținutul coletului/coletelor sau valoarea acestuia/acestora. FAN Couriei are obligația și își asumă prin contract preluarea, transportul și livrarea expediției. În cazul în care nu își îndeplinește misiunea, are obligația de a despăgubi clientul în limitele prevăzute de OUG13/2013, art 46. Prevederea se aplică tuturor operatorilor poștali și de curierat.
FAN Courier oferă clientului care reclamă despăgubirea de 5 ori taxa de transport încasată conform contractului.”
Așa că am publicat articolul a doua zi, pe data de 5 decembrie 2023.
A doua zi, pe 6 decembrie, Fan Courier a trimis un nou mail clienților prin care îi informa că… s-a găsit coletul și că va fi livrat după restituirea taxelor de despăgubire. Dar aceștia nu încasaseră nicio taxă de despăgubire deoarece suma propusă era ridicolă comparativ cu valoarea coletului.
Pe 7 decembrie Cosmin S. ne-a trimis mesaj: „A apărut coletul! A fost fata aseară și l-a ridicat dintr-un „pick-up” point aflat fix la 100m de casa ei. Totul este în regulă cu el, este intact, sigiliat și nu lipsește nimic.”
Practic, după sesizarea Observatorului Prahovean, ceea ce trena de mai mult de două luni de zile, s-a rezolvat în două (marți am publicat articolul, joi destinatarul a ridicat coletul intact)! Aparent, coletul se afla totuși în Olanda, dar, cel mai probabil, abia în urma demersurilor noastre cei de la Fan Courier chiar s-au interesat de el.