Pe 8 noiembrie 2021, în jurul orei 7.30, colonelul Cristian Radu, prim-adjunctul șefului IGSU, se afla la volanul mașinii de serviciu, un Volkswagen Passat, cu numărul de înmatriculare B-40-RYE. Mașina mergea pe șoseaua Mihai Bravu din București. În Volkswagen, pe locul din dreapta, se afla șoferul său, un plutonier adjutant șef, grad imediat inferior sublocotenentului.
De ce nu conducea șoferul? „Lui Cristian Radu îi plăcea să conducă, iar mașina Passat avea motor de 2800 cmc și 180 CP”, era o mașină puternică, a explicat șoferul, luni mai târziu, la Parchet. Plutonierul susține că Radu era sub influența băuturilor alcoolice, pentru că băuse până târziu în noapte.
Pe șoseaua Mihai Bravu, Radu a pornit luminile de avertizare speciale, cu care sunt dotate și mașinile „civile” ale șefilor pompierilor. El a intrat pe șinele de tramvai, cu viteză mare. Potrivit mărturiei plutonierului, consemnată în dosarul penal, mașina a atins și 120-140 km/h.
În stația de tramvai Laborator, vizavi de KFC Mihai Bravu, Cristian Radu a văzut un pieton care traversa strada regulamentar. Omul de pe „trecere” s-a grăbit și el, avea o trotinetă. Mașina avea viteză foarte mare, așa că Radu a tras de volan ca să-l evite pe pieton și s-a izbit de refugiul stației de tramvai, aflată la jumătatea distanței dintre Calea Vitan și Calea Dudești.
Citeşte întreaga ştire: EXCLUSIV. Generalul Cristian Radu, șeful IGSU care a ascuns filmările de la Colectiv, este cercetat penal pentru că și-a pus șoferul să-și asume, în locul lui, un accident