pasaj-ploiesti-gara-sud_8570f.jpg

Greu cu proiectele derulate de Primăria Ploiești. Construirea noului pasaj rutier, care va asigura legătura între străzile Depoului și Mimiului, în locul Podului de lemn, se pare că a cam dat cu zecimale. Cel puțin așa spun gurile rele, după ce s-a constatat că a fost nevoie de revizuirea dimensiunilor căilor de acces. Mulți s-au grăbit chiar să spună că dimensiunea inițială a podului a fost eronat calculată.

Pentru o imagine de ansamblu trebuie spus că primele discuții cu privire la construirea unui nou pasaj între străzile Depoului și Mimiului au început prin 2000.

Așa – zisul Pod de lemn, construit prin anii 1930 și reabilitat în 1970, era încadrat în clasa I de risc seismic, iar în orice moment risca să se prăbușească.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

În 2007, aleșii locali au avut posibilitatea să opteze între două variante de proiect, soluția aleasă fiind executarea a două culee masive și a unei suprastructuri noi cu o lungime de 75 de metri, structură metalică de tip Nilsen, prin realizarea a două grinzi masive. Partea carosabilă era proiectată cu o dimensiune de 7,8 metri lățime și două trotuare de 1,5 metri.

La nivelul anului 2018, Primăria Ploiești a anunțat încheierea contractului de lucrări, inclusiv de proiectare, pentru noul pasaj de trecere între strada Depoului și strada Mimiului – care în timp își căpătase titulatura de Podul de lemn.

Valoarea lucrărilor prevăzute în contract a fost de 19.899.357,93 lei fără TVA, cu un termen de prestare a serviciilor și de execuție a lucrărilor de 16 luni.

Tot la finele anului 2018 a demarat demolarea podului existent. Numai că povestea între timp s-a complicat, pentru că studiile inițiale nu prea au avut legătură cu soluția propusă ulterior.

Calcule cu zecimale...

Surpriza a apărut în 2019, la câteva luni după aprobarea indicatorilor tehnico-economici când, după mai multe calcule, specialiștii și-au dat seama că trebuie să aibă loc o revizuire a proiectului, în ceea ce privește rampele de acces, una dintre suspiciuni fiind legată de dimensiunea mult prea mică a podului, variantă infirmată de autorități.

Cert este că, după mai multe luni de la semnarea contractului, la scurt timp după prezentarea proiectului tehnic, documentația, prin hotărâre de Consiliu Local, a suferit o nouă revizuire legată de rampele de acces pentru străzile Depoului și Mimiului.

Mulți s-au grăbit practic să spună că, după aproape 20 de ani de calcule, municipalitatea a călcat din nou în străchini, pentru că dimensiunea podului, cel puțin pe teren, ar fi trebuit să fie mai mare față de calculele prevăzute în hârtii. Așa a părut însă forma revizuită a documentației tehnice și a indicatorilor tehnico-economici.

Pe considerente de siguranță a circulație, lățimea părții carosabile, potrivit noilor documentații, a ajuns la 8,40 metri, iar trotuarele la 1,80 metri (Vezi AICI proiectul de hotărâre), explicația fiind că nu era asigurată vizibilitatea și, în al doilea rând, exista o problemă legată de limita de proprietăți și de rețelele de utilități din zonă.

Soluția aprobată prin Consiliu Local a vizat modificarea rampelor de acces, prin construirea unui zid de pământ armat, cu fațada din elemente prefabricate din beton și ciment, totul la pachet cu propunerea de refacere a străzilor de la 0, soluție propusă și prin sistematizarea zonei, un alt proiect amplu propus de municipalitate.

Prin urmare, rampa de acces va fi modificată în zona pasajului pe o lungime de 176 de metri, pentru a permite realizarea circulației rutiere.

Primele zvonuri legate de problemele apărute în realizarea podului au început să apară însă în luna septembrie, când deja podul ar fi trebuit să sosească la Ploiești.

La acea dată însă, autoritățile au anunțat că primele probe privind amplasarea pasajului vor avea loc în octombrie. Între timp, a fost realizată și o nouă expertiză pentru certificarea datelor stabilite prin proiectul tehnic.

Citește și: Primele probe la pasajul de la Gara de Sud vor avea loc în octombrie

Mai nou, surse neoficiale spun că grinzile necesare pentru amplasarea podului vor ajunge la Ploiești săptămâna aceasta.

Totul depinde însă în funcție de discuțiile legate cu transportatorul, având în vedere că vorbim de un transport de mare tonaj, care necesită oprirea circulației rutiere pe anumite porțiuni.

La pachet, se vorbește și de restricții de circulație, inclusiv pe calea ferată, în momentul în care va începe amplasarea propriu-zisă a grinzilor.

proiect-tehnic-pod-lemn
pod-lemn-proiect-tehnic
pod-lemn-documentatie
pasaj-pod-lemn
pasaj-gara-sud-linii-cale-ferat
pasaj-pod-gara-sud

Rezidential 9 Mai
Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.
redactor șef
Mai multe despre autor și articolele sale
Roxana Tănase este jurnalistă din 1999. Face parte din ”garda veche” de ziariști ai Prahovei și, din 2012, este în echipa Observatorulph.ro.
De același autor
banner_sos_deces_300.jpg

harold_20939_451a4.jpg