Vom avea autostradă, dar doar pe jumătate. Șeful de la Transporturi a dat de înțeles că proiectul autostrăzii prin Valea Prahovei ar putea continua doar cu tronsonul Comarnic – Brașov, întrucât pe secțiunea Ploiești – Comarnic este deja un drum național la patru benzi, care este „în regulă”. Grindeanu a mai afirmat că distanța de la Comarnic la Brașov ar fi de 160 de kilometri, când, în realitate, între cele două localități, pe DN1, nu sunt decât 63,5 kilometri.
„O primă strigare a celor care au venit să facă acest studiu de fezabilitate, ajungeam pe 160 de kilometri – sper să nu greșesc, atâta este de la Comarnic la Brașov – ajungea costul la vreo 8 miliarde de euro. În momentul ăla am întrebat și eu colegii mei de pe zona tehnică: domnule, cum adică la 8 miliarde – 160 de kilometri? Păi știți, toate autoritățile publice locale nu prea ne-au dat acceptul și aproape mergem numai prin tunel”, a spus Sorin Grindeanu, citat de economica.net.
Ministrul spune că este imposibilă găsirea unei surse de finanțare pentru autostradă la acest cost „strigător la cer”.
Citește și: Autostrada Ploiești – Brașov, subiect controversat din cauza prețului exagerat. Proiectantul spune că, dacă lucrurile merg așa cum trebuie, în 2032, am putea circula pe această autostradă
„Folosim ceea ce avem. Până la Comarnic avem un drum la patru benzi în regulă și ne reduce foarte mult costurile, la jumate”, a mai precizat ministrul Transporturilor.
Dincolo de problemele de natură financiară, la jumătatea lunii februarie, acesta a spus că vrea să transfere către CNIR de la CNAIR proiectul autostrăzii. „ Va fi chiar un test pentru această nouă companie, dacă este în stare să gestioneze proiecte de acest tip”, preciza Sorin Grindeanu.
Autostrada de la Ploiești la Brașov ar urma să aibă 105 kilometri și să coste 9,118 miliarde de euro fără TVA pentru construcții și montaj. Asta înseamnă un preț mediu de 87 milioane de euro pe kilometru. Grindeanu a precizat că instituția pe care o conduce consideră fezabilă realizarea unui traseu care să nu depășească valoare de 4 miliarde de euro.