Cele cinci variante de traseu propuse pentru Autostrada Ploiești – Brașov presupun costuri de construcție estimate între 8,5 și 9,2 miliarde de euro, fără TVA. Practic, procedurile pentru proiectare și construcție a șoselei prin munți bat pasul pe loc, din cauza sumelor prea mari înaintate. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susține că agreează o variantă de lucru, care să nu depășească 4 miliarde de euro.
Cele cinci variante de traseu propuse în studiul de fezabilitate întocmit de prestatorul Consitrans SRL nu sunt fezabile la prețul de aproximativ 9 miliarde de euro. Practic, șeful de la Transporturi consideră că prețul este dublu, fiind interesat de o variantă care să nu depășească 4 miliarde de lei.
Citește și: Cum vor arăta centurile ocolitoare de la Comarnic, Bușteni și Azuga, care vor debloca DN 1 [Simulate VIDEO traseu]
„Scopul final este acela de a stabili o variantă de traseu construibilă, dar și finanțabilă, care să genereze beneficii importante comunităților”, a precizat Grindeanu, perioada de analiză fiind, așadar, prelungită.
Autostrada de la Ploiești la Brașov ar urma să aibă 105 kilometri. Pentru construcție și montaj, costul de puțin peste 9 miliarde de lei, fără TVA, înseamnă un preț mediu de 87 de milioane de euro/ kilometrul de autostradă.