ITM Prahova a prezentat un bilanț al controalelor efectuate în luna noiembrie 2020, în domeniul relațiilor de muncă și securității și sănătății în muncă, precum și al sesizărilor cu privire la disfuncționalitățile înregistrate în relația cu angajatorii.
Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova a desfășurat, în luna noiembrie 2020, acțiuni de control în domeniul relațiilor de muncă și securității și sănătății în muncă, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare totală de 229.100 lei.
„În domeniul relațiilor de muncă, s-au efectuat 172 controale, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare de 201.100 lei. Totodată, inspectorii de muncă au depistat 14 persoane care prestau munca nedeclarată și au sancționat angajatorii cu amenzi în valoare totală de 160.000 lei”, a precizat ITM Prahova.
Totodată, în aceeași perioadă, în domeniul securității și sănătății în muncă, au fost efectuate 154 de controale și s-au aplicat amenzi în valoare de 28.000 de lei.
„Angajatorii au comunicat către ITM Prahova 12 evenimente, în urma cercetărilor urmând să se stabilească caracterul acestora, respectiv dacă sunt accidente de muncă sau accidente în afara muncii”, a precizat ITM Prahova.
Tot în luna noiembrie, ITM Prahova a înregistrat 339 petiții, din care 198 au fost petiții în care erau sesizate disfuncționalități în relația cu angajatorii, astfel încât aspectele sesizate au fost verificate de inspectorii de muncă prin controale inopinate la angajatorii reclamați.
„Principalele aspecte reclamate au fost: neîncheierea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă; neînmânarea salariatului a unui exemplar al contractului individual de muncă; neacordarea drepturilor salariale pentru perioada lucrată; neacordarea sporurilor pentru munca prestată suplimentar și pe timp de noapte; neacordarea concediilor de odihnă sau necompensarea în bani a zilelor de concediu de odihnă neefectuat la încetarea contractului individual de muncă; nerespectarea programului de lucru; nerespectarea repausului săptămânal; condiții de muncă neadecvate; neacordarea echipamentului individual de protecție; neasigurarea unei instruiri corespunzătoare; neluarea unor măsuri de electrosecuritate. Restul de 141 petiții au fost adrese prin care se solicitau fie clarificări sau îndrumări privind modalitatea de aplicare a legislației în vigoare, fie informații privind contractele individuale de muncă înregistrate în Revisal. Totodată, în această perioadă, ITM Prahova a eliberat la cererea persoanelor interesate 250 de extrase din Revisal și 28 de adeverințe de vechime”, a anunțat ITM Prahova.
Inspectorii de muncă au acordat aceeași atenție și petițiilor anonime depuse în cutia poștală amplasată la sediul ITM Prahova cu această destinație, aspectele semnalate prin petițiile anonime fiind verificate de către inspectorii de muncă din cadrul instituției.
„Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova vrea pe această cale să asigure toate persoanele interesate de disponibilitatea totală pentru lămurirea oricăror probleme legate de relațiile de muncă sau de securitatea și sănătatea în muncă, conform atribuțiilor specifice încredințate de legiuitor instituției noastre, continuând să depună eforturi în vederea sprijinirii dezvoltării unor relații armonioase între angajați și angajatori, bazate pe respect reciproc și respectarea tuturor principiilor și normelor legale în vigoare”, a anunțat ITM Prahova
Cum ți se pare subiectul?